۱۲۵۲۵۷۵
۱۶۷۲۱۴
۱۶۷۲۱۴
پ

دستمزد پاک کردن شعارهای کوچه و خیابان چقدر است؟

عکس‌نوشت امروز را رفیق روزنامه‌نگاری برایم فرستاد. «در توضیح عکس نوشته بود، صبح از خانه بیرون زدم و چنین صحنه‌ای دیدم. به مرد نقاش گفتم چرا پاک می‌کنی؟ گفت پنجاه گرفته‌ام رنگ بزنم. شصت بده بی‌خیال شوم.»

امیر جدیدی در روزنامه هم‌میهن نوشت: عکس‌نوشت امروز را رفیق روزنامه‌نگاری برایم فرستاد. «در توضیح عکس نوشته بود، صبح از خانه بیرون زدم و چنین صحنه‌ای دیدم. به مرد نقاش گفتم چرا پاک می‌کنی؟ گفت پنجاه گرفته‌ام رنگ بزنم. شصت بده بی‌خیال شوم.»

دستمزد پاک کردن شعارهای کوچه و خیابان چقدر است؟

می‌دانم مرد این حرف را زده تا از شر مکالمه با رفیقم راحت شود. می‌دانم کف مزد یک کارگر روزمزد 200هزارتومان است. کاری به درست یا غلط بودن حرف مرد نقاش ندارم. حتی کاری به درست یا غلط بودن شعار و شعارنویسی هم ندارم. به آن‌جا و آن‌کسی کار دارم که بدون فکر اولین کاری که به ذهنش رسیده رنگ کردن صورت‌مسئله است. چیزی که روی دیوار نوشته‌شده فحش نیست. وقتی رنگ روی دیوار می‌آید خوشبین‌ترین مردم هم تصور نمی‌کنند زیر این رنگ شعاری چنین متین نوشته شده باشد. آن کسی که دستور رنگ زدن دیوار می‌دهد نه‌تنها مشکل را حل نکرده، بلکه مشکلی به مشکلات شهر اضافه کرده است. یکی از هزار وظیفه شهرداری تهران، زیباسازی شهر است. با رنگ زدن بی‌سلیقه دیوار زیبا که نساخته‌اید هیچ، بلکه نویسنده‌اش را سر لج می‌اندازید تا دوباره و دوباره بنویسد.

وقتی مسئولین رده‌بالای نظام حرف از گفت‌و‌گو به میان می‌آورند، خوب است مسئولین شهری هم باب گفت‌و‌گو با مردم را رنگ نکنند. وقتی شهروندی روی دیوار شعار می‌نویسد، یعنی حرف دارد. حرفی که با هر زبان دیگری شنیده نشده است. حالا که قرار است گفت‌و‌گو کنیم بد نیست با همین دیوار شروع کنیم. مادامی که دو طرف از دایره ادب خارج نشوند، دیوار را رنگ نکنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج