۱۲۴۳۳۷۱
۱۵۰۹۳
۱۵۰۹۳
پ

۵ روش نگهداری شیره انگور

روش نگهداری شیره انگور برای پیشگیری از فاسد شدن آن به خصوص برای افرادی که شیره را به صورت سنتی و یا در خانه آماده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

ایلنا نوشت: روش نگهداری شیره انگور برای پیشگیری از فاسد شدن آن به خصوص برای افرادی که شیره را به صورت سنتی و یا در خانه آماده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

شیره انگور یکی از مفیدترین و خوشمزه‌ترین شیره‌های طبیعی است که از آب انگور تازه درست می‌شود. شیره انگور که با نام «دوشاب» نیز شناخته می‌شود، طبع گرمی دارد و هم به صورت سنتی در خانه و هم در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. اگر روش درستی را برای نگهداری این شیره به کار نبرید، ممکن است خیلی زود خراب شود و طعم خود را از دست دهد در ادامه می‌توانید با چند روش نگهداری شیره انگور آشنا شوید.

۵ روش نگهداری شیره انگور

۱- نگهداری شیره انگور دور از نور خورشید

شیره انگور نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد. این کار موجب ایجاد گاز و همچنین ترش شدن شیره انگور می‌شود. برای حفظ طعم و مزه لذیذ شیره انگور باید آن را در مکانی دور از نور خورشید بگذارید تا ماندگاری آن افزایش پیدا کند. طرز نگهداری شیره انگور باکیفیت بسیار ساده است، تنها باید شیره را در مکانی خنک و دور از نور قرار دهید.

۲- قرار دادن شیره انگور در یخچال

یک روش نگهداری شیره انگور که می‌تواند ماندگاری آن را بسیار افزایش دهد، قرار دادن آن در یخچال است. هر چند که شما مجبور نیستید شیره انگور را در یخچال بگذارید، اما اگر مقدار شیره کم است و آن را مصرف می‌کنید، شیره را در یخچال بگذارید تا کیفیت آن تغییر نکند و ماندگاری شیره بیشتر شود. توجه داشته باشید که اگر شیره رقیق است و به غلظت مناسب نرسیده است، باید تنها در یخچال نگهداری شود تا خراب نشود.

۳- شیره را در ظرف خشک و تمیز بریزید

برای نگهداری شیره انگور حتماً از یک ظرف تمیز و کاملاً خشک استفاده کنید. وجود رطوبت در شیشه موجب می‌شود تا کیفیت شیره خیلی زود تغییر کند و یا بعد از مدتی کپک بزند و فاسد شود. فراموش نکنید که برای برداشتن شیره نیز حتماً از یک قاشق خشک و تمیز استفاده کنید.

۴- از ظروف پلاستیکی استفاده کنید

برای نگهداری شیره انگور بهتر است به جای ظروف شیشه‌ای و فلزی از ظروف پلاستیکی استفاده کنید. ظرف‌های پلاستیکی معمولاً ماندگاری شیره انگور را تا میزان زیادی افزایش می‌دهند. اگر شیره را به صورت بسته‌بندی شده از بیرون خریداری کرده‌اید، بهتر است ظرف آن را تعویض نکنید و در مواقع نیاز تنها مقداری شیره را در ظرف مورد نظرتان بریزید و مصرف کنید.

۵- شیره انگور را در مکانی خنک قرار دهید

اگر مقدار شیره انگور شما زیاد است، بهتر است آن را در یخچال نگذارید و آن را به یک مکان خنک و دور از نور و گرما منتقل کنید. اگر شیره انگور به صورت حرفه‌ای آماده شده باشد و به اندازه جوشیده باشد، به هیچ عنوان در فضای بیرون یخچال و در مکان خنک خراب نمی‌شود. خراب شدن شیره انگور در بیرون از یخچال نشان می‌دهد که کیفیت شیره مناسب نیست و یا به اندازه کافی نجوشیده و به غلظت مناسب نرسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج