اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۲۹۴۸۷
۲۳۴
۲۳۴
پ

درآمدهای پایدار شهرداری‌ها قانون شد

لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از حدود ۴ دهه رفت و برگشت، با توجه به اصلاحات به عمل آمده، به تائید شورای نگهبان رسید.

همشهری آنلاین: سایت شورای نگهبان اعلام کرده است که لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که با اصلاحاتی در جلسه یک تیرماه مجلس  به تصویب رسیده در ۲۲ تیرماه در جلسه  شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته  و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

لایحه «درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» برای  تقویت بنیه مدیریت شهری و روستایی و شناسایی درآمدهای پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها از سوی وزارت کشور تهیه و پس از ۳۷ سال کلیات و جزئیات آن در آذر ماه سال ۱۳۹۸ به تصویب مجلس رسید.»

درآمدهای پایدار شهرداری‌ها قانون شد

به گفته تنظیم کنندگان لایحه درآمدهای پایدار، این لایحه برای  افزایش درآمد شهرداری‌ها، راهکارهایی مانند ساماندهی وضع عوارض توسط شوراهای شهرها، اصلاح نرخ عوارض نوسازی وافزایش ضمانت وصول آن، تعیین تکلیف مطالبات شهرداری‌ها، تعریف مدل‌های مختلف ومتنوع مشارکت و سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌های قانونی لازم برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در شهرها، معرفی منابع درآمدی جدید که منشاء قانونی داشته ولی از کارآمدی لازم برخوردار نبوده و نیز اصلاح مکانیزم پرداخت درآمدهای قانونی شهرداری‌ها به حساب آنان و شفافیت بخشی به امور هزینه‌ای آنان چاره‌اندیشی شده‌است.

کارشناسان شهری خوشبین هستند که  با اجرایی شدن لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و توجه و پیگیری‌های لازم و کارشناسی دست‌اندرکاران مدیریت شهری و روستایی کشور به آن؛ قطعا بخش های زیادی از  مشکلات و کاستی های موجود در حوزه نظام مالی و درآمدی شهرداری‌ها رفع شده و شاهد افزایش درآمدهای سالانه شهرداری‌ها خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج