جاباما
۱۲۵۵۵۶۳
۲۶۵۱
۲۶۵۱
پ

کشف یک حافظه تاریخی ۸۵ سال پس از رها شدن

در سال ۱۹۳۷، برادفورد واشبرن، عکاس و نقشه‌بردار افسانه‌ای هوایی، صدها پوند از تجهیزات دوربین، تجهیزات نقشه‌برداری و تجهیزات را هنگام کاوش در منطقه سردسیر یوکان کانادا، به دلیل آب و هوای بد رها کرد.

خبرآنلاین: در سال ۱۹۳۷، برادفورد واشبرن، عکاس و نقشه‌بردار افسانه‌ای هوایی، صدها پوند از تجهیزات دوربین، تجهیزات نقشه‌برداری و تجهیزات را هنگام کاوش در منطقه سردسیر یوکان کانادا، به دلیل آب و هوای بد رها کرد.

 در آگوست، ۸۵ سال بعد، تیمی از دانشمندان و کاوش‌گران حرفه‌ای کوهستان، انبار تاریخی گم‌شده‌ای از تجهیزات مدفون در یخ‌های دورافتاده یخچال والش را کشف کردند.

هشت دهه پیش، واشبرن و کاوشگر همکار رابرت بیتس در حال تلاش برای صعود از کوه لوکانیا در کوه های سنت الیاس بودند که هوای بد آنها را مجبور کرد تجهیزات سنگین دوربین را پشت سر بگذارند.

در اواخر آوریل ۲۰۲۲، گریفین پست، اسکی‌باز حرفه‌ای در کوهستان‌های بزرگ، به همراه سایر ماجراجویان و دانشمندان، سفری سه هفته‌ای به یخچال طبیعی - واقع در پارک ملی و حفاظت‌گاه Kluane کانادا - به همراه دیگر ماجراجویان و دانشمندان آغاز کرد.

پست در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:"امیدوار بودم، اما می‌دانستم که یافتن این تجهیزاتی سوزنی در انبار کاه است. اتفاقات زیادی در ۸۵ سال روی یک یخچال طبیعی می تواند بیفتد."

کشف یک حافظه تاریخی 85 سال پس از رها شدن

پس از رسیدن به منطقه، تیم با پای پیاده، اسکی و اسنوبرد جستجو کرد.

تیم برای تلاش و درک مکان اصلی کمپ، عکس‌هایی را که از محل ذخیره‌سازی از سفر واشبرن جان سالم به در برده بود، بررسی کردند.

این تیم تا یک سفر دوم و کوتاه‌تر به یخچال در ماه اوت، دوربین‌ها را پیدا نکردند.

یکی از اعضای اصلی این گروه گفت:" ما تقریباً به تسلیم شدن نزدیک بودیم زیرا تمام تلاش‌های ما چیزی به ما نمی‌داد."

مدرسیکا در روز ماقبل آخر سفر، نظریه جدیدی در مورد محل قرار گرفتن آثار باستانی ارائه کرد.

یخچال‌ها معمولاً از سالی به سال دیگر با سرعت ثابتی حرکت می‌کنند، اما یخچال‌های طبیعی والش یک یخچال طبیعی «موجود» نادر است، به این معنی که هر چند دهه یک یا دو سال سریع‌تر حرکت می‌کند.

این مشاهدات به او اجازه داد تا تخمین جدیدی از محل قرار گرفتن اقلام را محاسبه کند که سه یا چهار مایل دورتر از دره و تقریباً ۱۴ مایل دورتر از نقطه ای که واشبرن آنها را ترک کرده بود قرار داشتند.

تلاش او در نهایت تیم را به سمت تجهیزات گمشده سوق داد. مدرسیکا گفت: «این یک احساس شگفت‌انگیز بود و از اینکه در یافتن حافظه پنهان کوتاهی نکردم، احساس آرامش کردم و افزود: «این یک لحظه حماسی برای همه بود».

چند هفته بعد، باستان شناسان پارک های کانادا به همراه تیم اعزامی به یخچال بازگشتند تا دوربین را از یخ بیرون بیاورند. این تیم بخش قابل‌توجهی از دوربین هوایی Fairchild F-۸ Washburn را با دو دوربین فیلمبرداری با فیلم‌هایی که هنوز داخل آن قرار داده شده بود، میله‌های پیاده‌روی، چادرها و سایر تجهیزات را بیرون آوردند.

به گفته مدرسیکا، تیم می‌دانست که واشبورن قبل از اینکه وسایلش را رها کند، از مناظر عکس گرفته است. اکنون آنها در حال برنامه ریزی برای توسعه این فیلم چند دهه ای هستند، به این امید که تصاویر را نجات دهند.

او گفت که این یافته‌ها می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر از نحوه حرکت یخچال‌ها بدهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج