۱۲۵۷۸۷۸
۷۷۵۲
۷۷۵۲
پ

روحانی مشهور: چند صباح حکومت، به چه قیمتی؟

عضو مجمع روحانیون مبارز به سخنان جنجالی نماینده اصفهان واکنش تندی نشان داد.

رویداد ۲۴: عضو مجمع روحانیون مبارز به سخنان جنجالی نماینده اصفهان واکنش تندی نشان داد.

«حفظ نظام از اوجب واجبات است حتی از حفظ جان امام زمان (عج) هم مقدم‌تر است.» این سخنان عجیب را حسین جلالی نماینده رفسنجان در مجلس مطرح کرده است که البته انتقادات زیادی هم به همراه داشت.

روحانی مشهور: چند صباح حکومت، به چه قیمتی؟

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه:‌

* ای کاش شورای محترم نگهبان که نظارت استصوابی را در مورد مسائل سیاسی جدی گرفته، درباره مسائل علمی هم جدی می‌گرفت. آن فردی‌که در لباس روحانیت چنین حرفی را می‌زند، نشان می‌دهد نه روحانیت را شناخته نه نظام را زیرا اعتقادات مردم را فدای نظام سیاسی کردن، بزرگترین خطاست.

* این افراد می‌خواهند اخلاق و اعتقادات مردم را فدا کنند تا چند سالی بیشتر در مجلس و کرسی قدرت باقی بمانند. اینها با اعتقادات مردم بازی می‌کنند و بدعت و تحریف درست می‌کنند که فقط خودشان را حفظ کنند.

* (با بیان اینکه هیچگاه هیچ حکومتی با اعتقادات مردم بازی نکرده است و حتی در رژیم پهلوی نیز چنین نمی‌کردند): متاسفانه اکنون با اعتقادات مردم بازی می‌شود. اگر این آقا دلش برای ملت و کشور و نظام می‌سوخت، اینگونه صحبت نمی‌کرد. این سخنان به معنای این است که اعتقادات مردم فدای نظام شود و هر چه گفتند ملت باید قبول کنند، اینطور که نمی‌شود. این حرف نه در اعتقادات است و نه در قران و آیه و حدیث. حرف این نماینده مجلس قابل تعقیب و پیگیری است. این حرف نه عقلا و نه شرعا قابل دفاع نیست.

* متاسفانه جو حاکم این است که با این قبیل افراد برخوردی نمی‌شود و فضا به شکلی است که اگر حرفی زده شود که به مذاق حاکمیت خوش نیاید، تبعات سختی برای گوینده دارد اما برای چنین سخنانی برخوردی نمی‌شود. متاسفم که برای حفظ نظام با همه چیز بازی می‌کنیم و ارزش‌های اخلاقی و احکام دین فدا می‌شود فقط برای اینکه چند صباحی بیشتر حکومت کنند. این در حالی است که اصل حکومت برای حفظ اخلاق، آزادی‌های مردم و دین است.

* این افراد عنوان روحانیت را یدک می‌کشند و اصلا فکر نمی‌کنند. چون فکر دردسر دارد، ولی زبان دردسر ندارد و هرآنچه می‌خواهند می‌گویند. حمایت از نظام خوب است، اما اینکه بخواهید هر چیزی را برای حفظ و دفاع از آن فدا کنید، سرانجامی نخواهد داشت.

* جوانان به خیابان می‌آیند تا در واکنش به وضعیت نابسامانی که دارند، فریاد اعتراض سر دهند. نظام به جای دستگیری و خشونت، حرف و درد دل جوانان و مردم را بشنوند و خواسته‌هایشان را برآورده کنند زیرا وقتی خشونت انجام می‌دهید، طرف مقابل هم دست به خشونت می‌زند و این به نفع کشور نیست و سرانجام بدی خواهد داشت. اعتراضات که اولین بار نیست و همیشه بوده اما برخورد‌ها با اعتراضات هیچوقت درست نبوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج