۱۲۵۷۶۴۸
۲۷۴۱۹
۲۷۴۱۹
پ

با خوردن این گیاه روند پیری را به تعویق بیاندازید

جوانه گندم خواص و فواید بی‌نظیری دارد، این محصولی گیاهی و شگفت‌انگیز خواص فوق‌العاده‌ای دارد و با افزوده شدن به سالاد و غذاهای دیگر می‌تواند مواد مغذی خود را به شکل موثرتری آزاد کند.

جامعه ۲۴ نوشت: جوانه گندم خواص و فواید بی‌نظیری دارد، این محصولی گیاهی و شگفت‌انگیز خواص فوق‌العاده‌ای دارد و با افزوده شدن به سالاد و غذاهای دیگر می‌تواند مواد مغذی خود را به شکل موثرتری آزاد کند.

جوانه گندم بخشی از گندم است که در فراوری گندم برای جلوگیری از ترشیدگی و فاسد شدن از آن جدا می‌شود، اما این جوانه بسیار مغذی است و در دسته سبزی‌های پرخاصیت و مفید قرار دارد. درباره خواص بی‌شمار جوانه گندم باید بدانید که این گیاه سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری است. جوانه گندم چه به صورت پودر و چه به شکل تازه تمام این خواص را در خود جای داده است.

با خوردن این گیاه روند پیری را به تعویق بیاندازید

جوانه گندم از طرف دیگر ترکیباتی از جمله ویتامین A، B۱، B۶، B۱۲، E، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیم دارد، باید توجه داشته باشید که پس از اینکه جوانه به اندازه خود گندم رشد کرد می‌توان از این خواص بهره برد. در ادامه به برخی از فواید جوانه گندم برای بدن اشاره خواهیم کرد:

تنظیم سیستم عصبی با جوانه گندم

یکی از محصولات جوانه گندم، روغن جوانه گندم است. این روغن در تنظیم سیستم عصبی بدن نقش دارد. روغن جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است، اسیدهای چرب امگا ۳ به تنظیم سیستم عصبی کمک می‌کند. این روغن می‌تواند شما را پر انرژی کند و استرس را تا حد زیادی کاهش دهد؛ این روغن حاوی ویتامین ب است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با جوانه گندم

جالب است بدانید که وجود پروتئین در جوانه گندم فعالیت آنتی‌اکسیدان‌های بدن را افزایش می‌دهد. اتفاقی که مانع از آسیب بافت‌های بدن شده و ارگانیسم عفونی را در بدن از بین می‌برد. از این طریق توان سیستم دفاعی بدن افزایش پیدا می‌کند. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن انسان مامور تخریب رادیکال‌های آزاد و دیگر میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا هستند، از بین رفتن رادیکال‌های آزاد نیز باعث کاهش ریسک ابتلای شما به بیماری می‌شود.

سلامت پوست با جوانه گندم

یکی دیگر از فواید جوانه گندم که بسیار مورد توجه قرار دارد، درمان مشکلات پوستی است. نه تنها مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد در سلامت پوست تاثیرگذار است، بلکه نوع خشک آن هم به صورت ماسک برای پوست مفید است. مقداری از پودر جوانه گندم را به همراه مقداری شیر کم چرب روی صورت قرار داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست خود را شست‌وشو دهید.

جوانه گندم برای داشتن موهای سالم

بدون شک یکی از راه‌های داشتن موهای سالم اضافه کردن ویتامین E به رژیم غذایی است. اگر مقدار کافی از ویتامین E به بدن نرسد موها خشک و شکننده می‌شوند. روغن جوانه گندم می‌تواند ویتامین E لازم را به موهای شما برساند. روغن جوانه گندم منبع اصلی این ویتامین است. شما می‌توانید آن را به شکل روغن، کپسول یا حتی دانه‌ها استفاده کنید.

بهبود وضعیت باروری با جوانه گندم

دانه و روغن جوانه گندم، هرگونه مواد لازم برای تقویت بدن را در خود دارد. مطالعات و تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که جوانه گندم به بهبود وضعیت باروری زنان کمک می‌کند. در این مطالعات آمده است که زنان اگر در یک دوره زمانی طولانی به‌طور منظم جوانه گندم مصرف کنند، شانس باروری خود را افزایش داده‌اند. همانطور که می‌دانید کمبود موادمغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند موجب ناباروری شود، اما جوانه گندم تا حد زیادی قادر است این کمبود را جبران کند.

با خوردن این گیاه روند پیری را به تعویق بیاندازید

پیشگیری از سرطان روده با جوانه گندم

گندم جوانه زده مقدار زیادی فیبر و آب را در خود جای داده است، مقدار بالای آب و فیبر موجود در این گیاه باعث دفع کامل مدفوع شده، همچنین از سرطان روده پیشگیری می‌کند. مصرف جوانه گندم یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از روده است.

خاصیت آنتی کسیدانی و ضد پیری در جوانه گندم

جوانه گندم سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری است که به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و ... کمک می‌کند. جوانه گندم همچنین در کاهش علایم پیری یا همان خطوط و چین و چروک پوست نیز تاثیر گذار است و علائم پیری زودرس را کاهش می‌دهد. استفاده مرتب از جوانه گندم بافت پوست و مو شما را حفظ می‌کند و حتی پوست شما را از آسیب در امان می‌دارد.

بهبود متابولیسم سلولی بدن با جوانه گندم

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، جوانه گندم سرشار از ویتامین است. مفیدترین و کاربردی‌ترین ویتامین موجود در جوانه گندم، ویتامین B است. جوانه گندم سرشار از گروهی از انواع این ویتامین‌ها، از جمله تیامین، نیاسین و فولات است. وجود این ویتامین‌ها در متابولیسم سلولی بدن انسان حیاتی است. وجود این ویتامین‌ها موجب تبدیل موادمغذی مانند کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و گلوکزها به انرژی مصرفی مورد نیاز برای سلول‌های بدن شما می‌شود. از طرف دیگر وجود این ویتامین در مقابله با اختلالات متابولیکی از جمله چاقی مزمن نقش موثری دارد. مصرف این ویتامین از طریق جوانه گندم افزایش سوخت‌وساز، بالابردن سطح انرژی، کاهش وزن و افزایش میزان قدرت و هوشیاری را به دنبال خواهد داشت.

رفع بی‌خوابی و تقویت حافظه با جوانه گندم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف روزانه و مرتب جوانه گندم به رفع کم خوابی، بی خوابی و همچنین تقویت حافظه کمک می‌کند. اگر یک قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت خوب جویده و فرو دهید تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

جلوگیری از دیابت با جوانه گندم

مقدار بالای اسید فولیک در جوانه گندم این خوراکی را در برابر دیابت مفید و موثر کرده است. اسید فولیک میزان هموسیستئین را در بدن کاهش می‌دهد و با این اتفاق خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت و اختلالات عروقی کاهش پیدا می‌کند. یک مکمل روزانه از جوانه گندم در رژیم غذایی به شدت برای افرادی که در معرض خطر توسعه چنین بیماری‌هایی قرار دارند توصیه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج