۱۲۳۹۸۲۰
۱۸۶۳
۱۸۶۳
پ

سالم‌ترین میوه ها برای کنترل قند خون را بشناسید

اگرچه میوه‌هایی مانند موز، سیب و گلابی ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی زیادی به بدن می‌رساند، اما قند زیادی هم در آن‌ها وجود دارد.

همشهری آنلاین: میوه‌هایی مانند موز، سیب و گلابی ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی زیادی به بدن می‌رساند، اما قند زیادی هم در آن‌ها وجود دارد. مصرف بیش از حد قند یا فروکتوز میوه، باعث انباشت آن در کبد می‌شود تا جایی که کبد دیگر نمی‌تواند آن را پردازش کند. پس تنها یک راه‌حل وجود دارد؛ این که فروکتوز را به طورمستقیم به چربی تبدیل کند. این موضوع موجب چرب شدن کبد می‌شود. در ادامه به شما میوه‌هایی را که قند مناسبی دارند معرفی می‌کنیم.

سالم‌ترین میوه ها برای کنترل قند خون را بشناسید

توت سیاه

توت سیاه در هر ۱۰۰ گرم تنها۷/۲گرم قند دارد و علاوه بر ویتامین C و E، حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است. فلاونوئیدها و رنگدانه‌های گیاهی، به توت رنگ می‌دهند؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

تمشک

تمشک قند بسیار کمی دارد (۸/۴گرم قند در هر ۱۰۰ گرم). تمشک‌ها عمدتاً از آب تشکیل شده‌اند و فیبر موجود در آن‌ها، فرایند هضم را بهبود می‌بخشد.

توت‌فرنگی

البته با خامه فرم‌گرفته و شکر روی آن، توت‌فرنگی‌ها هم تبدیل به بمب کالری و قند می‌شوند اما اگر این میوه را به تنهایی بخورید یا آن را در یک کاسه موسلی برش دهید، در هر ۱۰۰ گرم فقط ۵/۵گرم قند می‌خورید.

زردآلو

ما می‌توانیم مقدار زیادی مواد مغذی را از زردآلو جذب کنیم. پروویتامین A (کاروتن) موجود در آن می‌تواند توسط بدن به ویتامین A تبدیل شود که برای پوست و چشم مهم است. همچنین مقدار زیادی پتاسیم در زردآلو وجود دارد. از طرف دیگر این میوه در ۱۰۰  گرم  فقط ۷/۷ گرم قند دارد.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت سرشار از ویتامین‌های گروه B است که نقش مهمی در فرایندهای متابولیک ایفا می‌کند. ماده گیاهی نارینگین، این میوه را بسیار تلخ می‌کند. مرکبات سرشار از ویتامین های A، C و مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم هستند. گریپ‌فروت در هر ۱۰۰ گرم، فقط ۹ گرم قند دارد.

هلو

این میوه فقط ۸ گرم قند در هر ۱۰۰ گرم دارد. هلو حاوی کالری کمی است و آب فراوانی دارد. مصرف این میوه مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن را در اختیار ما قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج