۱۲۲۹۱۹۲
۶ نظر
۳۱۶۷
۶ نظر
۳۱۶۷
پ

واکنش وزارت ارشاد به لغو کنسرت‌ها در اهواز

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مجوز‌های کنسرت در استان‌ها تا شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم، اما بعد از صدور مجوز همه باید پای آن بایستیم.

ایرنا: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مجوز‌های کنسرت در استان‌ها تا شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم، اما بعد از صدور مجوز همه باید پای آن بایستیم.

واکنش وزارت ارشاد به لغو کنسرت‌ها در اهواز

محمود سالاری با اشاره به لغو برخی از کنسرت‌های موسیقی در استان‌ها با وجود داشتن مجوز‌های قانونی و رسمی اظهارداشت: در استان‌ها، در حوزه موسیقی و یا سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری، شورای تامین استان تصمیم می‌گیرد، که در آن نهاد‌های مختلفی از جمله نیروی انتظامی عضو هستند و شورای تامین استان، باید اعلام کند که آیا می‌تواند امکانات امنیت اجرای کنسرت یا نمایشی را مهیا کند یا خیر؟

وی گفت: ممکن است شورای تامین استان اعلام کند که نیروهایش به دلیل رویدادی همچون همزمانی با مسابقه فوتبال یا سفر رئیس جمهور، نمی‌تواند امنیت برگزاری کنسرت یا برنامه هنری را تامین کند و ما هم نمی‌توانیم زور و فشار بیاوریم تا به صورت الزام این کنسرت برگزار شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شورای تامین یک دلیل قانونی و عقلانی مطرح می‌کند که همزمان نمی‌تواند امنیت دو منطقه (به عنوان مثال برگزاری دو برنامه) را تامین کند یا هر دلیل دیگری که شورای تامین مطرح کند، به هر حال در استان‌ها، نظر این شورای بر نظر ما ارجح است.

سالاری در پاسخ به چرایی نبود تعامل میان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای تامین استان برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی گفت: ما در تهران مجوز عمومی یک اثر را صادر می‌کنیم، به عنوان مثال اعلام می‌شود که برگزاری کنسرت خواننده‌ای یا انتشار اثر او در تمام کشور بلامانع است، اما اینکه آن خواننده در چه استانی بتواند برنامه‌اش را اجرا کند باید از شو‌ای تامین آن استان می‌مجوز بگیرد.

وی افزود: گاهی اوقات بداخلاقی‌هایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری کنسرت‌های موسیقی رخ می‌دهد؛ بعضی از کنسرت‌های موسیقی ابتدا بدون دریافت مجوز‌های لازم اقدام به تبلیغ می‌کنند و بعد شورای تامین را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند که طبیعتا شورای فرهنگ عمومی یک استان ممکن است زیر بار این فشار‌ها نرود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اینکه گروه موسیقی بدون مجوز‌های لازم، در سایت بلیت‌فروشی یا در فضای مجازی تبلیغاتی را انجام داده است، این تعهدی را برای شورای تامین استان‌ها ایجاد نمی‌کند، در مواردی که موضوع لغو بعضی از کنسرت‌های موسیقی را در استان‌ها پیگیری کردم، مسئولان استان اعلام کردند که این گروه‌ها مجوز نداشتند و کارشان را با تبلیغات شروع کرده بودند، بعد که مجوز داده نشد، حاشیه ایجاد شد، در استان‌ها ما مجوز را تا زمانی که شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم.

کنسرت سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ به رغم داشتن مجوز برگزاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با مصوبه شورای تامین اهواز لغو شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این کنسرت ها را هم از جوانان بگیرید !؟ تا گروه گروه بروند کشورهای خارجی دلارها را خرج کند!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        فقط جوانان؟ بسه بابابزرگ

    • ناشناس

      اینا نمی‌خوان مردم خوزستان رنگ خوشی رو ببینن

    • ناشناس

      بیچارها چقدر امید داشتن و چقدر هزینه کردن خسارت اینا رو کی میده

    • ناشناس

      اینجا اگر برن کنسرت. بد حجاب میبینن. اگر برن ترکیه ول حجاب میبینن.

    • AAAA

      حال چون کنسرت ها انجام نشد وزیر باید پول این دو هنرمند را پس دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج