۱۲۳۷۰۱۵
۲۵۶۰
۲۵۶۰
پ

اوباش بالاشهری؛ از برادران نیم تُن تا ممد چرکولک!

نوچه‌های اراذل و اوباش معروف هستند، اما می‌خواستند برای خودشان بعد از طرح برخورد با اراذل و اوباش نامی دست و پا کنند، اما نمی‌دانستند که از بچه بالا شهر، لات درست نمی‌شود و پلیس همه‌شان را نقره داغ می‌کند.

جامعه ۲۴: شش سال پس‌ از برگزاری اولین طرح برخورد با اراذل‌واوباش در تهران که بسیاری از آن‌ها دستگیر یا از شهر متواری شدند، بار دیگر پلیس تصمیم گرفت با اراذل و اوباش پایتخت در سال ۹۱ برخورد کند. در طرح اولیه بسیاری از اراذل‌ و اوباش از ترس دستگیری به شمال و جنوب کشور رفتند و حتی در یک مورد نوچه‌های "اصغر خارجی" از اشرار به نام تهران در حادثه انفجار گاز همگی در شمال کشور کشته شدند.

برخی دیگر نیز از مرز‌ها خارج شدند و فرار را برقرار ترجیح دادند، اما در این‌ میان اراذل و اوباش بنامی بودند که همگی دستگیر شده و به کهریزک رفتند. محلی که هنوز هم بعد از سال‌ها اسرار زیادی در آن وجود دارد، اما اراذل و اوباش که طعم کهریزک و کانکس‌ها و آن محیط را چشیده‌اند، بعد از آزادی دیگر هیچ‌وقت دست به شرارت نزدند و هیچ کدام جرات نکردند بگویند در کهریزک چه اتفاقاتی رخ داده‌ است.

بعد از دستگیری اراذل‌ و اوباش بنامی مانند هانی کرده، اصغر نصیری، مهدی سیاه و بسیاری دیگر چند سالی تهران آرام بود و دیگر خبری از عربده‌کشی، خیابان‌بندی و حمله و درگیری دسته‌جمعی با قمه و چاقو نبود، تا اینکه کم‌کم بار دیگر اراذل‌ و اوباش فرصت عرض‌اندام پیدا کردند و این‌بار تهران را به جولانگاه خود تبدیل کردند.

اجرای دوباره طرح‌های اراذل و اوباش

با این وجود پلیس بار دیگر به فکر اجرای طرح‌های برخورد با اراذل‌ و اوباش افتاد و در یک‌ سال دوازده بار طرح برخورد با اراذل‌ و اوباش را در آن زمان اجرا کرد. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد افرادی که در تهران شروع به شرارت، درگیری و زدوخورد کرده‌اند نوچه‌های اراذل‌ و اوباش سطح یک هستند و حال برای خودشان به‌دنبال دست و پا کردن اسم و رسمی بوده و به‌همین خاطر چند نفر را دور خود جمع کرده و اقدام به ایجاد درگیری ناامنی، ضرب‌ و شتم و تخریب اموال عمومی و اموال مردم می‌کنند.

نکته جالب‌ توجه در طرح‌های پلیس این بود که بسیاری از اراذل‌ و اوباش از محلاتی مانند ظفر، سعادت‌آباد، پونک و نقاطی بودند که تا پیش‌ از این اگر اسم اراذل‌ و اوباش یا درگیری در آن می‌آمد برای همه تعجب‌آور بود.

اراذل و اوباش بالاشهری

اما این‌بار جوانانی پولدار به‌ دنبال اسم و رسم در کردن، شروع به شرارت در این مناطق کرده بودند به‌همین خاطر تعداد زیادی از آن‌ها ازجمله برادران " نیم تُن " در محله ظفر دستگیر شدند.

اوباش بالاشهری؛ از برادران نیم تُن تا ممد چرکولک!

" برادران نیم تُن " اراذل محله ظفر

برادران نیم تن دو پسر جوان بودند که به‌علت وزن بالای ۱۵۰ کیلوگرم و هیکل درشت در محله ظفر معروف به نیم تُن شده بودند. این دو پسر جوان در محل همیشه چاقوکشی و عربده‌کشی راه می‌انداختند و صورتشان پر از خط‌های چاقو و قمه بود.

آن‌ها خودشان را  یکه‌بزن محله می‌دانستند و حتی اگر کسی سفارش برخورد با فردی را داشت به آن‌ها مراجعه می‌کرد.

برادران نیم تُن شرخر‌هایی بودند که محله را به‌هم‌ریخته و حتی در سایر محلات شمال شهر نیز دست به شرارت می‌زدند. آن‌ها در اسفند سال ۹۱ دستگیر و در محلات مختلف از جمله نظام‌آباد گردانده شدند. این دو برادر پس‌ از دستگیری و زندان دیگر دست از شرارت کشیده و  کمتر در سطح محل حاضر شده و دیگر خبری از درگیری آن‌ها با مردم نیست.

اوباش بالاشهری؛ از برادران نیم تُن تا ممد چرکولک!

اراذل و اوباش با اسامی عجیب!

البته اراذل و اوباش دیگری نیز از سوی پلیس در آن سال‌ها دستگیر شدند که مهم‌ترین آن‌ها "محمد چرکولک"، "علی گراز"، "حسن خطر"، "رضا شَله" و "ناصر خالی‌بند" بودند. این افراد همگی از نوچه‌های اراذل‌واوباش بنام تهران بودند و برای خودشان پس‌ از ایجاد دعوا‌های محلی، اسم و رسمی پیدا کرده بودند، اما خیلی زود از سوی پلیس دستگیر شدند و به آن‌ها اجازه داده نشد تا تبدیل به اراذل‌ و اوباش سطح یک شوند.

شرور معروف جنوب شهر در فرشته زندگی می‌کرد

آبان‌ ماه سال ۹۰ بود که پلیس امنیت تهران در جریان فعالیت یک اراذل‌ و اوباش خطرناک در منطقه فرشته قرار گرفت. با بررسی پلیس مشخص شد فرشاد از اراذل و اوباش بنام پایتخت است که از سال ۷۷ دارای سابقه کیفری است و سال ۸۸  به‌علت ایجاد اخلال در نظم عمومی با سلاح سرد و گرم دستگیر و با کیفرخواست محاربه تحویل دادگاه شد، اما چند ماه بعد از زندان آزاد شد.

اوباش بالاشهری؛ از برادران نیم تُن تا ممد چرکولک!

او در تابستان ۸۸ در یک قرار فروش مواد مخدر به خاطر ۲۰ کیلوگرم مواد در فلکه سوم خزانه تیراندازی مسلحانه می‌کند و در جریان درگیری با باند مقابل، برادرش از ناحیه پا مجروح می‌شود. بار دیگر در مرداد سال ۸۹ در فلکه خزانه شروع به درگیری مسلحانه می‌کند و بعد از آن از محل فرار می‌کنند.

همچنین او تیر ماه سال ۹۰ با دو خودروی بدون پلاک به همراه نوچه‌هایش به یک نمایشگاه خودرو در محله یاخچی آباد حمله کرده و علاوه‌ بر تخریب خودرو‌ها دو نفر را مجروح می‌کند و باز هم موفق می‌شود قبل‌ از رسیدن پلیس فرار کند.

فرشاد چندین‌ بار در محله رجایی، یاخچی آباد و نازی‌آباد درگیری مسلحانه ایجاد کرده و حتی در جریان یکی از درگیری‌هایش در میدان شوش فردی کشته می‌شود.

اوباش بالاشهری؛ از برادران نیم تُن تا ممد چرکولک!

مأموران بالاخره او را شناسایی می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که او با هویت جعلی و به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده‌ است. چند روز بعد، اما این فرد دوباره با هویت غیرواقعی به ایران برمی‌گردد و شروع به فروش مواد مخدر و درگیری‌های مسلحانه می‌کند.

سرانجام مأموران رد او را در خانه ویلایی خیابان فرشته زده و قبل‌ از این‌که بتواند از دست مأموران فرار کند او را شناسایی و دستگیر می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج