۱۲۳۲۳۱۰
۳۸۸۲
۳۸۸۲
پ

رپورتاژ آگهی

بررسی شبکه سولانا، پولکادات و کاردانو

تصمیم گرفتیم که در این مقاله به صورت جداگانه و مختصر، به بررسی هر یک از این سه رمز ارز و البته مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازیم.

بررسی شبکه سولانا، پولکادات و کاردانو

با توجه به اینکه طی یک سال گذشته رمز ارزهای پولکادات، سولانا و کاردانو رشد چشمگیری داشته‌اند و در پی این رشد نیز بسیاری از کاربران به سوی خرید پولکادات یا خرید سولانا و کاردانو هجوم آورده‌اند؛ تصمیم گرفتیم که در این مقاله به صورت جداگانه و مختصر، به بررسی هر یک از این سه رمز ارز و البته مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازیم.

کاردانو چیست؟

رمز ارز کاردانو یک ارز دیجیتال نسل سه می‌باشد که با استفاده از یک دفتر کل غیر متمرکز به سرعت بخشیدن تراکنش‌های همتا به همتا کمک می‌‌کند. ویتالیک بوترین که یکی از بنیانگذاران اتریوم بود، ADA را ایجاد کرد که کوین بومی کاردانو است. کاردانو یک بلاک چین منبع باز و غیرمتمرکز است، به عبارتی بسیار شبیه اتریوم است.

بررسی شبکه سولانا، پولکادات و کاردانو

کاردانو چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

این پلتفرم امکان ایجاد قراردادهای هوشمند توسط توسعه دهندگان را فراهم می‌کند. از آنجایی که کاردانو به جای روش اثبات کار از روش اثبات سهام استفاده می‌کند، بطور کلی این رمز ارز جایگزین بسیار پایدارتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال است و از این رو بسیاری اقدام به خرید و فروش کاردانو می‌نمایند.

اولین کوین ADA در سال 2017 ضرب شد. با این حال، ارز پایدار این شبکه در سال 2021 راه اندازی شد. پنج مرحله برای ایجاد این کوین وجود دارد و هدف کاردانو اطمینان از انعطاف پذیری و رشد شبکه است. همچنین پلتفرم Cardano به دنبال همکاری با توسعه‌دهندگان برای ارائه امکانات از طریق آن است.

پولکادات چیست؟

پروتکل بلاک چین Polkadot در سال 2020 طراحی و در همان سال منتشر شد. به دلیل توانایی این فناوری برای پیوند چندین زنجیره به یکدیگر در شبکه بلاک چین، کاربران توجه خاصی به این رمز ارز و آینده آن داشته و به دنبال کسب سود از طریق خرید و فروش پولکادات می‌باشند. ابتدا گاوین وود ایده Polkadot را مطرح کرد و خیلی زود آن را به یک محصول قابل دوام تبدیل کرد. در این پروتکل زنجیرها بسیار خوب عمل می‌کنند و  با وجود نابرابری امنیت آنها را تضمین می‌کنند. یکی از اهداف اولیه پروژه پولکادات Polkadot، ایجاد یک بلاک چین قابل توسعه است که بتواند برخی از مشکلات موجود را برطرف کند.

بررسی شبکه سولانا، پولکادات و کاردانو

چه چیزی پولکادات را متمایز می کند؟

برای اطمینان از امنیت زنجیره‌ها، بخش‌های مختلف شبکه کنار هم قرار می‌گیرند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، پولکادات به کاربران اجازه می‌دهد تا بلاک چین خود را مدیریت کنند. به عنوان مثال، بلاک چین‌هایی مانند اتریوم و EOS که هر دو مدتی است وجود داشته‌اند، برای کسب سهم بازار با اکوسیستم رقابت خواهند کرد. این قابلیت عامل مهمی در جذب خریداران به هدف کسب سود از طریق خرید و فروش پولکادات می‌باشد.

سولانا چیست؟

مدت زیادی از معرفی رمز ارز سولانا نمی‌گذرد و در واقع یک ارز دیجیتال جدید در جامعه کریپتو است. پروتکل این رمز ارز ادعا می‌کند که بهترین است و شامل بسیاری از ویژگی‌های جدید در مقایسه با موارد موجود است. مغز پشت این ابتکار منحصر به فرد، که در سال 2017 استارت این پروژه را زد، متخصص تکنیک‌های فشرده سازی، آناتولی یاکوونکو است. برنامه‌های غیر متمرکز را می‌توان به راحتی با Solana، پروژه منبع باز دیگری مانند اتریوم و پولکادات ساخت. برای دستیابی به اهداف خود، هم از اثبات اجماع و هم از اثبات کار استفاده می‌کند. ارز دیجیتال سولانا SOL است. طبق این پارادایم، زمانی که کامپیوترها و گره های زیادی در شبکه وجود دارد، بلاک چین به راحتی قابل اجرا است. بطور کلی این رمز ارز پروتکل قابل اعتمادی دارد که بسیاری را مجاب به خرید و فروش سولانا کرده و آن‌ها را به فکر کسب سود انداخته است.

بررسی شبکه سولانا، پولکادات و کاردانو

بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد سولانا

بلاک چین Solana به منظور سرعت و کارایی بالا طراحی شده است، اما در مقابل قیمت بالایی نیز دارد. می‌توان گفت که پروتکل سولانا سریعترین سیستم پردازش تراکنش در بازار است که تقریباً قادر به انجام 50000 تراکنش در ثانیه می‌باشد. ساخت این پروژه به این منظور بود که بلاک چین‌ها را ایمن‌تر و غیر متمرکز تر کند. در نتیجه این ویژگی‌های کاربردی افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری و خرید و فروش سولانا می‌باشند.

سولانا به نوبه خود تجارت را ساده می‌کند و به کاربران خود اطمینان می‌دهد که به حل مشکلات رایج در سراسر جهان امروز کمک خواهد کرد. سودآوری بلندمدت و ظرفیت سولانا برای مقاومت در برابر رقابت با سایر ارزهای رمزنگاری شده توسط عملکرد پلتفرم Defi تعیین خواهد شد.

کاردانو در مقابل سولانا در مقابل پولکادات

ویژگی های Cardano:

اهداف اولیه طراحی بلاک چین پروتکل کاردانو این است که تراکنش‌ها را سریع و ایمن کند و در عین حال حریم خصوصی بلاک چین را حفظ کند. در حال حاضر هیچ پشتیبانی از قراردادهای هوشمند در بلاک چین کاردانو وجود ندارد که از سیستم اجماع اثبات سهام Ouroboros که بر اساس یک چارچوب جامع پژوهش محور ساخته شده است، استفاده کند.

طبق بررسی‌های به عمل آمده اینطور نتیجه گیری می‌شود که کاردانو می‌تواند از روش‌های مبتنی بر شواهد برای دستیابی به اهداف خود استفاده کند. توکن ADA ارز دیجیتال پیشرو پلتفرم بلاک چین است و در آینده برای تسهیل UIAها استفاده خواهد شد. این آینده داری خود عامل مهمی در جلب کاربران برای خرید و فروش کاردانو و کسب سود می‌باشد.

Ouroboros از پروتکل اثبات کار متفاوتی نسبت به بلاک چین اتریوم و بیت کوین استفاده می‌کند که هر دو به روش اثبات سهام وابسته هستند. ثبت تمامی تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین کاردانو با استفاده از یک لایه تسویه در پروتکل انجام می‌شود. همچنین در این سیستم یک ابزار برنامه نویسی کاربردی وجود دارد که برنامه نویسان می‌توانند از آن برای ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز استفاده کنند. داشتن این ویژگی باعث می‌شود کاردانو قابل ایمن و قابل اعتماد باشد و از این رو افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری و کسب سود از طریق خرید و فروش کاردانو می‌باشند. جالب است بدانید که در این پروتکل برای صرفه جویی در منابع و انرژی، الگوریتم به استخرهای نقدینگی متصل می‌شود. از روش Proof-of-Stake (PoS) نیز برای ضرب بلوک استفاده می‌شود که باعث رشد تولید و حفظ انرژی می‌شود.

ویژگی های Polkadot:

پروتکل چند زنجیره‌ای و پاراچینینگ پولکادات؛ پروتکلی است که هدف آن ایجاد شبکه‌ای از بلاک چین است که در آن ارتباط بین چندین بلاک چین با ظرفیت شبکه عمومی برای اتصال آنها تسهیل می شود. این امکان برای شبکه وجود خواهد داشت که توکن‌ها و اطلاعات را جابجا کند و امکان تراکنش‌های سریع تر را فراهم کند.

همچنین در این پروتکل می‌توان تراکنش‌ها را از طریق یک زنجیره رله و پاراچین های آن که به عنوان زنجیره متقاطع نیز شناخته می شود، انجام داد.

پل های طراحی شده شبکه را به بلاک چین های مختلف متصل می کند و کوین‌ها از یک مکان مرکزی معامله می شوند. قابلیت همکاری زنجیره ای متقابل بلاک چین یک ایده بدیع اما نوآورانه است. طراحی Polkadot به کاربران این امکان را می‌دهد که زنجیره‌های جانبی مختلف را با استفاده از زنجیره اصلی ایجاد کنند. زنجیره جانبی با استفاده از دامنه ها ساخته می شود و تمام داده ها در رجیستری یا دفتر کل بلاک چین نگهداری می شوند. مدیران زنجیره جانبی در صورت لزوم می‌توانند اعضا را از پلتفرم حذف کنند. زنجیره‌های جانبی Polkadot با استفاده از ویژگی‌های عدم انکار، به کاربران اجازه می‌دهند تا توابع را فراخوانی کنند و ویژگی‌ها را تغییر دهند. افراد می توانند بلاک چین های خصوصی خود را بر روی این پلتفرم ایجاد کنند که امنیت و کارایی تراکنش های انجام شده را افزایش می دهد. به این ترتیب ممکن است بسیاری از تراکنش ها انجام شود و هیچ خطری برای کارایی سیستم وجود نداشته باشد.

بررسی شبکه سولانا، پولکادات و کاردانو

ویژگی های سولانا:

سولانا از Proof-of-History برای تایید تراکنش‌ها (بسته به فواصل زمانی بین وقوع آنها) استفاده می‌کند. فقط ساختارهای داده به شبکه اضافه خواهند شد و ممکن است از Proof-of-stake و Proof-of-work، به صورت ترکیبی استفاده شود. بخش عمده ای از شبکه های بلاک چین موجود در بازار به زمان متکی نیستند و این ویژگی پتانسیل آنها را محدود می‌کند. کاربردی بودن این رمز ارز بسیار در جلب سرمایه گذاران و تریدرها در اقدام به خرید و فروش سولانا تاثیر دارد.

در پروتکل سولانا زمان بسیار مهم است زیرا برای هر تراکنش انجام شده در بلاک چین یک مهر زمانی ارائه می‌دهد. برنامه های سولانا دارای تأیید زمان چند لگاریتمی هستند تا تضمین کنند که به صورت موازی اجرا می شوند و برای اطمینان از کارکرد برنامه ها کافی هستند.

در این پروتکل برای ایمن نگه داشتن شبکه، اعتبارسنجی‌ها به ویژگی‌های امنیتی شبکه پیوند می‌خورند. با این حال، مصرف کنندگان و توسعه دهندگان به طور یکسان به دلیل برنامه ریزی نامنظم انتشار Solana، از خرید و فروش سولانا سر باز می‌زنند. در این پروتکل تراکنش‌ها زودتر از موعد انجام می‌شوند که روند تأیید را تسریع می‌کند. از آنجایی که پس از اعتبارسنجی به منابع کمتری نیاز خواهد بود، میزان حافظه مورد نیاز برای رایانه‌ها کاهش می یابد.

سولانا از یک روش خط لوله استفاده می‌کند که از نظر کاربرد برای انجام تراکنش‌ها بسیار متفاوت است. این شبکه می تواند با پردازش تراکنش موازی که تمام تراکنش ها را در یک زنجیره نگه می دارد، از زمان اجرا سریعتری بهره مند شود. 

در نتیجه، سولانا بهتر می‌تواند به نیازهای مردم و سازمان‌ها را پاسخ دهد. در نتیجه می‌توان گفت که کاربران زیادی علاقه به سرمایه گذاری و خرید و فروش سولانا دارند.

نتیجه

در حال حاضر بیش از 100 بلاک چین مجزا در دسترس می‌باشد که هر یک قابلیت رقابت با اتریوم را دارند. با این حال در این میان می‌توان گفت که سولانا، کاردانو و پولکادات رقیبان سرسخت‌تری بوده و توانسته‌اند کاربران زیادی را مجاب به خرید و فروش پولکادات یا سولانا و دیگر رمز ارزها کنند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج