جاباما
۱۲۳۱۴۳۱
۱۰ نظر
۳۸۲۸
۱۰ نظر
۳۸۲۸
پ

برای رساندن بچه به دو سالگی چقدر باید خرج کرد؟

روزنامه هم میهن در گزارشی دخل و خرج بارداری در ایران را بررسی کرد و نوشت: فرزندآوری در ایران از ابتدا تا ۲سالگی بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد.

روزنامه هم میهن در گزارشی دخل و خرج بارداری در ایران را بررسی کرد و نوشت: فرزندآوری در ایران از ابتدا تا ۲سالگی بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد.

برای رساندن بچه به دو سالگی چقدر باید خرج کرد؟

در این گزارش می‌خوانیم:

* ۹ماه پیش وقتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب و ابلاغ شد، هرچند روز یک‌بار بخشنامه‌‌ای جدید از وزارت‌خانه‌‌ها برای اجرای مواد آن که هدفشان در یک کلام افزایش جمعیت است صادر شد.

* حکایت زنان و مردانی که در ایران زندگی می‌‌کنند اما جداست. در همه این ۹ماه، سوال جامعه‌شناسان، فعالان اجتماعی، مردم و کاربران شبکه‌‌های اجتماعی این بوده که آیا با بخشنامه و قانون می‌‌توان میل به بچه‌دار شدن را زیاد کرد و آیا وضعیت اقتصادی ایران، خود عاملی پررنگ برای کم کردن میل به بچه‌دار شدن است یا نه.

* قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰، در جلسه کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و ۲۴ آبان‌ماه پارسال، توسط رئیس‌‌جمهوری ابلاغ شد.

* قیمت یک بارداری از روز اول تا به‌‌دنیاآمدن نوزاد و خرید سیسمونی، بدون درنظرگرفتن هزینه شیرخشک و پوشک، با زایمان طبیعی در بیمارستان دولتی و استفاده از بیمه‌‌های پایه و تکمیلی در آزمایش‌‌ها حداقل حدود ۲۵میلیون تومان است و درصورتی‌که فرد بیمه پایه و تکمیلی نداشته باشد و سزارین شود، این هزینه حدود ۵۵میلیون تومان خواهد شد.

* هزینه آزمایش تشخیص بارداری از ۱۵۰هزار تومان تا ۲۵۰هزار تومان متغیر است. به‌‌طور کلی و در شرایط عمومی، درحالی‌که یک زن در زمان بارداری بیماری یا مشکل خاصی نداشته باشد.

* آزمایش‌‌های روتین بارداری شامل چکاپ عمومی سه‌‌ماهه اول، دوم و سوم هرکدام به‌‌طور متوسط حدود یک‌‌ تا‌‌ یک‌‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان برآورد شده است که فقط یکی،‌‌دو مورد تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌‌گیرد.

* فرزندآوری، این روزها تبدیل به کالای لوکسی شده که انجام آن در توان هر زوجی نیست. هرچند بعضی معتقدند سختگیری‌‌های والدین در فراهم‌‌کردن بهترین شرایط برای نوزاد در هزینه‌‌بربودن زایمان تاثیرگذار است اما بی‌‌شک از هزینه‌‌های حداقلی اولیه نمی‌‌توان گذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مرد حسابی فقط سونگرافی هزینه دکترش ۱۰۰تومن

    • ناشناس

      عجب من کجا زندگی میکنم ماهی 4 میلیون خرج یه بچه 2 ساله میکنم

    • ناشناس

      یک میلیارد میخواد البته برا اقازادها ک پستونک بچهاشون باید طلا باشه چند میلیارد

    • ندا

      والا پوشکش فقط ۶۰ پیلیون بیشتر میشه.روچ حسابی اینو زدین؟

    • م ر

      واقعا آدم وقتی هزینه سر سام اور میبینه هیچ وقت به فکر بچه دار شدن نگرفته چرا مثل کشدار از دیگه حمایت نمیکنن فقط میگن بچه بیارید

    • ن

      آمار اشتباه ندهید من خودم یک کارگرم ماهی چهار میلیون فقط هزینه بچه ام میشه

    • ناشناس

      تغذیه مادر را هم حساب کنید

    • بینام

      بفرما اقایان ایا حاصرید این مخارج را بپردازید

    • ناشناس

      بعد میگن فرزنداوری کنید مردم تو خرج خودشون موندن بچه بیارن چیکار

    • ناشناس

      مقصراصلی دولتهاست به دلیل اینکه شغل ودرآمدمناسب ندارند که دل خوش به ازدواج باشند سن مجردها از۳۰ الی ۴۰ دارد میگذرد گناهشان گردن مسئولین است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج