۱۲۳۶۴۴۵
۲۱۲۹
۲۱۲۹
پ

واکنش چهره‌ها به ماجرای علی کریمی و روحانی جنجالی

ماجرا از استوری علی کریمی، ستاره فوتبال ایران در اینستاگرامش آغاز شد. در ادامه بخوانید.

همدلی: ماجرا از استوری علی کریمی، ستاره فوتبال ایران در اینستاگرامش آغاز شد. 

در روزهای عزاداری ماه محرم او نوشت: «میلیاردها تومان خرج می‌کنیم نذری بدهیم و در پایان… آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول می‌میرد.» بعد از این استوری یک روحانی به نام حامد رضا معاونیان – که گفته می‌شود از روحانیون فعال در اینستاگرام است- در سخنانی با کلماتی توهین‌آمیز و زننده به علی کریمی تاخت و او را «بی‌شرف»، «احمق» و «الدنگ» خطاب کرد. برخی دیگر از کاربران در واکنش به آن بخشی از سخنان معاونیان که خطاب به علی کریمی ‌گفته بود: «تو خودت برای فقرا و مریض‌های فقیر چه‌کار کردی؟» عکس‌ها و متن‌هایی را منتشر کردند که حاکی از فعالیت‌های علی کریمی برای کمک به فقرا بود. ماجرا اما به اینجا ختم نشد؛ شهرداری تهران پس از هتاکی سخنران روحانی به علی کریمی در اقدامی پرسش‌برانگیز بدون هیچ توضیحی تمامی بیلبوردهای علی کریمی را از سطح شهر جمع‌آوری کرد.

 این اقدام با واکنش اعتراض‌آمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و هشتگی با عنوان «علی کریمی تنها نیست» به راه افتاد.

 بسیاری از کاربران این اقدام شهرداری را غیرقانونی دانستند چرا که با این کار در حقیقت علی کریمی بدون برگزاری محکمه یا صدور حکم، مجازات شده است.

تاکنون بسیاری از چهره‌ها به حمایت از علی کریمی پرداختند. رسول خادم، قهرمان المپیک، سرمربی و رییس فدراسیون سابق کشتی در یک پست اینستاگرامی نوشت: در دوران اوج‌گیری کرونا که دانش آموزان مدرسه نمی‌رفتند و مجبور به استفاده از «سامانه شاد» شدند، بسیاری از دانش آموزان روستانشین و مناطق حاشیه‌نشین شهرها، به دلیل محرومیت مالی، امکان تهیه گوشی تلفن و یا تبلت را برای استفاده از سامانه شاد نداشتند.

 وقتی در روستاها و حاشیه شهرها به سراغ این قشر از دانش آموزان می‌رفتی، یاس و سرخوردگی عجیبی بر شرایط روانی این کودکان و نوجوانان دانش‌آموز که به دلیل تنگنای مالی امکان خرید گوشی و تبلت را نداشتند، حاکم بود. یکی از مردانی که قدم پیش گذاشت و مبلغی حدود دو میلیارد تومان را برای خرید تبلت اختصاص داد، قهرمان ملی فوتبال ایران علی کریمی عزیز بود. درحالی‌که خیلی از سازمان‌های مسئول این مشکل جدی دانش آموزان را حتا جزئی از اولویت‌های برنامه‌ای‌شان قرار نداده بودند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود دراین‌باره نوشت:«داشتم کانال‌ها رو می‌خوندم، خبر جمع‌آوری بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر تهران رو خوندم. متعجب شدم؛ یه فرد معتقدی که در برهه‌های مختلف زمانی ارادت خودش رو به دستگاه اهل بیت ثابت کرده، به‌اشتباه و در اثر ابتلائات یک مطلبی رو در مورد نذری منتشر کرده. ما باید چه‌کار کنیم؟ حذف کنیم این آدم رو؟ ممنوع‌التصویرش کنیم؟ ما چقدر پیشرفت کردیم که از ممنوع‌التصویری رؤسای جمهور رسیدیم به ممنوع‌التصویری مجری و فوتبالیست. عزیزان، با جمع‌کردن این بیلبوردها نه از دارایی علی کریمی کم‌ میشه و نه جواب آن مطلب اشتباه داده میشه.»

پرویز پرستویی نیز در پستی خطاب به روحانی مزبور نوشت:«اخیراً سخنرانی شما رو در دنیای مجازی دیدم و شنیدم، بسیار متأسف شدم که بالای منبر، سلطان فوتبال ایران و جهان را بی‌شرف خطاب کردید! کجای حرف آقای علی کریمی توهین به مقدسات بوده یا خدای‌ناکرده بی‌حرمتی به سیدالشهدا؟ که این مرد پرافتخار را بی‌شرف خطاب کنید؟

 آیا در شرایطی که خیلی از مردم ماه‌ها لب به برنج نزده‌اند، حتی پول نان خالی و گوشت و... را هم ندارند اگر پول این نذری‌ها هزینه این مستمندان بشود، امام حسین ناراحت می‌شود؟ بعید میدانم! او ادامه داده: آقای علی کریمی بارها و بارها قدم‌های بزرگی برای مردم نیازمند برداشته بدون شو وشواف جایز است هرچه سریع‌تر از ایشان عذرخواهی کنید. به همان سیدالشهدا به خون پاک حسین رفتار آدم‌هایی مثل شما ضد دین و حسین است.»

صادق زیباکلام فعال سیاسی و استاد دانشگاه تهران از زاویه‌ای دیگر به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «آقای علی کریمی نه با نذر مخالفت کرده نه با شعائر دینی.

 سؤال ایشان همان است که من از آقای محسن هاشمی سه سال پیش پرسیدم. آیا مردم راضی هستند عوارضی که به شهرداری برای خدمات شهری می‌پردازند، صرف تبلیغات ایدئولوژیک نظام شود؟ اگر راضی نباشند، این هزینه‌ها ازنظر شرعی چه وجهی پیدا می‌کنند؟»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج