۱۲۵۵۸۷۲
۴۴۱
۴۴۱
پ

هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی

شهروندان در صورتی که با مشکلاتی نظیر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و یا دیگر جرائم در حوزه فضای مجازی مواجه شدند، می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کرده و یا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت فوریت های سایبری مراجعه کرده و مشکل خود را بازگو کنند.

ایسنا نوشت: شهروندان در صورتی که با مشکلاتی نظیر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و یا دیگر جرائم در حوزه فضای مجازی مواجه شدند، می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کرده و یا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت فوریت های سایبری مراجعه کرده و مشکل خود را بازگو کنند.

رئیس پلیس فتای استان از انهدام باند چهار نفره کلاهبرداری اسکیمری با تلاش ماموران کرمانشاه خبر داد و گفت: اعضای این باند که تاکنون ۷۵ نفر در سراسر کشور از آنها شاکی هستند مبلغ هفت میلیارد ریال از حساب مردم به صورت غیرمجاز خارج کرده بودند.

سرهنگ علی عباسی کسانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای کرمانشاه مبنی بر برداشت غرمجاز ۴۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همزمان با بررسی این موضوع و مشخص شدن اینکه برداشت های انجام شده اینترنتی نبوده و به صورت خرید از دستگاه های کارتخوان فروشگاهی انجام شده است، بیش از ۳۰ پرونده مشابه دیگر نیز در پلیس فتا تشکیل شد تا پرونده با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال شود.

کسانی با بیان اینکه افراد شاکی اعلام کردند برداشت وجه از حساب آن ها پس از خرید نوشابه از یک فروشنده دوره گرد که یک دستگاه وانت در اختیار داشته آغاز شده، تصریح کرد: با دریافت این اطلاعات ماموران پلیس به سراغ صاحب خودرو مذکور رفته که وی اعلام کرد در ازای دریافت روزانه سه میلیون ریال وانتش را به افرادی ناشناس اجاره داده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: ماموران پلیس فتا در ادامه و با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی هر چهار عضو باند که از کرمانشاه خارج و به استان های مرکزی کشور رفته بودند، شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیات هایی جداگانه همگی آن ها را دستگیر و به کرمانشاه منتقل کردند.

وی تصریح کرد: در بازجویی های به عمل آمده مشخص شد اعضای باند کلاهبرداری پس از کپی کردن کارت بانکی افراد مالباخته و از آنجایی که هنگام خرید، رمز آن را از خریدار دریافت می کردند، بیش از هفت میلیارد ریال از حساب مردم برداشت کرده بودند.

عباسی کسانی با بیان اینکه تاکنون ۷۵ نفر در سراسر کشور که ۴۰ نفر آنها مربوط به استان کرمانشاه می شوند از اعضای باند شکایت کرده اند، گفت: چنانچه افراد دیگری هم هستند که مورد اخاذی و کلاهبرداری به این شیوه قرار گرفته و پول از حسابشان برداشت شده، به پلیس فتا کرمانشاه یا استان های محل سکونت خود مراجعه و شکایتشان را ثبت کنند.

این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ باند کلاهبرداری در حوزه فیشینگ، اسکیمر، رسیدساز جعلی و سایر جرائم فضای مجازی در استان کرمانشاه منهدم و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به حساب مردم بازگردانده شده است.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید با کارت های بانکی تا حد امکان رمز را خودشان وارد کنند و چناچه مجبور به در اختیار قرار دادن رمز کارت بانکی خود شدند به سرعت نسبت به تغییر آن اقدام نمایند.

عباسی کسانی در پایان گفت: شهروندان در صورتی که با مشکلاتی نظیر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و یا دیگر جرائم در حوزه فضای مجازی مواجه شدند، می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کرده و یا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت فوریت های سایبری مراجعه کرده و مشکل خود را بازگو کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج