۱۲۲۹۴۲۶
۱۳۷۴
۱۳۷۴
پ

این ۱۰ گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

این روزها بسیاری از گوشی‌های هوشمند از بدنه‌های مستطیل شکل و تعدادی ویژگی استاندارد بهره می‌برند.

دیجی‌کالا مگ: این روزها بسیاری از گوشی‌های هوشمند از بدنه‌های مستطیل شکل و تعدادی ویژگی استاندارد بهره می‌برند. اما سال‌ها قبل شرکت‌ها در این زمینه ریسک بیشتری می‌پذیرفتند و البته بعضی از این ریسک‌ها منجر به ساخت گوشی‌های بسیار بدی می‌شد. در این ویدیو به ۱۰ تا از بدترین گوشی‌های تاریخ می‌پردازیم.

مایکروسافت Kin۱&۲

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

این دو گوشی در بهار سال ۲۰۱۰ معرفی شدند. مایکروسافت این گوشی‌ها را برای نسل جوان و دوست‌دار شبکه‌های اجتماعی ساخته بود و از ویندوز فون هم بهره نمی‌بردند. اما مشکل اصلی این گوشی‌ها، بدقواره بودن آن‌ها بود. در نهایت این گوشی‌ها حدود ۲ ماه در بازار دوام آوردند و در نهایت تولید و فروش آن‌ها برای همیشه متوقف شد.

بلک‌بری Storm

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

وقتی که استیو جابز در سال ۲۰۰۷ از اولین نسل آیفون رونمایی کرد، شرکت بلک‌بری به هیچ عنوان گوشی‌های جدید اپل را جدی نگرفت. اما اواخر سال ۲۰۰۸ گوشی بلک‌بری Storm از راه رسید که یک گوشی هوشمند محسوب می‌شد و از ویژگی‌های کلاسیک گوشی‌های بلک‌بری بهره نمی‌برد. پنل لمسی این گوشی طوری طراحی شده بود که گویی کل صفحه یک دکمه‌ی بزرگ بود و با هر بار فشار، کل نمایشگر کلیک می‌خورد. برخی بر این باور هستند که دوران افول بلک‌بری با همین گوشی آغاز شد. به همین خاطر بلک‌بری Storm را می‌توانیم به عنوان یکی از بدترین گوشی‌های تاریخ یاد کنیم.

موتورولا Rokr E۱

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

در دورانی که آیپادها در دوران اوج قرار داشتند، کاربران به دنبال گوشی مبتنی بر ویژگی‌های مشابه آیپاد بودند. در این شرایط موتورولا ROKR E1 معرفی شد که فقط می‌توانست ۱۰۰ اهنگ را ذخیره کند. این گوشی با همکاری اپل ساخته شد و به همین خاطر از آیتونز پشتیبانی می‌کرد. اما در نهایت موتورولا و اپل به اختلاف خوردند و راه این دو شرکت از یکدیگر جدا شد.

نوکیا N-Gage

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

نوکیا با این گوشی قصد داشت با کنسول دستی GameBoy Advance نینتندو رقابت کند که در آن دوران مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته بود. این گوشی از سیستم‌عامل سیمبین استفاده می‌کرد و در زمینه‌ی گیمینگ از امکانات مختلفی بهره می‌برد. این دستگاه طراحی عجیبی داشت و نسبت نامتعارف ابعاد نمایشگر هم جذابیت اجرای برخی بازی‌ها را کاهش می‌داد. نوکیا N-Gage در ابتدای عرضه از فقط ۶ بازی بهره می‌برد ولی کنسول GameBoy از تعداد بازی‌های بسیار بیشتری بهره می‌برد.

نوکیا حدود ۳ سال بعد نسل بعدی این گوشی را عرضه کرد که آن هم با موفقیت روبرو نشد. اما در نهایت آیفون موفق شد تجربه‌ی گیمینگ موردنظر کاربران را به‌خوبی ارائه کند و همین موضوع آخرین میخ بر تابوت گوشی‌های نوکیا N-Gage بود.

گلکسی نوت ۷

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

گلکسی نوت ۷ در نگاه اول یک گوشی مرسوم و جذاب به نظر می‌رسد اما شرایط برای این گوشی به قدری وخیم شد که سازمان هوانوری آمریکا بردن آن را هر هواپیمایی ممنوع کرد. همانطور که مطمئنا می‌دانید، باتری‌های آسیب‌پذیر این دستگاه خیلی راحت آتش می‌گرفتند و حتی منفجر می‌شدند. سامسونگ یک سری این گوشی‌ها را جمع‌آوری کرد تا مدل‌های اصلاح‌شده را جایگزین کند. اما حتی مدل‌های جایگزین شده هم آتش می‌گرفتند.

اوضاع به قدری وخیم شد که سامسونگ در نهایت تمام مدل‌های فروخته شده را پس گرفت. افرادی هم که گوشی خود را پس نداده بودند، یک آپدیت نرم‌افزاری گوشی آن‌ها را غیرفعال کرد. در نهایت به دلیل همین حاشیه‌ها، گلکسی نوت ۷ معمولا در تمام لیست‌های بدترین گوشی‌های تاریخ دیده می‌شود.

بلک‌بری Z۱۰

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

این گوشی سخت‌افزار خوبی داشت ولی به دلیل بهره‌گیری از سیستم‌عامل اختصاصی، اپلیکیشن‌های کمی برای آن ارائه شده بود و به همین خاطر خیلی سریع شکست خورد. البته نباید برخی ایده‌های جذاب عملی شده برای این گوشی را از قلم بیندازیم. مثلا این گوشی از ناوبری با ژست‌های حرکتی و کیبورد با قابلیت حدس کلمات بعدی بهره می‌برد.

ZTE Open

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

شرکت موزیلا در وهله‌ی اول به عنوان توسعه‌دهنده‌ی مرورگر فایرفاکس شهرت دارد. اما این شرکت سال‌ها قبل سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس را هم منتشر کرد. این سیستم‌عامل قرار بود برای گوشی‌های ارزان‌قیمت مورد استفاده قرار بگیرد. ZTE Open یکی از گوشی‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل بود ولی نسبت به رقبای اندرویدی، سرعت بسیار کمتری ارائه می‌داد. به دلیل همین مشکلات، سیستم‌عامل فایرفاکس خیلی زودتر از انتظار راهی قبرستان پروژه‌های شکست‌خورده شد.

HTC Evo۳D

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

مهم‌ترین ویژگی این گوشی، بهره‌گیری آن از نمایشگر سه‌بعدی و دو دوربین با قابلیت ثبت عکس‌های سه‌بعدی بود. اما این قابلیت فقط برای چند روز ابتدایی جذاب بود و کاربران در نهایت با یک گوشی مبتنی بر دوربین معمولی، عمر باتری پایین و طراحی زمخت روبرو می‌شدند. به همین خاطر باید این گوشی را در لیست بدترین گوشی‌های تاریخ قرار دهیم.

Red Hydrogen One

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

شرکت Red به عنوان سازنده‌ی بهترین دوربین‌های فیلمبرداری که برای فیلم‌های سینمایی استفاده می‌شوند، شهرت زیادی دارد. اما مدیران این شرکت چند سال قبل تصمیم گرفتند وارد بازار جذاب موبایل شوند. این گوشی قرار بود با نمایشگر سه‌بعدی و دوربین مخصوص برای فیلمبرداری سه‌بعدی، سروصدای زیادی ایجاد کند. برای این گوشی قرار بود ماژول‌های مختلفی راهی بازار شود که در نهایت هیچکدام از آن‌ها عرضه نشدند.

آمازون Fire Phone

این 10 گوشی برای تاریخ فاجعه آفریدند

در سال ۲۰۱۴ آمازون برای رقابت با گوشی‌های اندرویدی، از یک گوشی با سیستم‌عامل اختصاصی رونمایی کرد. این گوشی هم‌قیمت پرچم‌داران اندرویدی بود و از نظر اپلیکیشن‌ها هم حرفی برای گفتن نداشت. این گوشی در زمینه‌ی واقعیت افزوده از امکانات مختلفی بهره می‌برد که این مشخصه‌ها با استقبال کاربران روبرو نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج