۱۲۴۰۹۷۴
۵۱۹
۵۱۹
پ

در اربعین استفاده از چه نوع سیمکارتی مناسب‌ است؟

در روزهای اخیر که به موعد اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و زائران ایرانی کم ‌کم برای زیارت حرم سیدالشهدا علیه‌السلام آماده می‌شوند، یکی از سوالات متداول برای زائران، موضوع استفاده از سیمکارت و داشتن مکالمات تلفنی است.

وطن امروز: در روزهای اخیر که به موعد اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و زائران ایرانی کم ‌کم برای زیارت حرم سیدالشهدا علیه‌السلام آماده می‌شوند، یکی از سوالات متداول برای زائران، موضوع استفاده از سیمکارت و داشتن مکالمات تلفنی است.

این روزها که سفر زائران حسینی به کشور عراق شروع شده، پرسشی که در ذهن مسافران اربعین نقش می‌بندد این است: برای برقراری تماس و ارتباطات چه راه حلی پیش روی‌ دارند؟ سیمکارت‌های ایرانی به‌صرفه‌تر است یا سیمکارت‌های عراقی؟

برای استفاده از سیمکارت ۲ انتخاب پیش روی مسافران اربعین حسینی است. نخستین گزینه استفاده از سیمکارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات و دومین گزینه هم خرید سیمکارت عراقی است. باید توجه داشت که اگر سیمکارت ایرانی برای این سفر انتخاب شود، بهتر است حتما از بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده شود تا هزینه‌ها به مراتب کمتر شود.

از طرف دیگر اگر سیمکارت عراقی انتخاب زائران برای این سفر باشد باید حتما در نوع خرید دقت کنند. چند شرکت فعال در عراق هستند که سیمکارت‌های مسافرتی ۷ و ۱۵ روزه را با اینترنت نامحدود به مشتریان ارائه می‌کنند. البته این امکان نیز وجود دارد که مسافران با ارائه پاسپورت، سیمکارت‌هایی با عمر طولانی‌تر دریافت کنند که قاعدتا قیمت آنها نیز متفاوت است.

در اپراتور همراه اول در اربعین امسال «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه ۹۰۰۰ تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶۰۰۰ تومان»، «تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان» و «هر مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان» است.

در اپراتور ایرانسل نیز هر دقیقه تماس صوتی با ایران ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران ۶۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق ۴۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۵۰۰ تومان خواهد بود.

به همین منظور با توجه به هزینه‌های رومینگ می‌توان گفت هزینه خرید سیمکارت‌های عراقی مقرون به صرفه‌تر و کاربردی‌تر است. علاوه بر این به دلیل حجم عظیم زوار اربعین، معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می‌شود و برای زوار بهتر است با خرید سیمکارت عراقی و استفاده از شبکه‌های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده کنند.  البته خرید سیمکارت عراقی قطعا هزینه‌های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت، زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیمکارت‌های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه‌ای ارائه می‌کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می‌کنند، بسیار باصرفه و اقتصادی است و به آنها کمک می‌کند تا با خرید چند سیمکارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ارزان‌قیمت درون‌کاروانی در طول سفر بهره‌مند شوند.  در همین راستا «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره این مساله که زائران بهتر است سیمکارت عراقی تهیه کنند یا از رومینگ سیمکارت‌های ایرانی استفاده کنند، اظهار داشت: «به نظر من امسال هم سیمکارت عراقی به‌صرفه‌تر از سیمکارت ایرانی است و استفاد از سیمکارت عراقی توصیه می‌شود».

وی افزود:‌ «البته در طول مسیر پیاده‌روی، سرویس اینترنت وای‌فای رایگان در برخی موکب‌ها فراهم است و زائران می‌توانند نیاز خود را تا حدی رفع کنند اما به طور کلی توصیه می‌شود که زائران سیمکارت عراقی تهیه کنند».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشت: «تعرفه سرویس رومینگ تلفن همراه بیشتر در اختیار اپراتور میزبان است و بسته به نظر آنها تعیین می‌شود». سیمکارت‌های عراقی معمولا توسط ۳ شرکت Asiacell، Zain و Korek ارائه می‌شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند. ابتدا باید حتما توجه کنید که خرید سیمکارت از مراکز معتبر در عراق انجام شود و همانجا هم از فروشنده بخواهید سیمکارت و کد فعال‌سازی را روی گوشی شما نصب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج