جاباما
۱۲۲۹۲۷۴
۱۴۹۰
۱۴۹۰
پ

۸ افسانه در مورد رژیم غذایی، ورزش و خواب

سریع وزن کم کنید. این ایده‌ای فریبنده است، اما رژیم معمولی حتی آن رژیم که ثابت شده‌تر هستند مانند «کتو» بر محدود کردن مصرف مواد مغذی اغلب بر ممنوع کردن کل گروه‌های غذایی تاکید دارند.

فرارو: به گفته کارشناسان، باور‌هایی که در جوانی در مورد سالم بودن یا نبودن ایجاد می‌شود می‌تواند تمام عمر همراه ما باشد. با این وجود، اگر این باور‌ها در برابر بررسی‌های علمی قرار نگیرند چه خواهد شد؟

به گزارش فرارو به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در ادامه هشت باور در مورد رژیم غذایی، ورزش و خواب مطرح می‌شوند که با آزمایش‌های علمی انطباقی ندارند.

افسانه اول: رژیم‌های غذایی محبوب همه جا هستند بنابراین، حتما باید کارآمد باشند

سریع وزن کم کنید. این ایده‌ای فریبنده است، اما رژیم معمولی حتی آن رژیم که ثابت شده‌تر هستند مانند «کتو» بر محدود کردن مصرف مواد مغذی اغلب بر ممنوع کردن کل گروه‌های غذایی تاکید دارند. برای مثال، در رژیم غذایی کتو غلات، حبوبات و میوه‌ها به جز یک مشت توت ممنوع محسوب می‌شوند. با این وجود، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده حذف ریز مغذی‌های مهم اقدامی سالم نیست و رژیم‌های غذایی محدود «در دراز مدت با شکست مواجه می‌شوند». این نوع محدودیت در درازمدت منجر به افزایش و نه کاهش وزن می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند که الگوی غذا خوردن با چربی بدن، فشار خون و کلسترول بالاتر که همگی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و مرگ ناگهانی قلبی را در زنان افزایش می‌دهد مرتبط هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی، محدود کردن مصرف قند و غذا‌های بی‌معنا راه‌های خوبی برای افزودن بر طول عمر شما هستند.

افسانه دوم: مشکلی نیست اگر گوشی تلفن همراه هوشمند خود را به رختخواب ببرید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند استفاده بیش از حد شبانه از تلفن‌های هوشمند با مشکل به خواب رفتن، کاهش مدت زمان خواب، خستگی در طول روز و حتی اختلالات خلقی مرتبط است.

هنگامی که از گوشی تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنید چشمان‌تان را در معرض نور آبی قرار می‌دهید که باعث قطع تولید ملاتونین می‌شود هورمونی که ساعت بدن شما را تنظیم می‌کند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که هرگونه نور طیف LED را یک ساعت کامل پیش از خواب برای خود ممنوع سازید.

توصیه پایانی آن که تلفن همراه و نور آبی مضر آن را به رختخواب نبرید. برای کمک به بیدار شدن از یک ساعت زنگ دار قدیمی استفاده کنید.

افسانه سوم: رسانه‌های اجتماعی می‌توانند شما را به رژیم غذایی و ورزش تشویق کنند

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که جوانان معتقدند روی آوردن به ویدئو‌های تناسب اندام و رژیم غذایی در تیک تاک، فیس بوک یا سایر رسانه‌های اجتماعی برای آنان الهام بخش بوده‌اند تا نسخه بهتری از خود باشند. آنان معتقدند این موضوع باعث ایجاد انگیزه برای ورزش کردن یا پیروی از رژیم غذایی می‌شود. با این وجود، آن چه می‌تواند منجر به نارضایتی بدن شود مقایسه اجتماعی و نگرانی‌های بیش از اندازه در مورد بدن و وزن است که همگی عوامل خطرناکی برای ایجاد اختلال خوردن می‌باشند.

کارشناسان از این موضوع نگرانی دارند که مشکلات بدن در طول دوره شیوع کرونا افزایش یافته باشد، زیرا جوانان بیشتری به رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و در عین حال با انزوای اجتماعی و اختلال در روال‌های روزمره روبرو هستند.

غذا‌های نامناسب اغلب یک سازوکار مخرب هستند، اما به عنوان راهی برای احساس کنترل و مقابله با احساسات سخت از سوی فرد محسوب می‌شوند.

افسانه چهارم: چرت زدن به شما کمک می‌کند بیش‌تر بخوابید

چرت زدن تنها باعث گیج‌تر شدن شما می‌شود. برای آن که چرت زدن و خواب ماندن را از خود دور کنید زنگ ساعت را در طرف دیگری از اتاق قرار دهید تا برای خاموش کردن آن مجبور شوید از رختخواب بیرون بروید. خیر، شما نمی‌توانید به گوگل یا الکسا بگویید آن را خاموش کنند. این تقلب است!

افسانه پنجم: با حرکت کرانچ می‌توانید چربی شکم را از بین ببرید

در حقیقت ورزش چربی را در سراسر بدن می‌سوزاند نه تنها در بخشی از بدن که هدف تمرین شماست.

دکتر «آنجلا اسمیت» رئیس سابق کالج پزشکی ورزشی آمریکا می‌گوید: «شما می‌توانید برای افزایش قدرت ماهیچه‌ها ورزش کنید، اما نمی‌توانید برای از بین بردن چربی‌ها ورزش را کاهش دهید».

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای سوزاندن چربی، تمرینات هوازی را افزایش دهید. برای یک روال تناسب اندام متعادل با تغییر شدت تمرین و شامل تمرینات با شدت بالا و کم تلاش کنید.

افسانه ششم: بهتر است زمانی که نمی‌توانید بخوابید با چشمان بسته در رختخواب بمانید

به گفته کارشناسان خواب، بیش از ۲۰ دقیقه در رختخواب ماندن یکی از بدترین کار‌هایی است که می‌توانید انجام دهید، زیرا مغز شما را آموزش می‌دهد تا تختخواب را با کمبود خواب مرتبط سازد. انجام این کار می‌تواند منجر به بی‌خوابی مزمن شود.

«مایکل گراندنر» روانشناس بالینی و کارشناس خواب به «سی ان ان» می‌گوید: «این کار غیر منطقی است، اما گذراندن زمان به صورت بیدار ماندن در رختخواب تخت را به صندلی دندانپزشکی تبدیل می‌کند»!

در عوض، بلند شوید و کاری کسل کننده انجام دهید مانند تا کردن لباس‌ها تا زمانی که خواب‌تان بگیرد. مطمئن شوید که از نور محل خواب می‌کاهید. هم چنین، گوشی تلفن همراه هوشند یا لپ تاپ را در آن زمان بررسی نکنید.

افسانه هفتم: من باید همیشه ورزش کنم یا رژیم بگیرم تا نوع بدن خود را تغییر دهم

این اعتقاد وجود دارد که ورزش کردن یا رژیم گرفتن همیشه می‌تواند نوع بدن شما را تغییر دهد. این باور به طور خاص در میان گروه‌های سنی جوان‌تر وجود دارد این احساس که اگر رژیم بهتری می‌گرفتم یا اگر بیش‌تر ورزش می‌کردم بدن‌ام به شکل خاصی در می‌آمده بود. واقعیت این است که طیف و تنوع زیادی از انواع بدن وجود دارند که همگی طبیعی و سالم هستند.

ژنتیک کلیدی برای تاثیر ورزش بر بدن شما است. اگر والدین شما هر دو بیش از ۱۸۲ سانتی متر قد دارند احتمالا ژیمناست موفقی نخواهید بود. برخی از این موارد ممکن است با شکل و اندازه ماهیچه‌ها تعیین شوند و برخی از آن‌ها ممکن است توسط تعادل هورمونی که در بدو تولد با آن مواجه شده‌اید تعیین شوند. این ایده که همه می‌توانند وزن کم یا اضافه نمایند یا تا حدی تصویر ایده آل بدن را حجیم کنند منطقی نیست. همواره تنوع بدن وجود خواهد داشت. به هر حال، ما هرگز نمی‌گوییم: «تو باید قد بلندتر باشی یا باید قد کوتاه‌تر باشی»!

افسانه هشتم: مکمل‌های بدنسازی که در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند واقعا کارساز هستند

جوانان دبیرستانی و دانشگاهی ممکن است پس از دیدن محصولاتی که در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند احساس کنند که به مکمل‌های تمرین وزن نیاز دارند. با این وجود، بزرگترین مشکل استفاده از مکمل هاست. این موضوع در امریکا یک مشکل بزرگ است، زیرا سازمان غذا و داروی ایالات متحده صنعت مکمل‌ها را تنظیم نمی‌کند و بر آن نظارتی ندارد.

ممکن است ادعایی روی برچسب مکمل نوشته شده باشد، اما شما واقعا نمی‌دانید چه چیزی در آن وجود دارد. تولیدکنندگان می‌توانند مواد معدنی یا حتی محرک‌های دیگر را در ترکیب خود قرار دهند به همین دلیل است که برخی از ورزشکاران دبیرستانی و کالج نتیجه آزمایش‌های دارویی‌شان مثبت می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که اگر رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید احتمالا به مکمل‌ها نیاز ندارید مگر آن که باردار، مسن یا دچار محدودیت غذایی خاصی داشته باشید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج