جاباما
۱۲۳۶۷۸۲
۱۲ نظر
۹۹۴۴
۱۲ نظر
۹۹۴۴
پ

شوک مُهلک و خانه‌برانداز به بازار دلار خنثی شد

رییس پلیس پایتخت از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی خبر داد.

ایسنا: رییس پلیس پایتخت از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح سه روزه سراسری و استانی پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، دخانی و ترانزیتی و نظارت و واپایش انبارها و محل‌های دپوی کالا گفت: با تلاش ماموران این پلیس برخورد با انواع و اقسام جرائم و مفاسد اقتصادی در حوزه مبارزه با قاچاق در دستور کار قرار گرفته و تلاش‌های بسیار خوبی انجام شده است‌ و خوشبختانه این پلیس تسلط ویژه ای را در این خصوص دارد.

شوک مُهلک و خانه‌برانداز به بازار دلار خنثی شد

وی ادامه داد: ما در اطراف و اکناف تهران هزاران انبار بزرگ داریم که بخش زیادی از آنها ارتباط مستقیم با پلیس امنیت اقتصادی بر قرار کردند. ما در بحث پایش انبارها و عرضه کالای قاچاق در سطح شهر عملیات ویژه ای را آغاز کردیم. این عملیات ۷۲ ساعته با همکاری وزارت صمت و مقام قضایی انجام شد و در این عملیات ۱۴۰ تیم و ۴۲۰ ماپور پلیس در بازدیدی از ۳۵۲ انبار و اماکن موفق شدند مقادیر قابل توجهی از اقلام احتکاری و قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بالغ بر دو میلیون و ۶۲۱ هزار از انواع و اقسام کالای قاچاق که ۴۶ متهم دستگیر و ۱۷ واحد صنفی و انبار که اقلام داخل آن‌هاست پلمب شد تا دستور قضایی صادر شود. ارزش اقلام مکشوفه قاچاق بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رحیمی اضافه کرد: یک اقدام ارزشمند دیگر نیز با انهدام یک باند بزرگ دلارهای جعلی انجام شده است. این افراد در این باند قصد داشتند بالغ بر ۱۰ میلیون دلار جعلی را وارد بازار کنند که پیش از این اتفاق دلارها کشف شد. همچنین در این خصوص سه نفر نیز دستگیر شدند.

وی در ادامه گفت: در یکی از انبارهای مکشوفه ۲۰۰ هزار قلم لوازم یدکی احتکار شده کشف شد. همچنین در انبار دیگری انواع و اقسام لوازم ضروری و مایحتاج مردم مانند کنسرو و ... و در دیگر انبار نیز ۳۱۷ هزار لیتر روغن موتور احتکار شده و قاچاق کشف شد.‌ همچنین کالاهایی مانند لوازم‌التحریر، لامپ، کفش، پوشاک، باتری موتورسیکلت و پارچه نیز در این عملیات کشف شد. انواع کالای قاچاق مانند لاستیک و رینگ نیز کشف شد که تعداد آن‌ها به بیش از ۶۴ هزار حلقه لاستیک و چهار هزار و ۶۰۴ رینگ می‌رسید.

رحیمی افزود: اقدامات دیگر پلیس که با همکاری خوب با سازمان مالیاتی تهران انجام شد سبب شد تا فردی که با شناسایی افراد کم بضاعت و پرداخت مبالغ ناچیز اقدام به ثبت ۵۰ فقره شرکت غیرواقعی کرده بود، دستگیر شود.همچنین شرکت‌های کاغذی وی نیز مشخص و شناسایی شد. تنها در چهار شرکت این فرد ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ما از ابتدای سال ۱۳ مرحله طرح مبارزه با دلالان ارزی را به اجرا در اوردیم. در این ۱۳ مرحله ۵۵ نفر تا الان دستگیر شدند که ارزش ارزهای کشف شده از آن‌ها بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: تمام انبارها تحت نظارت و پایش پلیس قرار دارد و پلیس برخورد با عرضه کنندگان قاچاق را با همکاری سازمان تعزیرات، وزارت صمت و مقام قضایی ادامه خواهد داد.

شوک مُهلک و خانه‌برانداز به بازار دلار خنثی شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پس این ۲۸ هزارمیلیارد کجاست نباید وارد بازار بشه جنسا قیمتشون پایین بیاد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        در حاله ریزشه برجام توافق بشه نشه کسی قدرت خرید نداره دیگه

    • حیران

      آخرش شده ..این فرد!!! کی هست الله اعلم
      فقط بگووو مررگگگگ برآمریکا

    • ناشناس

      دلال ارز خیابونی فردوسی باید جمع بشه اونا پخش میکنن

    • ناشناس

      این همه صرافی برای چیه اصلا

    • ناشناس

      قیمت دلار باید بشه همون هزار تومن تا همه چی درست بشه

    • ناشناس

      خود بانک ادارات حقیقی حقوقی ها دلار سکه جمع میکردن مردم پولی ندارن

    • ناشناس

      کی تقلبی چاپ میکنه وارد بازار میکنه

    • ناشناس

      دهن مارو باز نکنن

    • ناشناس

      یک سئوال بزرگ که ذهن درصد بسیاری از مردم رو درگیر کرده واونم اینکه این همه کالای قاچاق که پلیس کشف میکنه چی میشه وکجا میره وچگونه فروخته میشه ودست کی می‌رسد الله واعلم

    • Hossein S

      محض رضای خدا با اين عاملان بر خورد قاطعانه کنيد يعنی اعدام کنید تا کشور روی آرامش به خودش بگیره تا کی باید رأفت اسلامی داشته باشید

    • ناشناس

      این شوک به بازار برای اینه که با توجه به ساختار تعریف شده امروز بانک مرکزی، برای اینه که مردم سراغ خرید ارز نرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج