۱۲۴۹۵۲۲
۳ نظر
۱۰۸۱
۳ نظر
۱۰۸۱
پ

شکراب شدن رابطه آمریکا با عربستان سعودی

​سناتور ارشد دموکرات "دیک دوربین" خواستار پایان اتحاد واشنگتن و ریاض و باز کردن جنبه های مسکوت پرونده حملات ۱۱ سپتامبر درباره نقش دولت عربستان سعودی در انجام این حملات تروریستی شده است.

عصر ایران: سناتورها و نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش ۲ میلیون بشکه ای عرضه نفت به بازار جهانی که با همکاری دولت سعودی و روسیه به تصویب این کارتل انرژی رسیده، خشمگین شده و خواستار تجدید نظر دولت آمریکا در رابطه با عربستان سعودی شده اند.

به نقل از وبگاه "هیل" (وبگاه کنگره آمریکا) در این راستا "برنی سندرز" سناتور مستقل آمریکایی، اقدام دولت عربستان سعودی در عدم همکاری برای افزایش تولید و عرضه نفت به بازار جهانی را محکوم کرده و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و توقف فروش سلاح آمریکا به سعودی ها شد.

سندرز پس از اعلام تصمیم اخیر اوپک پلاس، در توییتی نوشت: " اگر عربستان سعودی، یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر در جهان، بخواهد با روسیه برای افزایش قیمت انرژی در آمریکا شریک شود، می‌تواند از پوتین بخواهد که از امنیت این پادشاهی دفاع کند. ما باید تمام نیروهای آمریکایی را از عربستان سعودی خارج کنیم، فروش سلاح به آنها را متوقف کنیم و به کارتل نفتی این کشور پایان دهیم."

سندرز روز چهارشنبه گذشته نیز اظهارات مشابهی کرده و در توییتی نوشت: "آمریکا باید به کارتل غیرقانونی تعیین قیمت اوپک پایان دهد، کمک‌های نظامی به عربستان سعودی را حذف کند و به شدت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کند."

شکراب شدن رابطه آمریکا با عربستان سعودی

بسیاری از دموکرات‌های کنگره نیز پس از تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش 2 میلیون بشکه ای عرضه نفت به بازار، واکنش‌های مشابهی نسبت به این تصمیم داشته‌اند و مدعی شده اند این کار هماهنگ روسیه و عربستان سعودی، به منظور ضربه زدن به دولت آمریکا از ناحیه افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره است.

همپنین طرحی از جانب چند نماینده دموکرات کنگره به مجلس آمریکا ارایه شده که برای تنبیه دولت سعودی بابت عدم همکاری در کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، ایالات متحده ملزم به خارج کردن نیروهای آمریکایی از سعودی و عدم فروش سلاح به این کشور و امارات متحده عربی شده است.

همچنین "چارلز شومر" رهبر اکثریت دموکرات سنا اعلام کرد، سنا به روند تصویب لایحه موسوم به "نوپک" که در ماه مه به تصویب کمیته قضایی رسیده، ادامه خواهد داد.

این لایحه قانون ضد انحصار را در دعاوی ایالات متحده علیه کشورهای عضو اوپک پلاس و شرکت های نفتی دولتی آنها تغییر می دهد و بر اساس آن می توان شرکت های دولتی "لوک اویل" روسیه و "آرامکو" سعودی را در محاکم قضایی آمریکا مورد پیگرد قانونی قرار داد.

شکراب شدن رابطه آمریکا با عربستان سعودی

سناتور "دیک دوربین" دومین سناتور ارشد دموکرات سنا نیز خواستار تصویب این لایحه در این هفته شده و از ارزیابی مجدد روابط واشنگتن-ریاض حمایت کرده است، به ویژه با اشاره به "بدون پاسخ" ماندن بسیاری از پرسش ها و ابهامات درباره نقش دولت سعودی در حملات 11 سپتامبر.

دوربین روز پنجشنبه گفت: "خاندان سلطنتی سعودی هرگز متحد قابل اعتماد ملت ما نبوده است. وقت آن رسیده که سیاست خارجی ما دنیایی را بدون اتحاد با این خنجرزنان سلطنتی تصور کند."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سیابازیه.

    • ناشناس

      ی کشور داره جایگزین میشه

    • ناشناس

      آخ جون دعوا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج