۱۲۳۵۵۵۲
۵۲۱۶
۵۲۱۶
پ

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

انتخاب مدل موی مردانه به عوامل بسیار زیادی از جمله موقعیت، مدل‌های ترند، ضخامت و بلندی مو بستگی دارد.

دیجی کالامگ: انتخاب مدل موی مردانه به عوامل بسیار زیادی از جمله موقعیت، مدل‌های ترند، ضخامت و بلندی مو بستگی دارد. در این مطلب به بررسی نحوه‌ی انتخاب مدل موی مناسب برای کوتاهی، مراسم عروسی و مدل‌هایی که از نظر خانم‌ها جذاب هستند می‌پردازیم.

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

جدیدترین انواع مدل موی مردانه‌ی کوتاه

در صورتی که به دنبال تغییر استایل موهای خود هستید، چندین مدل موی مردانه‌ی جدید کوتاه جذاب و شیک وجود دارند که می‌توانید مدل دلخواه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. درست مانند مدل‌های کوتاهی محبوب دیگر این مدل‌های موی مردانه‌ی کوتاه هم می‌توانند در انواع مختلف مو با بلندی‌های متفاوت استفاده شوند تا استایل شیکی را ایجاد کنند. فرقی نمی‌کند که موهایتان کوتاه یا بلند است در هر حال با به کار گیری این مدل‌های کوتاهی مو می‌توانید استایل جذاب‌تری داشته باشید. در ادامه چند مدل موی مردانه برای کوتاه‌کردن موها را معرفی کرده‌ایم.

۱. مدل کامب اور (Comb Over)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل موی کامب اور یک انتخاب عالی برای آقایانی است که ظاهر حرفه‌ای را به استایل پر زرق و برق ترجیح می‌دهند. همچنین مدل موی مردانه‌ی کلاسیک کامب اور یکی از بهترین مدل‌های موی کوتاه مردانه برای آقایانی است که به دنبال استایلی هستند که هیچگاه دمده نشود و بتوانند برای داشتن ظاهر مدرن و جدید آن را به روش‌های مختلفی تغییر دهند. مدل موی کامب اور هنگام ست شدن با ریش کامل بسیار متفاوت‌تر از همراه شدن با مدل فید مخروطی است.

۲. مدل کوئیف (Quiff)

مدل کوئیف یکی از جذاب‌ترین مدل‌های مو برای آقایانی است که دوست دارند استایل مدرنی داشته باشند. ظاهر مدرن نامرتب و در عین حال مرتب این مدل آن را برای استایل‌های کاری و بیرون رفتن مناسب می‌سازد. مدل ترند جدید کوئیف شامل ترکیب کردن آن با فید مخروطی در کناره‌های سر و پشت گردن است اما روش‌های متنوعی برای به کار گیری آن برای دستیابی به استایل دلخواه وجود دارد.

۳. مدل موی مردانه‌ی کراپ فرانسوی (French Crop)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل موی کراپ فرانسوی یکی از مدل موهای کوتاه مناسب آقایانی است که به دنبال مدل موی مردانه با کمترین نیاز به مراقبت هستند. این مدل کوتاهی ترکیبی از موی خیلی کوتاه در پشت سر و کناره‌های سر به همراه موی نسبتا بلند در بالای سر است. برای قرارهای کاری می‌توان موها را به یک طرف سر شانه کرده و سپس برای موقعیت‌های غیررسمی‌تر با استفاده از انگشت‌‌ها موها را کمی به سمت بالا ببرید. مدل کراپ فرانسوی یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های موی کوتاه مردانه به شمار می‌رود که برای همه‌ی آقایان مناسب است.

۴.  مدل بازکات (Buzz Cut)

مدل موی کلاسیک بازکات یکی از مدل‌های موردعلاقه‌ی مردان در همه‌ی زمان‌ها و مناسب آقایانی است که به دنبال ظاهر تمیز و مردانه هستند. این مدل در آقایانی که صورت‌های درشت و برجسته دارند باعث برجسته‌تر شدن استخوان‌های گونه و فک می‌شود. هنگامی که کنار‌های سر و پشت محو یا طاس می‌شوند این مدل کوتاهی ساده بسیار کاربردی می‌شود. در این صورت نسبت به حالت کوتاهی عادی به هیچ مراقبتی نیاز ندارد. با این مدل بدون نیاز به تلاش زیاد به راحتی می‌توانید استایل شیکی داشته باشید.

۵. مدل موی شانه شده به سمت عقب (Slick Back)

اگرچه مدل موی شانه شده به سمت عقب از قرن‌ها قبل وجود داشته است اما در طی چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین مدل موهای مردانه تبدیل شده است. محبوب‌ترین مدل آن شامل مدل آندرکات یا فید در طرفین سر و موهای بلند در بالای سر است. بلندی موی بالای سر می‌تواند از ۲.۵ سانتی‌متر تا کمی بیشتر متغیر باشد. این مدل مو نیازمند کمی مراقبت و استفاده از محصولات مراقبتی و حالت‌دهنده‌ی مو است.

۶. مدل آفرو (Afro)

مدل آفرو یک مدل موی مردانه است که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی به محبوبیت رسید و اکنون هم به محبوبیت همان دوران خود بازگشته است. این مدل بسته به سلیقه و ترجیح فرد می‌تواند مرتب یا طبیعی باشد.

۷. مدل ماهوتی (Crew Cut)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل ماهوتی یکی از مدل‌های محبوب و کلاسیک است و مانند مدل‌های کامب اور و بازکات هیچگاه دمده نمی‌شود. این مدل جزو استایل‌های مخروطی است که در بالای سر موها کوتاه بوده و همانطور که به سمت کناره‌های سر می‌رود موها کوتاه‌تر می‌شوند. این مدل را می‌توان از ایتاده بودن موهای بالای سر تشخیص داد. مدل ماهوتی برای آقایانی که دوست دارند استایل موی زیبایی داشته باشند اما نمی‌خواهند هر روز مدت زمان زیادی را به مدل دادن موهایشان اختصاص دهند مناسب است.

۸.‌ مدل High and Tight

مدل High and Tight یک استایل نظامی است که در عین جذابیت به مراقبت کمی نیاز دارد. در این مدل موهای کناره‌ی مو کوتاه بوده و موهای جلو و بالای سر کمی بلندتر از بقیه‌ی قسمت‌ها هستند.

۹. مدل موی مردانه‌ی فرق کج (Side Part)

مدل موی مردانه‌ی فرق کج جزو مدل‌های حرفه‌ای است که طرفدارهای بسیاری بین گروه افراد تجاری پیدا کرده است. این مدل شامل فرق کامل در یک طرف سر و کوتاهی آندرکات یا فید کوتاه در طرفین سر و موهای بلندتر در بالای سر است. در صورتی که به دنبال استایل مدرن شیکی با مدل یک‌طرفه هستید از آرایشگر خود بخواهید این مدل را به صورت مخروطی روی موهایتان اجرا کند. مدل یک‌طرفه برای همه‌ی انواع مو مناسب بوده و برای آقایانی که می‌خواهند همیشه ظاهر مرتبی داشته باشند مناسب است.

۱۰. مدل موی شاهینی (Faux Hawk)

در مدل موی شاهینی باید در قسمت بالای سر و پشت سر از قسمت رویش مو موها بلندتر بوده و  در کناره‌های سر موها همانطور که به سمت گوش‌ها می‌روند کوتاه و کوتاه‌تر شوند. جذابیت این مدل در کاربردی بودن آن است که به وسیله‌ی یک محصول حالت‌دهنده‌ی مو و یک شانه می‌توانید استایل کلاسیکی با آن ایجاد کرده و یا به وسیله‌ی ژل موهای خود را به سمت بالا حالت دهید.

۱۱. مدل موی آیوی لیگ (Ivy League)

مدل کوتاهی آیوی لیگ نتیجه‌ی اضافه کردن مدل موی یکطرفه به مدل کلاسیک ماهوتی است که کاربردش بسیار بیشتر از هر کدام از این مدل‌ها به تنهایی است. به راحتی می‌تو.ان در منزل این مدل مو را ایجاد کرد برای این کار کافی است جلوی موها را به یکطرف جمع کرده و فرق خود را باز کنید سپس با استفاده از یک محصول حالت‌دهنده یا نگهدارنده‌ی مو، موهایتان را در محل خود ثابت نگه دارید.

۱۲. مدل موی به هم ریخته (Messy)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل موی به هم ریخته ظاهری بسیار مردانه و جذاب ایجاد می‌کند و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی در بین آقایان پیدا کرده است. فرقی نمی‌کند که موهایتان کوتاه یا بلند باشد در هر حال مدل به هم ریخته یک مدل جذاب بدون دردسر است. در صورتی که یک جلسه‌ی کاری مهم هم داشته باشید می‌توانید به راحتی یک استایل حرفه‌ای را برای خود ایجاد کنید.

۱۳. مدل موی مردانه‌ی چتری (Textured Fringe)

چتری‌ها می‌توانند بسته به بلندی، ضخامت و رنگ مو نرم و ظریف یا برجسته و تیز باشند. به عنوان مثال چتری‌های بلندتر و لخت‌تر نسبت به چتری‌های کوتاه‌تر و نازک‌تر مدرن‌تر به شمار می‌روند. بهترین نکته درباره‌ی این مدل مو کاربردی بودن آن است. برای داشتن استایل غیررسمی می‌توانید آن را به هم ریخته کرده و برای داشتن استایل رسمی‌تر با استفاده از ژل موی براق مو‌ها را در محل مناسب ثابت کنید.

۱۴. مدل موی موهاک (Mohawk)

هنگامی که به کلمه‌ی موهاک فکر می‌کنید به احتمال زیاد به سرعت موهای بلندی که به رنگ‌های برجسته‌ی روشن رنگ شده‌اند به ذهنتان می‌آیند. البته این یکی از انواع مدل موی موهاک است اما مدل‌های مختلف دیگری هم دارد. مدل موهاک با با یک دسته موی باریک آبشاری از جلوی پیشانی به سمت پشت سر آغاز می‌شود که میزان بلندی موها به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد. بلندی مدل موهاک می‌تواند از ۲.۵ سانتی‌متر شروع شده و تا ۱۵ سانتی‌متر هم برسد.

۱۵. مدل موی مردانه‌ی اسپایکی (Spiky)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

برای مدل مدرن اسپایکی می‌توان در قسمت بالای سر موهایی با بلندی متوسط و در کناره‌های سر موهای فید شده داشت. همچنین برای داشتن موی کوتاه کلاسیک به صورت ساده‌تر مدل کوتاهی مخروطی را به کار گرفت.

بهترین مدل موی مردانه‌ی دامادی برای عروسی

هنگام انتخاب مدل موی مردانه همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که بهترین مدل ساده‌ترین مدل است. به دنبال مدلی باشید که علاوه بر همخوانی داشتن با شخصیت و استایل شما، جذاب هم باشند زیرا هنگام انتخاب مدل موی دامادی هیچ قانونی وجود ندارد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه موها را تا پوست محو نکنید و کمی مو باقی بگذارید زیرا این استایل ملایم‌تر است و هیچگاه دمده نمی‌شود. محو کردن موها در عکس جلوه‌ی زیبایی نخواهد داشت. در ادامه مدل موهای برتر مردانه برای مراسم عروسی را معرفی کرده‌ایم.

۱۶. مدل موی من بان (Man Bun)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

با وجود اینکه بسیاری از افراد مدل موی فر آبشاری را دوست دارند اما مراقبت از آن به ویژه در شرایط آب و هوایی مرطوب دشوار است. بنابراین بهتر است موها را از پشت سر ببندید تا ظاهر شیک و زیبایی داشته باشید. این مدل برای همه‌ی انواع مو امکان پذیر است اما برای موهای مجعد و فر جذابیت بیشتربی دارد.

۱۷. مدل موی بازکات (Buzz Cut)

در مدل بازکات می‌توانید موها را تا حد ممکن کوتاه کنید. ظاهر مینیمال و ساده‌ی آن بسیار شیک و کلاسیک است و همیشه زیبا به نظر می‌رسد. برای داشتن استایل تمیز و مرتب سعی کنید نزذیک به مراسم عروسی موهای خود را مجددا اصلاح کرده و این مدل را تکرار کنید.

۱۸. مدل موی طبیعی

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

یک راهکار دیگر این است که اجازه بدهید موهایتان به صورت طبیعی رشد کند. موهای فر طبیعی از کوتاه تا بلند زیبایی بسیار زیادی ایجاد می‌کنند.

۱۹. مدل موی مردانه‌ی دم اسبی پایین

برای دامادهایی که موهای بلندتری دارند بهتر است موهای خود را به صورت دم اسبی پایین در پشت گردن خود ببندند. با این کار ظاهر شیک و مرتبی خواهند داشت.

۲۰. مدل موی مردانه‌ی نیمه بلند

برای موهای بلند مدل‌های من بان و دم اسبی تنها راهکارهای ممکن نیستند. علاوه بر آن‌ها همچنین می‌توانید موها را به صورت آزاد باز بگذارید و اجازه بدهید امواج موها زیبایی دو چندانی را ایجاد کنند.

۲۱. مدل کلاسیک

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

در صورتی که طرفدار موی بلند نیستید این مدل شیک و مرتب را امتحان کنید. در مدل کلاسیک کناره‌های مو کوتاه می‌شوند (نه به اندازه‌ی مدل بازکات) اما مقدار قابل توجهی از موها در بالای سر باقی می‌ماند. از آنجایی که موها در این مدل خیلی بلند نیستند جلوی صورت نمی‌آیند اما همچنان استایل بسیار شیکی را ایجاد می‌کنند.

۲۲. مدل فارغ‌التحصیلی

مدل فارغ التحصیلی یک مدل مرتب و دارای جلوی موی بلندتر است. این مدل را می‌توان به روش‌های مختلف استایل کرد به عنوان مثال می‌توان آن را به صورت مرتب شانه کشیده و مرتب کرد.

۲۳. مدل جلوی موی موج‌دار

برای داشتن این مدل قسمت‌های جلو و بالای مو باید موج‌دار باشند تا حجم‌ ایجاد شود. پس از حجم‌دهی موها از محصولات حالت‌دهنده برای حالت دادن موها به شیوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید. با این کار موهایتان در تمام طول روز به حالت ثابتی باقی می‌مانند.

۲۴. مدل موی رو به بالا

هیچ مدل موی مردانه‌ای ساده‌تر از بالا زدن موها نیست. البته این مدل ممکن است برای مراسم عروسی غیر رسمی باشد اما برخی نظر مخالفی دارند.

۲۵. مدل موی شلخته‌ی مردانه

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

این مدل همانطور که از نامش مشخص است به هم ریخته و نامرتب است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای مرتب کردن موها باید از کمی محصولات حالت‌دهنده هم استفاده کنید. هدف این است که در روز عروسی ظاهر مرتبی داشته باشید. با استفاده از کرم‌های حالت‌دهنده‌ی مو که ظاهر مات و نه براقی ربا ایجاد می‌کنند می‌توانید به این هدف برسید.

۲۶. مدل موی بلند در تمام نواحی سر

یکی دیگر از راهکارهای مدل دادن به موها در روز عروسی این است که اجازه بدهید موها به صورت طبیعی رشد کنند. طول متغیر موها ابعاد و فرصت‌های بسیاری را برای حالت دادن به موها ایجاد می‌کند. برای حجم‌دهی بیشتر  نرمی موها از آرایشگر خود بخواهید آن را با سشوار خشک کند.

۲۷. مدل آندرکات فر

مدل آندرکات فر به این صورت است که کناره‌های سر به روش بازکات اصلاح شده و موهای بالای سر بلند می‌مانند. این استایل در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

۲۸. مدل موی متصل به ریش

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

 

در این مدل ریش‌ها و موها به هم متصل هستند. به جای قطع کردن قسمت اتصال کناره‌های مو از موهای صورت، با متصل کردن آن‌ها خط نرمی ایجاد کنید. این مدل استایلی را ایجاد می‌کند که هیچگاه دمده نمی‌شود و همیشه شیک و مرتب است.

۲۹. مدل موی مردانه‌ی طاس

در صورتی که همیشه موهای خود را به صورت کامل شیو می‌کنید نیازی نیست برای مراسم عروسی آن را تغییر دهید. مدلی که با آن راحت هستید و بیشتر به صورتتان می‌آید را انتخاب کنید. استایل موی کاملا شیو شده مدلی کلاسیک است و هیچگاه دمده نمی‌شود. پس از اصلاح هم می‌توانید با استفاده از روغن سر را مرطوب کرده و درخشش خاصی را برای آن ایجاد کنید.

۳۰. مدل موی مردانه‌ی رو به عقب

محصولات حالت‌دهنده‌ی مو انتخاب‌های خوبی برای استفاده در روز عروسی هستند. این محصولات می‌توانند به راحتی یک مدل موی ساده را به صورت کامل تغییر دهند. با استفاده از این محصولات می‌توانید موها را به سمت عقب حالت داده و نگه دارید. در این صورت استایل بسیار شیکی برای عکاسی خواهید داشت.

۳۱. مدل فید رسمی

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل فید کلاسیک همیشه یک انتخاب عالی و بدون چالش است. این مدل هیچگاه دمده نشده و همه‌ی توجه‌ها را هم به سمت استایل مو و کت و شلوار داماد جلب می‌کند. علاوه بر این همیشه مرتب است.

۳۲. مدل موی مردانه تیپر فید

مدل فید مخروطی همان بازکات سنتی است که جلوه‌ی بیشتری دارد. این استایل با تراکم بیشتر مو در جلوی سر و کاهش تدریجی آن با حرکت به سمت گردن به ویژه در قسمت شقیقه‌ها شناخته می‌شود. خطوط تیز این مدل قاب دور صورت را مشخص می‌کنند.

بهترین مدل موی مردانه از نظر خانم‌ها

در ادامه مدل موهای مردانه‌ای را معرفی می‌کنیم که از نظر خانم‌ها جذاب‌تر هستند.

۳۳. مدل موی مردانه‌ی فید (Fade)

مدل موی فید به این صورت است که موها به صورت مخروطی به اندازه‌ی ۲.۵ سانتی‌متر از خط رویش مو به تدریج محو می‌شوند. آرایشگر موها را در دو طرف سر تا جایی کوتاه می‌کند که مقدار کمی مو روی سر باقی بماند یا هیچ مویی روی سر نمانده باشد. مدل فید همچنین انواع مختلفی دارد و می‌توان استایل‌های مختلفی از آن را روی سر پیاده‌سازی کرده و به راحتی استایل جذابی را ایجاد کرد.

۳۴. مدل کوئیف (Quiff) کلاسیک

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل کوئیف با مدل پمپادور متفاوت است. در مدل کوئیف بالای موها بلندتر بوده و کناره‌ها و پشت موها موتاه‌تر هستند. برای دستیابی به حجم دلخواه موها باید موهای خود را با برس گرد سشوار کشیده و در پایان از یک محصول با کیفیت برای حالت دادن به موها و ثابت نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید. این مدل برای آقایانی که موهای موج‌دار و فر دارند بسیار مناسب است.

۳۵. مدل بازکات (Buzz Cut)

مدل بازکات مدلی است که در این لیست به کمترین مراقبت نیاز دارد. در این مدل طول موها در همه‌ی سر کوتاه است. این مدل برای آقایانی که تمایل ندارند وقت زیادی را به مراقبت از موهایشان در روز اختصاص دهند مناسب است.

۳۶. مدل موی یکطرفه (Side Part)

مدل موی یکطرفه مترادف با استایل کاری است. برای ایجاد این مدل مو آرایشگر باید بالای موها را کمی بلندتر (نهایتا ۵ سانتی متر) قرار داده و کناره های سر را محو کند. مدل موی یکطرفه جذابیت بسیار زیادی هم دارد.

۳۷. مدل آندرکات (Undercut)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل موی آندرکات برای جلب توجه به سمت قسمت شیک و مرتب استایل عالی است. با این مدل مو کناره‌های موی سر با ماشین یک، دو یا به صورت کامل اصلاح می‌شوند. اما موهای بالای سر همچنان بلند می‌مانند و بلندی آن‌ها بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر است. در صورتی که صورتتان زاویه‌دار باشد این مدل مو عالی است زیرا باعث برجسته‌سازی زاویه‌های صورت شده و صورت را ماهیچه‌ای تر نشان می‌دهد.

۳۸. مدل ماهوتی (Crew Cut)

مدل ماهوتی استایل بسیار شیکی را ایجاد کرده و در عین حال به مراقبت زیادی نیاز ندارد. این مدل را می‌توان با کوتاه کردن قسمت‌های کناری و پشت سر و بلند نگه داشتن قسمت بالا ایجاد کرد. البته بلندی قسمت بالا باید چیزی بین مدل بازکات و آندرکات باشد.

۳۹. مدل موی به هم ریخته (Bed Head)

۳۹ مدل موی مردانه برای استایل کژوال تا عروسی

مدل به هم ریخته به این معنا نیست که موهایتان را اصلا مرتب نکنید بلکه بدان معنا است که آن را کمی به هم ریخته بگذارید. به این منظور پس از شستن موها کمی مواد حالت‌دهنده به آن زده و با دست کمی موهایتان را به هم بریزید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج