۱۲۴۳۹۲۹
۸۸۷
۸۸۷
پ

افرادی که دیابت دارند این رژیم را نگیرند

اگر اهل گرفتن رژیم‌های جور واجور باشید حتما اسم رژیم سه روزه موز را در کنار سایر رژیم‌های دیگر شنیده‌اید.

بهداشت نیوز: اگر اهل گرفتن رژیم‌های جور واجور باشید حتما اسم رژیم سه روزه موز را در کنار سایر رژیم‌های دیگر شنیده‌اید.

افرادی که دیابت دارند این رژیم را نگیرند

 در رژیم موز شما می‌توانید شیر و موز یا چهار موز را با سه لیوان شیر به‌صورت جدا جدا میل کنید. البته اگر شیر شما کم‌چرب باشد، بهتر است. صبح یک لیوان از آن را میل کنید و به ترتیب ظهر و شب هم یک لیوان، این دست خودتان است که این سه لیوان شیر و چهار عدد موز را کی مصرف کنید. برخی‌ها بر این عقیده هستند که با گرفتن این رژیم طی سه روز سه کیلو از وزن افراد کاهش پیدا می‌کند. اما آیا این رژیم غیر از کاهش وزن فایده دیگری هم به همراه دارد؟

این کاهش وزن واقعی است؟

ممکن است افرادی که از بیماری زمینه‌ای خاصی رنج نمی‌برند از این رژیم برای یک‌بار پیروی کرده و حالا ادعا داشته باشند که بعد از سه روز هیچ مشکل خاصی سلامت آنها را تهدید نکرده است. اما نکته قابل توجه این است که شاید بین یک تا دو بار پیروی از این نوع رژیم‌ها به‌خصوص رژیم سه روزه موز، مشکل جدی به همراه نداشته باشد اما باید دقت کرد که این کاهش وزن در مدت سه روز واقعی نیست و بیشتر ناشی از کاهش آب بدن است. 

ناگفته نماند که ممکن است حدود یک تا یک‌ونیم کیلوگرم هم کاهش وزن واقعی باشد که این کاهش وزن ناشی از مصرف بسیار کم کالری در یک مدت مشخص است. بنابراین اگر بعد از سه روز دوباره به روند قبلی خورد و خوراک برگردیم این کاهش وزن اصلا یک کاهش وزن ثابت و پایدار نخواهد بود و بلافاصله قابل برگشت است. 

رژیم موز برای چه کسانی تجویز می‌شود؟

گاهی اوقات بر اثر پیروی از رژیم‌های طولانی‌ مدت زیرنظر پزشک تغذیه ممکن است بدن فرد نسبت به رژیم غذایی مقاوم شده باشد و کاهش وزن مطلوبی را به ‌دنبال نداشته باشد. برخی اوقات بنا به صلاحدید و تجویز پزشک برای مدت دو تا سه روز رژیم‌های اینچنینی را تجویز می‌کنند که معروف به رژیم‌های شوک هستند تا بدن بتواند مجدد کاهش وزن داشته باشد.

 نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که این نوع رژیم‌ها حتما باید زیرنظر پزشک متخصص اجرا شوند. حتی گاهی اوقات پزشک اجرای این رژیم‌ها را برای برخی افراد بنا به شرایط فیزیکی فرد ممنوع اعلام می‌کند.

آیا رژیم موز سلامت است؟

در مورد موز ضد و نقیض‌های متفاوتی وجود دارد. عده‌ای می‌گویند موز می‌تواند چربی‌سوزی کند و عده‌ای دیگر دقیقا مخالف این موضوع هستند. اما مسئله‌ای که بسیار حائزاهمیت است، فیبر بسیار بالای موز است. همچنین گلوکز خوبی دارد که به‌عنوان منبع قندی محسوب می‌شود.

موز کالری مناسبی دارد و انرژی‌زاست، پتاسیم بسیار بالایی دارد و به‌دلیل رنگ زرد آن غنی از ویتامین A و سایر ویتامین‌ها و املاح است. همچنین سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. با این حال فراموش نکنید که با مصرف سه روزه موز به صورت افراطی سیستم ایمنی بدن شما افزایش پیدا نمی‌کند بلکه نیاز است به صورت روتین و با برنامه منظم این میوه مقوی در برنامه غذایی روزانه افراد گنجانده شود. موز ترکیب فوق‌العاده‌ای از لحاظ ماده غذایی دارد اما تمام این مزایا باعث نمی‌شود که فرد از رژیم سه روزه موز تبعیت کند، چرا که بدن به سایر مواد غذایی نیاز دارد.

متخصصان چه می‌گویند؟

به طور کلی این دسته از رژیم‌ها به‌خصوص رژیم سه روزه موز جزو رژیم‌های اصولی نبوده چراکه در استانداردهای تغذیه گنجانده نمی‌شوند. استاندارد از نظر تغذیه این است که رژیمی به فرد داده شود که تمام گروه‌های مواد غذایی را به نسبت‌های مشخص داشته باشد و استانداردترین میزان کاهش وزن یک کیلوگرم در هفته است.

رژیم موز برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم شیر و موز برای افرادی که مشکل کلیه یا دیابت یا فشارخون دارند اصلا توصیه نمی‌شود، چون ممکن است وضعیت بدن آنها را بد یا دچار اختلال کند. حتی احتمال دارد با افت شدید فشار و قند مواجه شوند و علت این مشکلات کم بودن میزان کالری در این رژیم غذایی است. به‌علاوه افراد عادی که از این رژیم پیروی می‌کنند به محض اینکه با علائمی همچون سرگیجه، تعریق زیاد، افت قند، حالت تهوع یا موارد مشابه اینها مواجه شدند باید بلافاصله از ادامه دادن این رژیم خودداری کنند. در نهایت نباید گفت که این رژیم را نمی‌توان به هیچ‌کس پیشنهاد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج