۱۲۴۳۰۹۸
۱۹۸۳۵
۱۹۸۳۵
پ

پرتره جنجالی نقاش مشهور از الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم، زمانی به عنوان مدل، جلوی نقاشی مشهور لوسین فروید نشست. البته نقاشان زیادی ملکه انگلیس را موضوع نقاشی‌های خود قرار داده‌اند، اما پرتره فروید در زمان خودش بسیار جنجال برانگیز شد.

همشهری آنلاین: لوسین فروید، یکی از برجسته‌ترین و جنجالی‌ترین نقاشان انگلیسی، پرتره‌ای هم از ملکه الیزابت کشید. گاردین پرتره فروید را بهترین پرتره سلطنتی در طول ۱۵۰ سال گذشته می‌داند. 

بیش از دو دهه از زمانی که پرتره لوسین فروید از ملکه الیزابت دوم در برابر طوفانی از ستایش و تمسخر در برابر قضاوت عمومی قرار گرفت می‌گذرد. تماشاگران تابلو معتقد بودند ملکه شبیه بازیکن راگبی یا یکی از کورگی‌هایش شده است. 

فروید پرتره را شخصا به ملکه تحویل داد. بر اساس جلد دوم زندگینامه‌ای که ویلیام فیور از لوسین فروید نوشته است، ملکه درباره پرتره اظهار نظر نکرد، اما بسیار خشنود به نظر می‌رسید. او به فروید گفت: «خیلی خوبه که این کار را کردی. از تماشای ترکیب کردن رنگ‌هایت لذت بردم.» 

واکنش مطبوعات آن زمان ولی چندان محافظه‌کارانه نبود. یکی از منتقدان معتقد بود که ملکه الیزابت در پرتره فروید، شبیه یک بازیکن خط حمله راگبی است. تیتر صفحه اول روزنامه سان این بود: «این تحقیر است علیاحضرت!» رابین سیمون، سردبیر مجله هنری بریتانیا گفت که ملکه در پرتره فروید شبیه یکی از کورگی‌هایش شده که سکته کرده باشد، این یک خطای بزرگ از لوسین فروید است و او زیاده‌روی کرده است.

با این حال منتقد تلگراف معتقد بود که فروید احساس وظیفه در چشم‌های ملکه را درک کرده است و این پرتره‌اش هم تفکربرانگیز و به اندازه کارهای قبلیش خوب است. 

منتقد گاردین، آن را تنها پرتره نقاشی‌شده از ملکه یا هر عضو دیگری از خانواده سلطنتی فعلی دانست که دارای هر گونه شایستگی و ارزش هنری و در واقع انسانی باشد. اینکه این پرتره، احتمالا بهترین پرتره سلطنتی در ۱۵۰ سال اخیر است. فروید همان‌طور به قدرتمندان نگاه می‌کرد، که به زندگی روزمره می‌نگریست. 

پرتره ممکن است مورد تمسخر قرار گرفته باشد، اما همیشه مورد توجه متصدیان موزه‌ها بوده است. این پرتره، همراه با آثاری از اندی وارهول و آنی لیبوویتز و دیگران، بخشی از گنجینه پرتره‌های ملکه در قلعه وینزور بود. 

پرتره جنجالی نقاش مشهور از الیزابت دوم

لوسین فروید در حال نقاشی از ملکه الیزابت

پرتره جنجالی نقاش مشهور از الیزابت دوم

پرتره فروید از ملکه الیزابت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج