۱۲۵۳۹۹۷
۱ نظر
۱۲۴۲
۱ نظر
۱۲۴۲
پ

خبر ترسناک وزیر نیرو از شرایط اقلیمی ایران

وزیر نیرو با بیان اینکه در مهر ماه امسال ۸۰ درصد کاهش بارش داشتیم، گفت: امسال شرایط خشکسالی بیشتر نمود پیدا کرده و در حال حاضر شاهد پاییزی هستیم که نسبت به سال‌های قبل در خشکسالی رکورد زده است.

تسنیم: وزیر نیرو با بیان اینکه در مهر ماه امسال ۸۰ درصد کاهش بارش داشتیم، گفت: امسال شرایط خشکسالی بیشتر نمود پیدا کرده و در حال حاضر شاهد پاییزی هستیم که نسبت به سال‌های قبل در خشکسالی رکورد زده است.

خبر ترسناک وزیر نیرو از شرایط اقلیمی ایران

علی‌اکبر محرابیان شب گذشته در حاشیه سفر خود به خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقدامات این وزاتخانه برنامه‌ریزی برای تهیه ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر است که ۴ هزار مگاوات خورشیدی آن در مراحل برگزاری مناقصه است؛ ۲ هزار مگاوات نیز برای نیروگاه‌های بادی در کشور پیش بینی شده که با اخذ مجوز از شورای اقتصاد عملیات آن به زودی شروع خواهد شد و باقی تولید انرژی تجدید پذیر نیز توسط صنایع کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: امسال شرایط خشکسالی بیشتر نمود پیدا کرده و در حال حاضر شاهد پاییزی هستیم که نسبت به سال‌های قبل در خشکسالی رکورد زده است. مهرماه امسال نسبت به شرایط طبیعی، ۸۰ درصد کاهش بارش داشتیم که در نوع خود بی‌نظیراست و موضوع مهم، مدیریت مصرف آب توسط مردم کشورمان با توجه به شرایط بارشی است.

وزیر نیرو گفت: با توجه به ذخایر سد‌ها و آب‌های زیرزمینی باید طوری برنامه ریزی شود که بتوان میزان تاب آوری شهر‌ها را افزایش داد تا با بارش‌های آینده، شرایط فعلی جبران شود. برای تامین منابع آب در شهر مشهد با فرض تداوم شرایط خشکسالی، طرح‌هایی احصاء شده که در شرایط اضطراری رفع تنش، به سرعت اجرا شود.

محرابیان اظهار کرد: ذخایر آب سد‌های کشور کاهش چشمگیری داشته و تنها ۳۷ درصد ظرفیت آن‌ها آبگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد:برای سال جاری آبی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده و طرح‌هایی برای رفع تنش در نظر گرفته شده است و نیاز است که ۲ طرح بزرگ سد شوریجه و خط انتقال آب از شمال استان برای تکمیل پیگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع،ر

      قابل‌توجه‌‌مبلغان‌تااگاه‌طرح‌افزایش‌جمعیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج