۱۲۵۷۹۱۱
۱۰۲۵
۱۰۲۵
پ

خودروهای وارداتی قبل از عید به ایران می‌رسند؟

با وجود اینکه ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شده، اما فرایند صدور مجوزها برای واردکنندگان به کندی در حال انجام است. از این رو آیا خودروهای وارداتی قبل از عید به ایران می‌رسند؟

گجت نیوز: با وجود اینکه ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شده، اما فرایند صدور مجوزها برای واردکنندگان به کندی در حال انجام است. از این رو آیا خودروهای وارداتی قبل از عید به ایران می‌رسند؟

بیش از دو هفته از آغاز ثبت سفارش واردات خودرو می‌گذرد و هنوز مشخص نیست خودروهای وارداتی چه زمانی به ایران خواهند آمد. در همین راستا بررسی‌ها حاکی از آن است روند صدور مجوزها برای واردکنندگان به کندی در حال انجام است و به همین دلیل ورود خودروهای خارجی به ایران بیشتر از آنچه که تصور می‌شد به طول خواهد انجامید.

خودروهای وارداتی قبل از عید به ایران می‌رسند؟

در همین راستا یکی از واردکنندگان خودرو عنوان کرد از زمانی که ثبت سفارش خودرو آغاز شده ما فرایند کسب مجوزها و بارگذاری اطلاعات را آغاز کردیم. وی افزود در واقع ما باید مجوز سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست را دریافت کنیم و همچنین برخی از فرایندها برای نهایی شدن واردات خودرو را انجام دهیم تا به ما ارز اختصاص داده شود. از این رو انجام این مراحل یک تا دو ماه به طول خواهد انجامید.

یکی دیگر از شرکت‌های واردکننده که ورود خودروهای وارداتی طی چند ماه آینده به کشور را بعید می‌داند گفت هم‌اکنون بازارهای جهانی با مشکل عدم وجود تعادل میان عرضه و تقاضا مواجه هستند. در واقع برای تعداد خودروهایی که خودرسازان عرضه می‌کنند، مشتری بیشتری وجود دارد. به همین دلیل واردکنندگان به زمانی بیشتری برای ثبت سفارش‌ها و واردات خودرو نیاز خواهند داشت.

یکی دیگر از واردکنندگان خودرو نیز با اشاره به وجود صف‌های طولانی برای تخصص ارز برای واردات قطعات سی کی دی عنوان کرد ما فرایند بارگذاری اطلاعات را به انجام رساندیم، اما افزایش نرخ ارز و همچنین نیاز به تخصیص ارز برای واردات قطعات باعث شده واردات خودرو در اولویت اول قرار نگیرد. در واقع تخصیص ارز برای قطعات برای ما دارای اولویت بیشتری است.

یک وارد کننده دیگر نیز با انتقاد از وزارت صمت در خصوص اینکه مشخص نیست این وزارتخانه طبق کدام استدلال به شرکت‌ها مجوز ثبت سفارش داده گفت در حال حاضر حتی در مورد تعرفه واردات نیز ابهاماتی وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص توضیحات قابل قبولی را ارائه نداده است.

در پایان باید گفت با توجه به اینکه واردکنندگان برای دریافت مجوز با مشکلات زیادی مواجه هستند و فرایند تخصیص ارز به آنها نیز زمان‌بر خواهد بود، به نظر می‌رسد طی چند ماه آینده شاهد ورود خودروهای وارداتی به بازار ایران نخواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج