جاباما
۱۲۶۲۷۹۰
۱ نظر
۳۰۳۹
۱ نظر
۳۰۳۹
پ

روایت یک روزنامه‌نگار از خبرها درباره حسین رونقی

​آنچه در پی می‌آید روایت یک روزنامه‌نگار است از روایت‌های خبری درباره حسین رونقی.

ایسنا: آنچه در پی می‌آید روایت یک روزنامه‌نگار است از روایت‌های خبری درباره حسین رونقی.

مازیار خسروی، روزنامه‌نگار، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

دو هفته پیش برای تهیه گزارش از تجمع بخاطر وضعیت سلامتی حسین رونقی به بیمارستان دی رفته بودم که به همراه همکارم بازداشت شدیم. روایت اتفاقات تلخی که پیش و در حین بازداشت شاهد بودم و بر من گذشت را به زمان دیگری موکول کرده‌ام. اکنون اما گفتن چند نکته را ضروری می‌دانم.

آنچه موجب شد احساسات و افکار عمومی نسبت به وضعیت حسین رونقی حساس و تحریک شود، خبرهای ناگواری بود که از وضعیت جسمی و سلامتی او منتشر می‌شد. خبرهایی مانند: لِه و خُردشدن استخوان هر دو پا، از کار افتادن اندام‌های داخلی بخاطر اعتصاب غذای طولانی مدت و ... .

این خبرهای ناگوار و نگران‌کننده از سوی خانواده و دوستان حسین رونقی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد و به‌سرعت به گونه‌ای پرحجم توسط برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ویژه اینترنشنال بازنشر شده و به اصطلاح «ضریب» می‌گرفت.

اکنون خوشحالم حسین رونقی آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته. بدیهی است که زندانی‌کردن هیچ منتقدی را درست نمی‌دانم و با برخورد امنیتی به‌شدت مخالفم. همچنین خوشحالم که به استناد عکس‌ها، هر چند رونقی تا حدی لاغر شده اما نه استخوان پاهایش خُرد شده و نه سلامتی‌اش در مخاطره جدی است.

از میان ۱۸ تنی که آن شب دستگیر شدیم، دو نفر همچنان بازداشت و در زندان تهران بزرگ به سر می‌برند. اخلاق حکم می‌کند آنان که خبرهای اغراق‌آمیز در مورد حسین رونقی به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پمپاژ کردند خود را در مورد وضعیت این افراد و خانواده‌های آنان مسئول بدانند.

روایت یک روزنامه‌نگار از خبرها درباره حسین رونقی

پمپاژکنندگان خبرهای اغراق‌آمیز در مورد حسین رونقی همچنین در مورد به‌انحراف‌کشاندن خط خبری از وضعیت سایر زندانیان و نیز کاهش حساسیت و بی‌اعتمادی افکار عمومی در مورد خبرهای مربوط به اعتصاب غذا و سلامتی زندانیان در آینده مسئولیت اخلاقی تام دارند.

اعتصاب غذا آخرین سنگر هر زندانی است. لوث‌کردنش علاوه بر آنکه از نظر اخلاقی محکوم و ناپسند است، با کاهش حساسیت افکار عمومی، جان دیگران را در شرایط مشابه به مخاطره می‌اندازد. خانم‌ها! آقایان! استخوان شکسته و اعتصاب غذای شصت‌روزه این دفعه گذشت. وجدان داشته باشید و دیگر نکنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تا اونا باشن تحت تاثیر دروغ و جو نرن خودشون به مخاطره بندازن طرف اومد بیرون یادش ازشما ها میاد ؟فقط به دروغ شبکه های خارجی گوش کنید کی میخواهید بفهمید اونا دلسوز شما نیستن خدا عالمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج