جاباما
۱۲۵۳۰۸۳
۸۹۶۵۴
۸۹۶۵۴
پ

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

سنت ها و رسومات یک حس تعلق در ما ایجاد می کنند و دلیل بسیار خوبی برای نزدیک تر شدن مان به خانواده و دوستان خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، هستند.

روزیاتو: سنت ها و رسومات یک حس تعلق در ما ایجاد می کنند و دلیل بسیار خوبی برای نزدیک تر شدن مان به خانواده و دوستان خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، هستند. شاید به همین خاطر باشد که مردم کماکان به اجرای آن ها ادامه می دهند و عجیب یا از مد افتاده بودن این آداب و رسوم از نظر مردم دیگر دنیا برایشان مهم نیست. به علاوه، آگاهی از سنت ها ما را به گذشته نزدیک تر می کند. و با نگاه به گذشته است که می توان به سمت آینده قدم برداشت و شخصیت و هویت خود را ساخت.

در ادامه با تعدادی از آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف دنیا آشنا خواهیم شد.

۱- در یونان، پدر و مادرها دندان افتاده ی کودک خود را روی پشت بام می اندازند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

در آمریکا، بچه های کوچک دندان های افتاده ی خود را زیر بالش نگه می دارند تا پَری دندان آن ها را با خود ببرد اما در یونان کار دیگری می کنند. وقتی دندان کودکی می افتد، او به همراه پدر و مادر خود دندانش را روی پشت بام خانه شان می اندازند. کودک در حین پرتاب دندان، آرزویی هم برای آینده می کند. به علاوه، یونانی ها معتقدند این دندان برای تمام خانواده خوش شانسی می آورد.

۲- در اندونزی، عروس و دامادها باید قوانین سختگیرانه ای را رعایت کنند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

در قبیله ی تایدونگ اندونزی، رفتن به دستشویی تا ۳ روز بعد از ازدواج برای عروس و داماد ممنوع است. مردم این قبیله معتقدند نگه داشتن طولانی مدت دستشویی برای عروس و داماد خوش شانسی می آورد و آن ها تا سال ها در خوشی و شادی زندگی خواهند کرد. از سویی دیگر، معتقدند سرپیچی از این قانون عمر بخت شان را کوتاه خواهد کرد.

در این ۳ روز، دیگران عروس و داماد را زیر نظر می گیرند تا تقلب نکنند. به آن ها مقدار اندکی آب و غذا داده می شود تا نیازی به دستشویی رفتن پیدا نکنند. علاوه بر این، مراقب هستند تا عروس و داماد پنهانی دستشویی نکنند.

۳- در دانمارک، مجردها را غرق دارچین می کنند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

در دانمارک، رسیدن به ۲۵ سالگی در حالی که هنوز مجرد باشید، می تواند اتفاق بسیار ناخوشایندی برایتان باشد. چرا که ممکن است دوستان تان تصمیم بگیرند شما را خیس آب کنند و بعد از آن به سمت تان دارچین پرتاب کنند. آب باعث می شود دارچین بهتر بچسبد و با اینکه شبیه به مجازاتی برای مجردها به نظر می رسد، اما در حقیقت روشی مفرح برای دیگران است تا سر به سر دوستان خود بگذارند.

این سنت صدها سال قبل شکل گرفته، زمانی که ادویه فروش ها به دور کشور سفر می کردند تا محصولات خود را بفروشند و مجبور بودند دیرتر ازدواج کنند. حالا متوسط سن ازدواج در دانمارک ۳۴ سال است، اما این رسم را هنوز بعضی برای تفریح انجام می دهند.

۴- در فیلیپین، به بزرگ ترها تعظیم می کنند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

به این سنت «مانو» گفته می شود و از نسلی به نسلی دیگر انتقال می یابد. جوان ترها هنگام سلام و احوالپرسی با بزرگ ترها، جلوی آن ها تعظیم می کنند، دست شان را می گیرند و روی پیشانی خود می گذارند. در این حالت، جوان ترها معمولاً از بزرگ ترها می خواهند که برایشان دعا کنند. با این حال، هر کسی به این سنت عمل نمی کند و بستگی به این دارد که فرد در کودکی آن را یاد گرفته باشد یا خیر.

۵- در تایلند، برای میمون ها ضیافت به راه می اندازند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

هر ساله در آخرین یکشنبه ی ماه نوامبر، تایلندی ها یک ضیافت بزرگ به راه می اندازند که تنها مهمانان آن هزاران میمون ماکاک هستند. این جشن با انجام حرکات نمایشی توسط افرادی با لباس میمون انجام می شود و بعد از آن میمون ها را به آنجا می آورند. انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات روی میزها وجود دارد و میمون ها آزادند که هر چه می خواهند بخورند.

تایلندی ها احترام زیادی برای میمون ها قائل اند و معتقدند این حیوانات برای آن ها خوش شانسی می آورند. قدمت این علاقه و احترام فراوان به میمون ها به ۲ هزار سال قبل بازمی گردد.

۶- در آلمان، جلوی خانه ی پدر و مادر عروس آینده ظرف می شکنند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

حدود یک هفته پیش از برگزاری مراسم ازدواج، دوستان، خانواده و تقریباً هر کسی می تواند جلوی خانه ی پدر و مادر عروس آینده حاضر شود و شروع به پرتاب کردن چیزهای مختلفی کند. معمولاً چیزهایی را پرتاب می کنند که دیگر نیازی به آن ها ندارند، مثل بشقاب و چیزهای دیگری از جنس چینی یا سرامیک. با این حال، پرتاب شیشه یا آینه پذیرفته نیست چون معتقدند این کار بدشانسی می آورد.

بعد از این کار، عروس و داماد آینده باید همه ی چیزهایی که شکسته را باهم جارو و جمع کنند. این کار که باید حتماً به همراه یکدیگر انجام شود، کارکرد نمادین دارد و به این معنی است که آن ها تا پایان عمر باید باهم با مشکلات رو به رو شوند و آن ها را حل کنند.

۷- در بوسنی، فرا رسیدن بهار را با خوردن نیمرو جشن می گیرند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

مردم بوسنی برای جشن گرفتن آغاز بهار در کنار رودخانه ی بوسنا به دور هم جمع می شوند و آتش های بزرگی برپا می کنند. روی این آتش ها ماهیتابه های چدنی بزرگی می گذارند که داخل آن ها نیمرو درست می کنند. صدها تخم مرغ استفاده می شود تا به همه ی شرکت کنندگان جشن نیمرو برسد. این جشن از هنگام طلوع آفتاب آغاز می شود و تخم مرغ ها نماد یک زندگی تازه هستند چرا که با آمدن بهار هوا رو به گرمی می رود.

۸- در انگلیس، از بالای تپه، پنیر قل می دهند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

پنیر غلتانی تپه ی کوپر یک مسابقه ی بسیار محبوب است که هر ساله در شهر گلاستر ِ انگلیس برگزار می شود. در این مسابقه از یک قرص پنیر استفاده می شود که بین ۳ تا ۴ کیلوگرم وزن دارد. قرص پنیر می تواند با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و شرکت کنندگان باید از یک تپه ی ۱۸۲ متری پایین بروند تا به قرص پنیر برسند. برنده کسی است که زودتر از بقیه به پایین تپه برسد و قرص پنیر هم به او تعلق می گیرد.

شیب تپه بسیار زیاد است و به همین دلیل بسیاری از شرکت کنندگان روی زمین می افتند و حتی دست و پای بعضی از آن ها می شکند. تصور می شود این مسابقه دست کم ۶۰۰ سال قدمت داشته باشد، اما اولین مدرک ثبت شده درباره ی آن متعلق به سال ۱۸۲۶ است.

۹- در کانادا، یک مسابقه ی انجماد مو دارند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

مسابقه ی انجماد موی چشمه های آب گرم اکلیپس نوردیک، یک برنامه ی سالانه است که هر کسی می تواند در آن شرکت کند. در آنجا دمای هوا به منفی ۲۰ درجه سانتیگراد می رسد اما شرکت کنندگان درون چشمه های آب گرم قرار دارند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که سر خود را درون آب داغ فرو کنید و مطمئن شوید موهایتان کاملاً خیس شده و در حالت مناسبی قرار دارد. بعد از آن سر خود را آنقدر بیرون از آب نگه می دارید تا همه ی موهایتان، از جمله ی موهای صورت تان، مثل ابروها و ریش یخ بزند.

توصیه می شود دست های خود را هر از گاهی در آب فرو ببرید تا گرم بمانند. وقتی موهایتان به طور کامل یخ زدند، می توانید زنگی که در کنار چشمه قرار دارد را به صدا درآورید تا برگزارکنندگان مسابقه از شما عکس بگیرند.

۱۰- در مکزیک، صورت کسی که تولد او است را در کیک فرو می برند

۱۰ مُدل آداب و رسوم عجیب در کشورهای مختلف دنیا

طبق سنت، دست های کسی که تولد او است را از پشت نگه می دارند و اطرافیانش صورت او را در کیک فرو می برند. این کار برای این است که اولین گاز از کیک نصیب کسی شود که تولد او است و در همان حین بقیه یکصدا می گویند: «موردیکا! موردیکا! موردیکا!» یعنی «گاز بزن».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج