۱۲۴۰۷۷۲
۱۷۲
۱۷۲
پ

امکان تشخیص خروپف و سرفه در گوشی اندروید؟!

اینطور که به نظر می‌رسد، گوگل قصد دارد امکان تشخیص خروپف و سرفه را به‌زودی به گوشی‌های مبتنی بر اندروید اضافه کند.

دیجیکالامگ: چند ماه پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل قصد دارد گوشی‌های مبتنی بر اندروید را به قابلیتی جهت تشخیص سرفه و خروپف مجهز کند. وب‌سایت ۹to۵Goole این موضوع را بعد از بررسی فایل apk اپلیکیشن گوگل Health Studies متوجه شد و به کاربران اعلام کرد. با توجه به اطلاعات موجود در گزارش وب‌سایت یادشده، متوجه شدیم گوگل تحقیقاتی را هم در این زمینه صورت داده تا بتواند اطلاعات دقیق‌تری را از وضعیت خواب افراد به آن‌ها ارائه دهد.

حالا به لطف انتشار یک خبر جدید، ایده‌ی بهتری از چگونگی تعبیه‌ی این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی بدست آورده‌ایم. بار دیگر وب‌سایت ۹to۵Google وارد عمل شده و با بررسی نسخه‌ی بتای اپلیکیشن Digital Wellbeing که در یک بخش مجزا در تنظیمات گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دارد، متوجه اشاره به قابلیت تشخیص سرفه و خروپف در آن شده است. در یکی از کدهای این اپلیکیشن، چنین چیزی نوشته شده است: «ببینید در طول خواب خود چقدر سرفه یا خروپف می‌کنید».

یک خط دیگر از کد اپلیکیشن یادشده، استفاده از میکروفون گوشی‌های اندرویدی را برای شنیدن صدای سرفه و خروپف تأیید کرده است. گوشی برای اینکه بتواند صدای اطراف را بشنود، نیاز دارد از میکروفون‌های خود بهره ببرد که کد یادشده دقیقا به همین موضوع اشاره دارد.

طبق اعلام وب‌سایت ۹to۵Google، ظاهرا کاربران گوشی‌های اندروید می‌توانند کیفیت خواب خود را در اپلیکیشن Digital Wellbeing در دو بخش تحت عنوان «Average cough count» (تعداد متوسط سرفه) و «Average time snoring» (متوسط زمان خروپف) مشاهده کنند.

هنوز مشخص نشده چه زمانی گوگل قصد دارد این قابلیت جذاب را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند و متأسفانه از این بابت هم که چه گوشی‌هایی با چه نسخه از اندروید قادر به دریافت این قابلیت هستند هم اطلاع خاصی در اختیار نداریم. بنابراین باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر در این رابطه بمانیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج