۱۲۴۲۱۳۱
۲۱۸۶
۲۱۸۶
پ

خوش‌پوش‌ترین ۹۶ساله تاریخ درگذشت

دیروز اخباری مبنی بر درگذشت ملکه الیزابت دوم منتشر شد. ملکه الیزابت دوم با ۷۰ سال سلطنت، طولانی‌ترین پادشاه تاریخ بریتانیا بود.

چی بپوشم-مصی روشن: دیروز اخباری مبنی بر درگذشت ملکه الیزابت دوم منتشر شد. ملکه الیزابت دوم با ۷۰ سال سلطنت، طولانی‌ترین پادشاه تاریخ بریتانیا بود. او در دوران سلطنت در صدها مراسم و دیدارهای مختلف با مردم و سران کشورهای گوناگون شرکت داشته و بیشتر از هر پادشاه دیگری سفرهای گسترده‌ای داشته و بازدیدهای تاریخی بسیاری از خارج از کشور انجام داده است و برای هر کدام از این رویدادها لباس خاصی به تن کرده که باعث شده استایل او هم مورد توجه قرار بگیرد.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

آن‌طور که The Mail در سال 2015 نوشت: «هر لباسی که ملکه در انظار عمومی می‌پوشد به دقت انتخاب شده است تا الهام‌بخش یا یادآوری کننده باشد یا نشانه‌ای از قدردانی و احترام و یا برای انتقال حس قدرت یا آشنایی. او در برابر صدای زنگ مد ناشنواست و سبک منحصر به فرد خود را دارد.»

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

ملکه الیزابت پیراهن و دامن را به شلوار ترجیح می‌دهد. به همین دلیل است که به ندرت با شلوار عکس می‌گیرد و کیت و مگان بیشتر در مراسم سلطنتی پیراهن و دامن می‌پوشند. در ادامه به بهانه درگذشت ملکه انگلستان نگاهی به برخی از زیباترین لباس‌های او داشته‌ایم.

کت و دامن پاستیلی یا گلدار

در واقع ملکه در دو سه دهه اخیر به خاطر کت‌ و دامن‌های درخشان و کلاه‌های لبه‌دارش شناخته می‌شد و همان‌طور که در اکثر عکس‌هایش می‌بینیم عاشق رنگ یکسان بوده است.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

همچنین به کت‌ها و لباس‌های گلدار به رنگ‌های روشن و پاستلی پایبند بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

 

دلیل واقعی انتخاب این رنگ‌ها معقول و قابل فهم است. به گفته عروسش، ملکه می‌خواست مطمئن شود که مردم می‌توانند او را از میان جمعیت ببینند.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

چترهای ست شده با لباس

این نکته در مورد چترهای شفاف ملکه هم صدق می کند. اغلب رنگ لبه این چترها با رنگ لباس او یکسان است. این چترها توسط Fulton Umbrellas تولید می‌شوند و با قیمت 30 دلار یا کمتر قابل دسترسی هستند اگرچه چترهای ملکه سفارشی هستند.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

Fulton Umbrellas که در سال 1956 تاسیس شد، بزرگترین تامین کننده چتر و لباس بارانی با کیفیت خوب در بریتانیا است. به دلیل توجه به جزئیات و تعهد به آن شناخته شده است.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

ملکه‌ای که امروزه می‌شناسیم، کفش‌های پاشنه بلند معمولاً دست‌ساز از برند Anello & Davide می‌پوشید که  یک شرکت تولید کفش مستقر در کاونت گاردن لندن است.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

این شرکت در تولید کفش‌های باله و کفش‌های تئاتر و همچنین ساخت کفش‌های مد با کیفیت بالا برای مردان و زنان تخصص دارد و در سال 1922 تأسیس شده است.

کیف‌های دستی ملکه

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

کیف‌های دستی ملکه اغلب از برند Launer London بودند. این برند بند کیف‌های چرمی خود را کمی بلندتر می کند تا ملکه بتواند آن‌ها را آسان‌‌تر روی بازویش بیندازد. اما او چه چیزهایی داخل کیف‌هایش می‌گذاشته؟ گفته شده است که ملکه همیشه یک رژ لب، یک دستمال و یک عکس از شاهزاده فیلیپ می‌گذارد که در سال 2021 در 99 سالگی درگذشت.

ملکه با روسری‌های ابریشمی هرمس

ملکه علاقه دیرینه‌ای به روسری‌های ابریشمی خانه مد فرانسوی «هرمس» داشت. این برند چندین طرح ویژه را به افتخار او ارائه داده است. این کار را در سال 2016 با روسری با تم اسب به مناسبت تولد 90 سالگی او انجام داد.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

لباس عروس ملکه با طراحی «نورمن هارتنل»

اما در سال‌های ابتدایی استایل الیزابت دوم به عنوان یک شاهزاده خانم جوان که در طول جنگ جهانی دوم به بلوغ رسید اغلب منعکس کننده وضعیت کشور بود. به عنوان مثال گفته می‌شود لباس عروس او با طراحی «نورمن هارتنل» که از ساتن دوشس دوخته شده با کوپن‌های جیره خریداری شده بود همانطور که برای عروس های آن زمان معمول بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

هزاران نفر در بریتانیا کوپن‌های جیره غذایی خود را برای پرنسس الیزابت فرستادند تا از فروش آنها برای خرید مواد لباس استفاده کند. اما روزنامه نگاری به آسوشیتدپرس گفت که این کار غیرقانونی بود بنابراین ملکه پول خود را پس انداز کرد و از دولت 200 دلار اضافی درخواست کرد. این روزنامه‌نگار گفت: «به هر حال این حرکت مردم نشان داد که کشور برای این لحظه بزرگ پر زرق و برق تشنه است. » با این اوصاف آماده کردن لباس عروس برای مراسم ازدواج که در 20 نوامبر 1947 اتفاق افتاد چندان کار آسانی نبود. گمرک 10000 دانه مروارید از ایالات متحده را توقیف کرد و به روزنامه نگاران اطمینان داده شد که منشأ ابریشم تولید شده کرم‌هایی از چین ناسیونالیست است نه از ژاپن که دوست به حساب نمی‌آمد!

ملکه الیزابت دهه ۱۹۵۰ الگوی لباس برای زنان

اما ملکه الیزابت دوم در اوایل دهه 1950 جهان را بعد از جنگ در کشورش مجذوب کرد. کریستین کانتینو، گزارشگر استایل پیج سیکس، گفت: «در سال‌های اولیه سلطنتش، او واقعاً زیبایی‌شناختی نگاه جدید دیور را پذیرفت و زنان به لباس‌های او به‌عنوان منبع الهام نگاه می‌کردند، دقیقاً مثل دوشس کمبریج امروزی.»

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

ملکه و لباس‌های نخی با طرح‌های گل‌دار یا انتزاعی

ملکه بعد از چند سال تبدیل به یک شاهزاده خانم و پادشاه جوان پر زرق و برق و تجملاتی شد. او برای مدت کوتاهی در دهه 1950به لباس‌های نخی با طرح‌های گل‌دار یا انتزاعی از برند بریتانیایی Horrockses Fashions علاقه نشان داد.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

Horrockses Fashions که در سال 1946 توسط کرودسون و با مسئولیت محدود تأسیس شد، بازار پوشاک بعد از جنگ را تحت تأثیر قرار داده بود. این خانه مد که به دلیل کیفیت، قابلیت اطمینان و چاپ های هنری خود شناخته شده است، امپراتوری خود را ایجاد کرد و هم برای زنان خانه‌دار و هم برای خانواده سلطنتی جذاب بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

سال‌های اولیه سلطنت ملکه با لباس‌های طراحی شده توسط نورمن هارتنل « Norman Hartnell» و هاردی ایمیز «Hardy Amies» تعریف شد.سر نورمن بیشاپ هارتنل یک طراح مد برجسته بریتانیایی بود که بیشتر به خاطر کارهایش برای بانوان خانواده سلطنتی شناخته می‌شود. هارتنل در سال 1940 نشان سلطنتی را به عنوان طراح و خیاط  از ملکه الیزابت و در سال 1957 از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد. هارتنل در سال 1979 از دنیا رفت.

لباس تاجگذاری با طراحی نورمن هارتنل

ملکه در تاریخ دوم ژوئن 1953 در سن 27 سالگی برای تاجگذاری خود لباسی به تن کرد که با طراحی نورمن هارتنل بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

لباس فیروزه ای برای عروسی خواهر ملکه

ملکه در مراسم عروسی خواهرش، پرنسس مارگارت، با آنتونی آرمسترانگ-جونز در کلیسای وست مینستر، یک لباس فیروزه ای با طراحی نورمن هارتنل پوشیده بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

لباس شب ملکه برای دیدن تاتر

ظاهر دیگری از آن سال‌های اولیه ملکه هم خودنمایی می کند که مربوط به اکتبر 1952 کمی بعد از به تخت نشستن ملکه در تئاتر امپایر برای تماشای سلطنتی کمدی موزیکال «زیرا تو مال منی» می‌شود . او یک لباس شبه تاکسیدو با طراحی هارتنل به رنگ مشکی و سفید و یقه های پهن، همراه با دستکش های بلند سفید، یک تاج روی سر و یک دستبند الماس پوشیده بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

دیدار از مالتا با کت چهار دگمه زمینه صورتی

در سال 1967 ملکه برای بازدید سلطنتی از مالتا (مجمع الجزایری در دریای مدیترانه مرکزی بین سیسیل و سواحل شمال آفریقا) یک کت چهار دگمه زمینه صورتی با گل‌های صورتی و سبز با طراحی هاردی ایمیز پوشیده بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

ملکه جواهر دوست

ملکه به جواهرات علاقه ویژه‌ای داشتند. او صاحب بیش از 300 قلم جواهرات از جمله 98 سنجاق سینه، 46 گردنبند، 37 دستبند، 34 جفت گوشواره، 15 حلقه، 14 ساعت و 5 آویز بود.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

آنجلا وارد می شود

در سال‌های اخیر استایل ملکه و نزدیکانش توسط آنجلا کلی «Angela Kelly» انتخاب و یا نظارت می‌شد. آنجلا بر لباس‌های ملکه در مناسبت‌های کلیدی از جمله در «جوبیلی»، انبوهی از عروسی‌های سلطنتی، نظارت داشته است.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

اگر تا به حال درباره جوبیلی چیزی نشنیده‌اید بد نیست بدانید که جوبیلی سالگرد یک رویداد است که معمولاً بیست و پنجمین، چهلمین، پنجاهمین، شصتمین و هفتادمین سالگرد را نشان می‌دهد. مثلا  جوبیلی طلایی پنجاهمین سالگرد را می‌گویند. جوبیلی الماس شصتمین سالگرد یک رویداد مهم مربوط به یک شخص یا شصتمین سالگرد تاسیس یک موسسه را جشن می‌گیرد. این اصطلاح همچنین برای 75 سالگرد استفاده می‌شود، اگرچه طول عمر انسان باعث می‌شود این استفاده برای موسسات رایج‌تر باشد. ملکه جوبیلی پلاتینیوم (مربوط به هفتادمین سالگرد) خود را در 96 سالگی جشن می گیرد.

خوش‌پوش‌ترین 96ساله تاریخ درگذشت

Mary Angela Kelly طراح مد، خیاط و متخصص در طراحی و دوخت انواع کلاه است که از سال 2002 به عنوان دستیار شخصی و لباس کار ارشد ملکه الیزابت دوم خدمت کرده است. او به ملکه الیزابت اجازه می‌دهد تا کاملاً در لباس‌هایی که برای او دوخته می شوند مشارکت داشته باشد. ملکه پارچه را انتخاب می کند و همه طرح‌ها را تایید می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج