اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۸۹۷۹
۳۳۷۱
۳۳۷۱
پ

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

​دلایل متعددی مانند عدم تامین مالی یا تاخیرهای مداوم باعث شد که برخی فیلم‌ها سرنوشت شومی داشته باشند. در واقع هر از چند گاهی، بسیاری از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا فیلمی فیلم‌برداری و تکمیل شود، اما هرگز نتواند رنگ پرده‌ی سینما را ببیند. این اتفاق معمولا برای فیلم‌هایی با بودجه‌ی کم رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات این اتفاق برای فیلم بزرگی می‌افتد که برایش هزینه‌ی زیادی شده و بازیگران پرستاره‌ای هم در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مجله دیجی کالا: دلایل متعددی مانند عدم تامین مالی یا تاخیرهای مداوم باعث شد که برخی فیلم‌ها سرنوشت شومی داشته باشند. در واقع هر از چند گاهی، بسیاری از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا فیلمی فیلم‌برداری و تکمیل شود، اما هرگز نتواند رنگ پرده‌ی سینما را ببیند. این اتفاق معمولا برای فیلم‌هایی با بودجه‌ی کم رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات این اتفاق برای فیلم بزرگی می‌افتد که برایش هزینه‌ی زیادی شده و بازیگران پرستاره‌ای هم در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حتی اگر فیلم مورد نظر چندان چشمگیر نباشد، طرفداران فیلم همواره به این فکر خواهند کرد که چرا فیلم محبوبشان کنار گذاشته شده است. با این حال، وقتی یک فیلم پس از اتمام، وارد پروسه‌ی اکران نمی‌شود همه چیز عجیب‌تر به نظر می‌رسد. معمولا این اتفاق به دلیل مسایل حقوقی روی می‌دهد. گاهی وقت‌ها هم داستان فیلم لو می‌رود، اما در بیشتر موارد، مدام برای مخاطبان این سوال پیش می‌آید که فیلم مورد نظر در رابطه با چه موضوعی بود و چرا اکران نشد.

۱. آلوی دان (Don’s Plum)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: آر دی راب

بازیگران: ائونارو دی کاپریو، جنی لویس، تیکی کاکس

تاریخ انتشار: ۲۰۰۱

امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۶ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز:

قبل از اینکه لئوناردو دی کاپریو اولین اسکار افسانه‌ای خود را دریافت کند، عضو گروهی از ستاره‌های هالیوودی بود که از مردان جوانی مانند توبی مگوایر و کوین کانلی تشکیل شده بود، مردانی که به خاطر دعوا در فیلم‌ها و بداخلاقی به شهرت بدی دست پیدا کرده بودند. در حالی که مدت‌هاست شیطنت‌های این گروه به پایان رسیده، اما یک فیلم مستقل سیاه و سفید به نام «آلوی دان» برخی از ویژگی‌های ناخوشایند بازیگران این گروه جوان را ثبت کرده است. خود فیلم ماجرایی بداهه دارد، اما در کل لئو و تیمش را به عنوان یک گروه منفور به تصویر می‌کشد.

لئوناردو دی کاپریو و توبی مگوایر با توجه به رفتار زن ‌ستیزانه و توهین ‌آمیزشان نسبت به ستاره‌های دیگر، می‌ترسیدند که فیلم بسیاری از جرائمی را که مرتکبشان شده‌اند برملا کند. بنابراین این دو بازیگر با به خطر انداختن شهرت خود وکلای قدرتمندی را استخدام کردند و با تنظیم شکایتی بالا بلند مانع از اکران فیلم در ایالات متحده و کانادا شدند. دی کاپریو و مگوایر بر این باورند که حضورشان در این فیلم، لطفی بود که می‌خواستند در حق دوستشان کنند، اما وقتی دیدند که فیلم داستان زندگی‌شان را روایت کرده اعلام کردند که فریب خورده بودند.

۲. روزی که دلقک گریه کرد (The Day the Clown Cried)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: جری لوئیس

بازیگران: هریت آندرشون، جری لوئیس، تور ایسدال

فیلم «روزی که دلقک گریه کرد» فیلمی محصول سال ۱۹۷۲ بود که در آن جری لوئیس در نقش دلقکی به ایفای نقش پرداخته که در طی جنگ جهانی دوم در اردوگاه کار اجباری آلمان بازداشت شده بود. جری لوئیس که به خاطر سبک کمدی بی‌نظیرش شهرت داشت، نمی‌خواست نقش دلقک را بازی کند، اما در نهایت موافقت کرد که هم در فیلم بازی کند و هم کار کارگردانی فیلم را بر عهده بگیرد. او احساس می‌کرد که با افشای آنچه که در هولوکاست می‌گذرد، کار ارزشمندی را انجام خواهد داد.

این فیلم از همان ابتدا با مشکلات مالی زیادی روبرو بود، به طوری که لوئیس بخش اعظم بودجه‌ی فیلم را از جیب خود تامین کرد. همین مشکلات در نهایت مانع از اکران فیلم شدند، به خصوص زمانی که نویسنده‌ی فیلم‌نامه، جوآن اوبراین، با تغییراتی که لوئیس در فیلم‌نامه داده بود، مخالفت کرد، زیرا لوئیس به جای به تصویر کشیدن یک دلقک‌ ترسو و خودخواه، دلقکی دلسوز را نشان داده بود. در سال‌های پس از اتمام فیلم، لوئیس بارها اعتراف کرد که از کیفیت پایین فیلم خجالت می‌کشد و خوشحال است که فیلم هرگز به مرحله‌ی اکران نرسید.

۳. ترانزیت آب سیاه (Black Water Transit)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: تونی کی

بازیگران: کارل اربن، بریتنی اسنو، لارنس فیشبورن

در حالی که تونی کی کارگردانی فیلم «ترانزیت آب سیاه» را بر عهده داشت، اما بسیاری از مخاطبین سینما شاید هرگز نام این فیلم را هم نشنیده باشند. این فیلم که با اقتباس از رمانی به همین نام اثر کارستن استرود، ساخته شد، داستان یک مدیر کشتیرانی را روایت می‌کند که پس از طوفان کاترینا درگیر تحقیقاتی می‌شود که در آن دولت فدرال به دنبال یک فروشنده‌ی غیرقانونی سلاح گرم است.

این فیلم که در آن بازیگرانی همچون لارنس فیشبرن و کارل اربن، حضور داشتند یکی از هیجان انگیزترین فیلم‌هایی است که هرگز به مرحله‌ی اکران نرسید. بنا بر گزارش‌ها این فیلم در جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۰۹ به نمایش درآمد. اما متاسفانه، یک دعوی قضایی به ظاهر پایان ناپذیر، باعث شد که دست اندرکاران آن از اکران فیلم پشیمان شوند. در کل با طرح دعواهای حقوقی متعدد، بعید به نظر می‌رسد که مخاطبان به این زودی‌ها شاهد برش نهایی این فیلم باشند.

۴. هیپی هیپی لرزش (Hippie Hippie Shake)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: بیبان کیدران

بازیگران: کیلیان مورفی، سیه نا میلر، درک جاکوبی

تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

فیلم «هیپی هیپی لرزش» که بر اساس خاطرات ریچارد نویل، داستان نویس استرالیایی ساخته شده، یک درام دوره‌ای است که به شماتت فرهنگ دهه‌ی ۱۹۶۰ می‌پردازد. در این فیلم، کیلیان مورفی در نقش نویل به ایفای نقش پرداخته و سیه نا میلر نقش نامزد لوئیز فریر را بر عهده دارد که به دلیل انتشار یک داستان خاص مورد محاکمه قرار گرفته است.

در حالی که اکران آزمایشی فیلم، بازخوردهای مثبتی را به همراه داشت، اما فیلم «هیپی هیپی لرزش» پس از گذشت بیش از یک دهه نتوانست به مرحله‌ی اکران برسد. دلیل دقیق عدم اکران فیلم هنوز مشخص نیست. برخی دلیل توقف فیلم را نگرانی دست اندرکاران فیلم نسبت به کاراکترهایی که توسط نویسنده‌ی فمینیست، ژرمین گریر، به تصویر کشیده شده بودند می‌دانند.

۵. خون تیره (Dark Blood)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: جرج سلوزر

بازیگران: جودی دیویس، جاناتان پرایس، کارن بلک

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

فیلم «خون تیره» که به کارگردانی جورج اسلویزر، کارگردان مشهور «ناپدید شدن»، ساخته شده داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که با نام پسر شناخته می‌شود و معتقد است که پایان جهان نزدیک است. این پسر پس از مرگ همسرش بر اثر مسمومیت با تشعشعات ناشی از آزمایشات تسلیحات هسته‌ای، سر به بیابان می‌گذارد و وقت خود را صرف ساختن عروسک‌های کاچینا می‌کند تا بتواند خدایان را راضی نگاه دارد. در همین حال، مردی که به همراه همسرش از این بیابان عبور می‌کند دچار مشکل می‌شود و از این پسر کمک می‌خواهد اما خیلی زود، متوجه می‌شود که او آن چیزی نیست که آن‌ها انتظارش را داشتند.

متاسفانه ریور فینیکس که نقش پسر را به تصویر می‌کشد، در حین فیلم‌برداری خیلی ناگهانی درگذشت و سرنوشت این فیلم هرگز مشخص نشد. سلوزر بیان داشت که چیزی در حدود ۸۰ درصد فیلم قبل از مرگ فینیکس تکمیل شده بود اما نمی‌شد الباقی فیلم را بدون او فیلم‌برداری کرد. او حتی به برادر کوچک‌تر ریور یعنی خواکین هم پیشنهاد داد تا به جای او به ایفای این نقش بپردازد، اما خانواده‌ی فینیکس، این درخواست را رد کردند.

اما سلوزر دلسرد نشد و توانست تا حدودی فیلم را تکمیل کند و در صحنه‌هایی که قرار بود فینیکس در آن‌ها به ایفای نقش بپردازد از تاکیک روایتی استفاده کرد. در نهایت این نسخه از فیلم «خون تیره» بیست سال پس از فیلم‌برداری اولیه، در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد.

۶. امپراتوری‌های اعماق (Empires of the Deep)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: مایکل فرنچ، اسکات میلر

بازیگران: یانگ می، مکس مالوان، دیوید ویلیامز

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

پس از موفقیت عظیمی که فیلم «آواتار» جیمز کامرون به همراه داشت، چین تلاش کرد تا از انسان‌ نماهای علمی-تخیلی که با یکدیگر مبارزه می‌کردند، پول نقد هنگفتی به دست آورد و همین امر باعث خلق فیلم «امپراتوری‌های اعماق» شد. یک فیلم حماسی فانتزی که مملو از موجودات تخیلی‌ای مانند پری‌های دریایی، کروکودیل‌های غول پیکر و جمگجویان اسپارتی بود.

برای فیلم «امپراتوری‌های اعماق» که در آن اولگا کوریلنکو، هم به ایفای نقش پرداخته بود و در ابتدا قرار بود نویسنده‌ی فیلم «زن گربه‌ای» کارگردانی آن را بر عهده بگیرد، بودجه‌ای معادل ۱۳۰ میلیون دلار صرف شد و هشت فیلم‌نامه نویس هم در طی مدت ۵ سال، ۴۰ پیش نویس را برای داستان فیلم ارائه دادند. در حقیقت این فیلم، بیشترین بودجه را در تاریخ سینمای چین به خود اختصاص داد، اما در نهایت پروسه‌ی تولید آن از همان ابتدا دچار مشکل شد.

وقتی کارگردان‌ها برای مدتی بر سر پروژه حاضر می‌شدند بلافاصله توسط کارگردان دیگری جایگزین می‌شوند، بازیگران فیلم هم چندان معروف نبودند و تاخیرهای مداوم در نهایت فیلم را با مشکل رو به رو کرد. سرانجام، تریلری که برای منتقدان صنعت فیلم ساخته شده بود با تمسخر جهانی مواجه شد. زیرا این فیلم که قرار بود رقیبی برای فیلم‌های هالیوودی باشد، بیشتر شبیه یک فیلم کودکانه به نظر می‌رسید تا یک فیلم حماسی ۱۳۰ میلیون دلاری.

۷. شجاع (The Brave)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: جانی دپ

بازیگران: جانی دپ، الپیدیا کاریلو، کادی لایتنینگ

تاریخ انتشار: ۱۹۹۷

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۱ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۳۳ از ۱۰۰

شجاع اولین و تنها فیلمی بود که جانی دپ کار کارگردانی آن را بر عهده داشت. این فیلم که با اقتباس از رمانی به همین نام اثر گرگوری مک دونالد ساخته شده بود، حول محور یک مرد بومی آمریکایی به نام رافائل و خانواده‌اش که در فقر شدیدی دست و پا می‌زدند جریان داشت. رافائل که از ناتوانی‌اش در تامین مخارج خانواده به تنگ آمده بود دچار افسردگی می‌شود و چاره‌ای ندارد جز اینکه در ازای دریافت مبلغی هنگفت در یک فیلم اسناف بازی کند. این فیلم فوق‌العاده تلخ، شرایط رافائل را در واپسین روزهای زندگی‌اش به تصویر می‌کشد.

«شجاع» که بیشتر شبیه فیلم‌هایی بود که ستاره‌ی سینما مارلون براندو، در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود در جشنواره فیلم کن سال ۱۹۹۷، نقدهای متفاوتی را دریافت کرد. منتقدان آمریکایی به شدت از فیلم انتقاد کردند و دپ را برای ساخت چنین فیلمی به باد سرزنش گرفتند، زیرا نام او به عنوان ستاره، نویسنده و کارگردان در همه جای فیلم به چشم می‌خورد. دپ که از خصومت مطبوعات آمریکایی به تنگ آمده بود، انتشار فیلم را در ایالات متحده ممنوع کرد و بیان کرد مطبوعات آمریکایی از این جهت او را به باد انتقاد گرفته‌اند که توانسته در جوانی چنین فیلم باشکوهی را بسازد.

۸. تولد بهترین دوستم (My Best Friend’s Birthday)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: کوانتین تارانتینو

بازیگران: برندا هیلهوس، آلن گارفیلد، ریچ ترنر

تاریخ انتشار: ۱۹۸۷

امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۶ از ۱۰

امروزه، کوئنتین تارانتینو نامی شناخته شده است که به خاطر فیلم‌های کمدی سیاه و خشونت ‌آمیزش شناخته شده است. اما قبل از اینکه تارانتینو به ستاره‌ی بزرگی تبدیل شود و در سطح جهانی مورد تشویق قرار گیرد، در یک فروشگاه کوچک کرایه ویدئو در کالیفرنیا کار می‌کرد و در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کرد به امید اینکه روزی بازیگر شود. در همین حین دوست و همکار تارانتینو فیلم نامه‌ی کوتاهی درباره مردی نوشته بود که سعی می‌کند برای تولد دوستش کار مثبتی انجام دهد. اما تلاش‌هایش همواره نتیجه‌ی عکس می‌دهند.

تارانتینو به دوستش کمک کرد تا فیلم نامه‌ی خود را به یک فیلم بلند تبدیل کند و بعد هم با هزینه‌ی ۵۰۰۰ دلار، فیلم را به مرحله‌ی تولید رساندند. تارانتینو با کمک دوستان کلاس بازیگری‌اش و سایر همکارانش در فروشگاه کرایه‌ی ویدیو، فیلم «تولد بهترین دوست من» را نویسندگی و کارگردانی کرد.

فیلم اصلی چیزی در ۷۰ دقیقه بود. با این حال، به دلیل وقوع یک آتش سوزی نا به هنگام، چیزی در حدود نیمی از فیلم از بین رفت. فیلم باقیمانده به یک فیلم کوتاه ۳۶ دقیقه‌ای تبدیل شد که در جشنواره‌های فیلم به نمایش درآمد، اما هرگز به صورت تجاری در دسترس مخاطبان قرار نگرفت. اگرچه خبر خوب این است که می‌توانید این فیلم را در وب سایت‌های مختلف تماشا کنید.

۹. تمام قتل عام‌های آمریکایی (All American Massacre)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: ویلیام هوپر

بازیگران: بیل مسلی، تاد بیتس، مریل مور

فیلم «قتل عام با اره برقی تگزاس» فیلم ترسناکی است که بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفت اما متاسفانه، هر کدام از فیلم‌های بعدی موجود در این مجموعه تنها کاری که انجام دادند دور کردن بینندگان از فرنچایز بود. فیلم‌های «قتل عام با اره برقی تگزاس» یعنی دنباله‌ها، بازسازی‌ها و پیش درآمدها دارای یکی از گیج ‌کننده‌ترین زمان ‌بندی‌ها در تاریخ ژانر ترسناک هستند.

در سال ۱۹۹۸، پسر خالق فرنچایز توبی هوپر، ویلیام هوپر، تصمیم گرفت فیلم کوتاهی بسازد که به داستان خاندان آدم خوارها بپردازد. این فیلم کوتاه به یک فیلم ۶۰ دقیقه‌ای تبدیل شد که بیل موزلی در آن دوباره در نقش چاپ تاپ ظاهر شده بود. یعنی همان نقشی که در «کشتار با اره‌ای برقی در تگزاس» بر عهده داشت.

این داستان یک پیش‌ درآمد یا دنباله بود که در آن چاپ تاپ در حین انجام آخرین کشتار، خاطرات خانواده‌اش را که به خون انسان‌های دیگر تشنه هستند به یاد می‌آورد. ظاهرا کل فیلم فیلم‌برداری و حتی ۱۵ سال پیش تریلری هم از آن در اینترنت منتشر شد. اما از آن زمان تاکنون، اخبار اندکی در رابطه با این پروژه منتشر شده است. چند سال پیش کمپینی به راه افتاد تا بتواند بودجه‌ی لازم برای این فیلم را تامین کند اما نتوانست به هدفش برسد. با توجه به کیفیت تریلر، همان بهتر که این فیلم هرگز اکران نشود.

۱۰. هیچ چیز برای همیشه دوام نمی‌آورد (Nothing Lasts Forever)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: تام شیلر

بازیگران: بیل موری، زک گالیگان، دن آیکروید

تاریخ انتشار: ۱۹۸۴

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۲ از ۱۰

در فیلم «هیچ چیز برای همیشه دوام نمی‌آورد» محصول سال ۱۹۸۴ که به کارگردانی تام شیلر و تهیه ‌کنندگی لورن مایکلز ساخته شد، بیل موری، دن آیکروید و زک گالیگان به ایفای نقش پرداختند. این فیلم که به روایت داستانی در شهر نیویورک پسا آخرالزمانی می‌پردازد، زک گالیگان را نشان می‌دهد که یک شغل معمولی دارد، اما آرزویش این است که به یک هنرمند تبدیل شود.

چیزی که دولت، آن را برایش غیرممکن ساخته است. اما چندی نمی‌گذرد که زک متوجه می‌شود جادوگرانی در زیر شهر زندگی می‌کنند که می‌توانند آرزوی هنرمند شدن او را برآورده نمایند، هرچند این کار، کار ساده‌ای نیست. زیرا او ابتدا باید از طریق اتوبوس شهری‌ای که سرپرستی آن را بیل موری بر عهده دارد به ماه سفر کند تا بتواند با یکی از آن‌ها ملاقات نماید. ساکنان ماه که او می‌خواهد با آن‌ها ملاقات کند افراد عجیبی هستند.

در کل این فیلم که به فیلم علمی-تخیلی سورئال‌تری گیلیام تحت عنوان «برزیل» بی‌شباهت نیست پس از یک بار اکران فاجعه بار، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و سرنوشت آن از آن زمان تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. یک بار دیگر هم این فیلم توسط یکی از شبکه‌ها در ساعت ۲ بامداد به طور کامل پخش شد و گویا در کشورهای دیگر نیز اکران شده است، اما تا امروز هنوز به طور رسمی منتشر نشده است.

۱۱. ۱۰۰ سال (۱۰۰ Years)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: رابرت رودریگز

بازیگران: جان مالکوویچ، شو یا چانگ، مارکو زارور

تاریخ انتشار: ۲۱۱۵

گفته می‌شود که فیلم «۱۰۰ سال» فیلمی علمی-تخیلی است که در آن جان مالکوویچ به ایفای نقش پرداخته و در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی رابرت رودریگز فیلم‌برداری شده است. در واقع این فیلم یک فیلم تبلیغاتی است که با همکاری کارخانه‌ی مشهور فرانسوی ساخته شده و ظاهرا به روایت داستان صد سالی می‌پردازد که تهیه یک بطری لویی سیزدهم زمان می‌برد.

این فیلم در نوع خود بسیار عجیب است، زیرا افرادی که هم اکنون شاهد خبر ساخت آن بوده‌اند قطعا در هنگام نمایش فیلم در ۱۸ نوامبر ۲۱۱۵ زنده نخواهند بود.

۱۲. چهار شگفت‌انگیز (The Fantastic Four)

۱۲ فیلم پرحاشیه که هرگز اکران نشدند

کارگردان: اولی ساسون

بازیگران: جی آندروود، ربکا استاب، مایکل بیلی اسمیت

تاریخ انتشار: ۱۹۹۴

امتیاز IMDb به فیلم: ۴.۳ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۹ از ۱۰۰

اولین خانواده‌ی مارول در صنعت فیلم شانس زیادی نداشتند. زیرا هر تلاشی برای نمایش «چهار شگفت انگیز» بر روی پرده‌ی سینما با انتقاد و تمسخر مواجه شد و این امر به خصوص در مورد راه اندازی مجدد آن در سال ۲۰۱۵ مشهود است. با این حال، در سال ۱۹۹۳، یکی از اسطوره‌های تاریخ سینما، راجر کورمن و شریکش برند آیچینگر می‌خواستند فیلم «چهار شگفت انگیز» را تولید کنند. فیلمی که داستان اولین نبرد آن‌ها با دکتر دوم را روایت می‌کرد.

تریلرها منتشر شد و بازیگران فیلم هم شروع به تبلیغ آن در جشنواره‌ها کردند اما ناگهان دیگر صحبتی از فیلم نشد. استن لی حدس می‌زد که آیچینگر هرگز قصد اکران فیلم را نداشت و این کار را انجام داد تا بتواند حقوق این شخصیت‌ها را برای خود حفظ کند آیچینگر این ادعاها را رد کرد و در عوض گفت که آوی آراد، مدیر اجرایی مارول نگران بود که یک فیلم سطح پایین به اعتبار این مجموعه آسیب برساند و به تهیه کنندگان پول داد تا ساخت فیلم را متوقف کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج