۱۲۳۳۴۷۱
۱۳۰۰
۱۳۰۰
پ

علی ربیعی: خلوص کارگران در عزاداری بیشتر است!

عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت : متاسفانه در مجالس عزداری سالار شهیدان، کمتر از مفاهیم انسان ساز و اخلاقی نهضت حسینی صحبت می‌شود. اگر مکررا آموزه‌های مفهومی عاشورا پیام‌رسانی می‌شد و در ضمیر و دل همه ما نهادینه می‌شد، در آن صورت نه ستمی از ما سر می زد و نه تابع ستمی می‌شدیم و حفظ منافع جامعه، چراغ راه ما می‌شد.

ایلنا: عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت : متاسفانه در مجالس عزداری سالار شهیدان، کمتر از مفاهیم  انسان ساز و اخلاقی  نهضت حسینی صحبت می‌شود. اگر مکررا آموزه‌های مفهومی عاشورا پیام‌رسانی می‌شد و در ضمیر و دل همه ما نهادینه می‌شد، در آن صورت نه ستمی از ما سر می زد و نه تابع ستمی می‌شدیم و حفظ منافع جامعه، چراغ راه ما می‌شد.

علی ربیعی در شب دهم ماه محرّم و مراسم عزاداری امام حسین ع که در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: همزمانی عاشورای امسال با روز خبرنگار، زمینه‌ای فراهم کرد تا چگونگی رمز ماندگاری و استمرار تاریخی نهضت حسینی بیشتر درک شود.

ترکیب اشک برای مظلوم و مفاهیم برجسته و پرمعنای انسانی و اخلاقی نهضت حسینی سبب شده تا عزاداری برای حسین از مرزها، قومیت‌ها و مذاهب فراتر رفته و حتی آنان که کلیت دین را نفی می‌کنند نمی توانند حرکت حسین ع را نادیده بگیرند و نسبت به نهضت حسینی سر تعظیم فرود نیاورند.

وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: همه طبقات جامعه در عزاداری نهضت حسینی شرکت می‌کنند اما خلوص عزاداری در قشر کارگر بیشتر هویداست، قشری که حرمت عرق جبینشان همانند خون شهید است.

 

ربیعی تصریح کرد: در این نهضت، شاهد مصافی هستیم که از یک طرف انسانیت محض و طرف دیگر جنایت محض، یک طرف اخلاق و طرف دیگر ضداخلاق، یک طرف عدالت و طرف دیگر ظلم و بی عدالتی و یک طرف آزادی و آزادگی و طرف دیگر اسارت و به اسارت بردن رویاروی همدیگر قرار می‌گیرند.

متاسفانه در مجالس عزداری سالار شهیدان، کمتر از مفاهیم انسان ساز و اخلاقی نهضت حسینی صحبت می‌شود. اگر مکررا آموزه‌های مفهومی عاشورا پیام‌رسانی می‌شد و در ضمیر و دل همه ما نهادینه می‌شد، در آن صورت نه ستمی از ما سر می زد و نه تابع ستمی می‌شدیم و حفظ منافع جامعه، چراغ راه ما می‌شد.

ابن استاد دانشگاه با بیان این نکته که سالهاست زمزمه می‌کنیم کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، تصریح کرد: پیام رسانی، فقط وظیفه یک قشر خاص نیست، همه ما با زبان و رفتار می‌توانیم پیام رسان نهضت حسینی باشیم.

علی ربیعی: خلوص کارگران در عزاداری بیشتر است!

وی با اشاره به سفر طولانی امام حسین ع از مدینه به مکه و از مکه به سمت کوفه و کربلا که بیش از دو هزار و دویست کیلومتر بود هیچ فرصتی را برای پیام‌رسانی و گفتگو و بیان اهداف خود از دست نداد و همه را به سمت حق و حقیقت دعوت کرده و در دعوت خویش نیز هیچ تفکیک و محدودیتی قائل نبود و همه انسانها را با هویت انسانی‌شان را به حق فرا می‌خواند و همچنین در مسیر برگشت این‌بار سری که بر تن سوار نبود و بر نیزه بود باز هم پیام رسان شد. حسین چه با زبان و سری با تن و چه سری بدون تن، سراسر دعوت به حق بود و حسین ع هیچگاه از دعوت به سوی حق دست نکشید. و این بار زینب، زبان سر بی‌تن و پیام‌رسان کربلا شد.

ربیعی یادآور شد: امام حسین (ع) همه افراد را به سوی حق فرا می خواند و یک نفر را از خودش نمی راند. ایشان حتی در شب عاشورا که به یارانش گفت من بیعتم را از شما برداشتم و می توانید بروید در آن برهه هم به انسان ها حق انتخاب مسئولانه داد و به معنی این نبود که آنها را از خودش براند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج