۱۲۴۴۳۵۳
۱۳۹۹
۱۳۹۹
پ

حمله اتوبوسی مهاجران به خانه معاون بایدن

حدود ۵۰ مهاجر عمدتا ونزوئلایی از جمله یک نوزاد، بدون اطلاع قبلی مقابل خانه معاون رئیس جمهوری آمریکا رها شدند

ایندیپندنت: حدود ۵۰ مهاجر عمدتا ونزوئلایی از جمله یک نوزاد، بدون اطلاع قبلی مقابل خانه معاون رئیس جمهوری آمریکا رها شدند.

سیاستمداران دموکرات، مدافعان مهاجرت و وکلای حقوق بشری، این نقل و انتقالات را محکوم کرده‌اند

در تازه‌ترین اقدام ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتقال بدون اعلام قبلی مهاجران به سراسر کشور، حدود ۵۰ مهاجر از جمله یک نوزاد یک ماهه، با اتوبوسی از تگزاس به محل اقامت کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری جو بایدن فرستاده شدند.

به گزارش گاردین، صبح روز شنبه، این مهاجران که گمان می‌رود بیشترشان ونزوئلایی باشند، در مقابل رصدخانه نیروی دریایی، خانه سنتی معاونان رئیس ‌جمهوری آمریکا پیاده شدند. این افراد از سوی گرگ ابوت، فرماندار تگزاس به آنجا فرستاده شده بودند. 

این در حالی است که پیش از این و در اوایل این هفته نیز گروه دیگری از مهاجران با پروازی هماهنگ‌شده از سوی ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا به تاکستان مارتا در ماساچوست منتقل شدند.

سیاستمداران دموکرات، مدافعان مهاجرت و وکلای حقوق بشری، این نقل و انتقالات را محکوم کرده و خواستار تحقیق در مورد جرایم قاچاق احتمالی این افراد شده‌اند. 

کامالا هریس روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «آنها در حال بازی کردن‌اند. این شیرین‌کاری‌های سیاسی، بازی با انسان‌های واقعی است. این نهایت بی‌مسئولیتی است که به عنوان نماینده یک شهر از مسئولیتتان تخطی و با جان انسان‌ها بازی کنید.»

با وجود این انتقادها،‌ سه اتوبوس از مهاجران از سوی گرگ ابوت، فرماندار تگزاس روز شنبه وارد نیویورک شدند. او روز پنجشنبه نیز دو اتوبوس از مهاجران را به محل اقامت کامالا هریس فرستاده بود که حاوی حدود ۱۰۰ نفر از کلمبیا، کوبا، گویان، نیکاراگوئه، پاناما و ونزوئلا بود.

نقل و انتقالات اخیر مهاجران بدون اطلاع قبلی به مناطق تحت رهبری دموکرات‌ها، در پی تشدید مجموعه‌ای از اقدامات در تگزاس و فلوریدا انجام می‌شود که هر دو از سوی جمهوری‌خواهان رهبری می‌شوند.

روز چهارشنبه، دسانتیس از فلوریدا دو هواپیما را کرایه کرد تا حدود ۵۰ بزرگسال و کودک مهاجر را به جزیره لیبرال ثروتمند مارتا واینیارد در ماساچوست ببرد. این اقدام او ساکنان محلی را مجبور کرد برای کمک به تهیه غذا و سرپناه برای تازه‌واردان غیرمنتظره تلاش کنند. تعدادی از مهاجران به خبرنگاران گفتند که در فرودگاه کسی برای استقبال از آنها نبود و آنها تقریبا چهار مایل پیاده‌روی کردند تا در شهر کمک پیدا کنند.

دسانتیس در دفاع از اقدامش گفت که تمام آمریکا، نه فقط آنهایی که در مرز با مکزیک قرار گرفته‌اند، باید در برخورد با «سیاست مرزی شکست‌خورده جو بایدن» مشارکت کنند. گرگ ابوت نیز تاکید کرد تا زمانی که بایدن و هریس «برای ایمن‌سازی مرزها گام بردارند و وظایف خود را انجام دهند» به فرستادن مهاجران به شهرهای دیگر ادامه خواهد داد.

بایدن در مقابل چنین اقدامی، جمهوری‌خواهان را به دلیل استفاده از انسان‌ها به عنوان ابزار سیاسی محکوم کرد. رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت: «کاری که آنها انجام می‌دهند اشتباه است. این روش، غیرآمریکایی و نادرست است. ما فرآیندی برای مدیریت مهاجران در مرز داریم و هنوز در حال کار روی آن هستیم تا مطمئن شویم که ایمن و انسانی است.»

برخی از موسسات خیریه که با مهاجران جدید کار می‌کنند استدلال کرده‌اند که افراد منتقل شده در مورد اینکه قرار است به کجا بروند گمراه شده‌اند، به این معنی که آنها از سوی فرمانداران جمهوری‌خواه قاچاق شده‌اند. 

یکی از افرادی که به تاکستان مارتا فرستاده شد، گفته که به او وعده کار، غذا و مسکن داده شده است. او فکر می‌کرد به نیویورک می‌رود. به گفته مدافعان حقوق بشر، هفته گذشته یک کودک دو ساله که از تگزاس وارد نیویورک شده بود به دلیل کم‌آبی در بیمارستان بستری شد و یک زن باردار در همان اتوبوس درد شدیدی داشت. 

مهاجرانی که تحت این انتقال‌ها قرار گرفته‌اند عمدتا کسانی‌اند که به طور قانونی، حداقل به طور موقت، در ایالات متحده زندگی می‌کنند و قرار است به درخواست‌های آنها از جمله درخواست پناهندگی برای فرار از رژیم‌های خشونت‌آمیز رسیدگی شود.

تگزاس از آوریل حدود هشت هزار مهاجر را با اتوبوس به واشنگتن منتقل کرده است، از جمله افرادی که به خانه هریس فرستاده شده‌اند. همچنین حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر با اتوبوس به نیویورک و ۳۰۰ نفر با اتوبوس به شیکاگو رفته‌اند.

آریزونا از ماه مه بیش از یک هزار و ۸۰۰ مهاجر را با اتوبوس به واشنگتن منتقل کرده، اما مقامات را در جریان این برنامه‌ها قرار داده است. شهر ال پاسو در تگزاس از ۲۳ اوت، حداقل ۱۱۳۵ مهاجر را با ۲۸ اتوبوس به نیویورک فرستاده و مانند آریزونا، فهرست مسافران و سایر اطلاعات را به اشتراک گذاشته است.

حمله اتوبوسی مهاجران به خانه معاون بایدن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج