جاباما
۱۲۳۳۷۹۱
۳۷۱۲
۳۷۱۲
پ

تنها راه‌یافته مدارس دولتی به جمع ترین‌های کنکور

نفر نخست گروه هنر که نام او به عنوان تنها راه‌یافته مدارس دولتی به جمع برترین‌های کنکور مطرح است، در هنرستان هنرهای زیبا که ضوابط خاصی برای پذیرش دانش‌آموز دارد، تحصیل کرده است.

همشهری آنلاین: "کیاناز شاطریان" نفر نخست کنکور ۱۴۰۱ در گروه هنر است، همان داوطلبی که نام او به عنوان تنها راه‌یافته مدارس دولتی در جمع ۴۰ برگزیده برتر کنکور مطرح شد.

تنها راه‌یافته مدارس دولتی به جمع ترین‌های کنکور

در کنکور ۱۴۰۱ از میان ۴۰ داوطلب برتر، ۲۹ نفر از مدارس استعدادهای درخشان، ۹ نفر مدارس غیرانتفاعی و یک نفر مدارس نمونه دولتی بودند!

اما کیاناز شاطریان نفر نخست گروه هنر، فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبا است که جزو برترین هنرستان‌ها در رشته هنر است.

سازوکار فعالیت این هنرستان که وابسته به وزارت ارشاد است، بسیار متفاوت با هنرستان‌های دولتی عادی بوده و از طریق آزمون ورودی اقدام به جذب دانش‌آموزان مستعد می‌کند و شهریه‌ای نیز از پذیرفته‌شدگان دریافت می‌شود!

کیاناز شاطریان گفت: هنرستان هنرهای زیبا به دلیل آنکه فارغ‌التحصیلان رشته هنر در آن مشغول به تدریس هستند، اساتید و معلمان بسیار خوب و مسئولان دلسوزی دارد و سطح آموزشی مدرسه نیز بالاست.

نفر نخست گروه آزمایشی هنر درباره نحوه ورودش به هنرستان هنرهای زیبا مطرح کرد: با قبولی در آزمون ورودی پایه دهم توانستم به این هنرستان راه یابم.

وی ادامه داد: اگر چه مدرسه در موفقیتم تاثیر داشت و برای کسب رتبه خوب در کنکور، مدرسه تعیین‌کننده است، اما منابع رشته هنر بسیار گسترده است و داوطلب باید تلاش بسیاری داشته باشد.

شاطریان که تصمیم دارد رشته نقاشی را در دانشگاه ادامه دهد، گفت: از کودکی به رشته نقاشی علاقه بسیاری داشتم، والدینم از انتخاب رشته هنر برای تحصیل در دوره متوسطه دوم حمایت کردند و احتمالاً برای دانشگاه نیز رشته نقاشی و مجسمه‌سازی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج