۱۲۳۶۲۲۶
۲۰۸۴
۲۰۸۴
پ

مخوف‌ترین فروشندگان شیشه در ایران

چند سالی بود که بازار شیشه در ایران داغ‌ شده بود. از سال ۸۴ شیشه به‌عنوان اولین مخدر صنعتی در ایران تولید و مصرف می‌شد و روزبه‌روز بر تعداد مصرف‌کنندگان و معتادان این ماده خطرناک افزوده می‌شد.

جامعه ۲۴: چند سالی بود که بازار شیشه در ایران داغ‌ شده بود. از سال ۸۴ شیشه به‌عنوان اولین مخدر صنعتی در ایران تولید و مصرف می‌شد و روزبه‌روز بر تعداد مصرف‌کنندگان و معتادان این ماده خطرناک افزوده می‌شد. پلیس تمام سعی خودش را می‌کرد تا با بزرگ‌ترین قاچاقچیان شیشه برخورد کند، اما هرچه تلاش می‌کرد قاچاقچیان یکی دو گام از پلیس جلوتر بودند.

بررسی‌های پلیس برای برخورد با سرکردگان تا حدودی موفق بود و بیشتر تمرکزشان روی برخورد با خرده‌فروشان بود تا از این طریق از تزریق شیشه به بازار معتادان جلوگیری کنند.

روز‌ها در حال گذشتن بود که پلیس در سال ۸۶ متوجه فعالیت گسترده بزرگ‌ترین باند تولید و توزیع شیشه در تهران شد. بر اساس بررسی پلیس اعضای این باند علاوه‌بر توزیع مواد در داخل کشور مواد زیادی نیز به جنوب شرق آسیا ترانزیت می‌کرد.

باند یاکوزا چگونه تشکیل شد؟

بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد چند نفر از اراذل و اوباش خطرناک تهران به‌همراه مجرمان حرفه‌ای این باند را تشکیل داده و تمام اعضای باند خالکوبی مشترکی از طرح‌های جنوب شرق آسیا مانند اژد‌ها را دارند و به همین دلیل باندشان معروف به یاکوزا شد.

با شناسایی باند یاکوزا‌ها مشخص شد آن‌ها هر جرمی را انجام می‌دهند که مهمترینش تولید و توزیع شیشه است، اما در کار سرقت، آزار و اذیت به عنف و زورگیری نیز هستند.

پلیس که متوجه شده بود اعضای این باند به‌ شدت حرفه‌ای هستند و گیر انداختن آن‌ها کاری طولانی و شاید نشدنی است، تحقیقات خود را روی اعضای کوچکتر متمرکز کرده و از طریق خرده‌فروشان دستگیر شده متوجه شدند دو زندانی فراری با آن‌ها در ارتباط هستند.

مخوف‌ترین فروشندگان شیشه در ایران

شناسایی دو عضو یاکوزا

با به دست آمدن هویت این دو زندانی فراری مشخص شد آن‌ها چندی قبل پس‌ از مرخصی از زندان دیگر به زندان بازنگشته و پس از فرار اقدامات مجرمانه خودشان را آغاز کرده‌اند. پلیس با کمک خرده‌فروشان موفق شد این دو زندانی فراری را در تهران شناسایی و دستگیر کند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد هر دو مجرم دارای خالکوبی مشترک هستند. سعید عضو دستگیر شده باند یاکوزا‌ها درمورد خال‌کوبی شان گفت: این خالکوبی وسیله شناسایی اعضای باند است و همه ما به دستور دو سرکرده باند این طرح را روی بدنمان خال‌کوبی کرده‌ایم. ما پس‌از این‌که جذب این باند شدیم بعد از خالکوبی شروع به فروش مواد مخدر به خرده‌فروشان کردیم.

یکی از اعضای این باند در واکنش به یکی از اعضای این باند در مورد این‌که چرا از زندان فرار کرده‌ است، گفت: سرکرده اصلی باند "علی مطلب" شرور شناخته‌شده محله هاشمی است. وقتی من به زندان افتادم علی هر روز به خانواده‌ام سر می‌زد و به آن‌ها پول و هرچه لازم داشتند می‌داد. وقتی از زندان بیرون آمدم آن‌ها به من پیشنهاد دادند دیگر به زندان نروم و با باند یاکوزا‌ها همکاری کنم، من هم به‌خاطر خوبی‌های علی نتوانستم به آن‌ها نه بگویم و وارد باند شدم.

شناسایی دو سرکرده باند یاکوزا

تحقیقات پلیس نشان می‌داد علی مطلب و اشکان یاکوزا‌ها دو سرکرده اصلی باند هستند و پس‌از آن‌ها جوانی به نام حامد خطر وجود دارد که باند را در لایه‌های زیرین مدیریت می‌کند. با به دست آمدن این سرنخ و با توجه به این‌که علی مطلب جزو اراذل‌واوباش شناخته‌شده نیز بود، کار دستگیری آن‌ها آغاز شد.

بررسی‌های پلیس برای دستگیری اشکان و علی آغاز شد، اما آن‌ها گویی قطره‌ای در دریا شده‌اند. سرانجام مأموران مخفیگاه "اشکان یاکوزا‌" را شناسایی و آنجا را تحت محاصره درآوردند.

مخوف‌ترین فروشندگان شیشه در ایران

درحالی‌که سرکرده باند قصد داشت از دست مأموران فرار کند غافلگیر شد و قبل‌از این‌که از طبقه چهارم به ساختمان کناری بپرد و متواری شود، دستگیر شد.

پایان داستان زندگی "علی مطلب" با شلیک پلیس

در ادامه تمام توان پلیس برای دستگیری "علی مطلب" جمع شد، اما هیچ ردی از او به دست نیامد. پس‌ از دو ماه سرانجام مأموران متوجه شدند علی در محله اکباتان مخفی شده‌ است. مأموران یگان امداد، پلیس امنیت و پلیس مبارزه با مواد مخدر مخفیگاه علی را محاصره کردند تا او راه فرار نداشته باشد و دستگیر شود، اما علی که خود را در محاصره پلیس می‌دید شروع به تیراندازی کرد تا بتواند متواری شود.


مخوف‌ترین فروشندگان شیشه در ایرانپس از چندصد متر تعقیب و گریز ماموران به او ایست دادند، اما او بی‌توجه به دستور پلیس سعی کرد از شهرک اکباتان خارج شود که مأموران او را هدف گلوله قرار داده و بزرگ‌ترین سرکرده باند یاکوزا‌ها به قتل رسید.

با قتل علی و دستگیری حامد خطر و اشکان، بزرگ‌ترین باند قاچاق شیشه در مردادماه سال ۸۶  منهدم شد. اگرچه چند ماه بعد چند باند جدید قاچاق شیشه و فروش آن در تهران کارشان را شروع کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج