جاباما
۱۲۶۶۱۲۰
۱ نظر
۱۷۷۸۹
۱ نظر
۱۷۷۸۹
پ

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

مقاله‌های علمی و کتاب‌های تاریخ زوایایی از چهره نئاندرتال‌ها، رؤسای قبایل باستانی و حتی پادشاهان اروپایی در قرون گذشته را با پرتره‌های احتمالی و یافته‌های علمی، برای انسان امروز روشن کرده‌اند، اما متخصصان موفق شده‌اند با استفاده از اسکلت‌ و فناوری‌های نوین، چهره برخی از مردم را پس از گذشت چندین قرن با جزئیات حیرت‌انگیزی بازسازی کنند.

ایسنا: مقاله‌های علمی و کتاب‌های تاریخ زوایایی از چهره نئاندرتال‌ها، رؤسای قبایل باستانی و حتی پادشاهان اروپایی در قرون گذشته را با پرتره‌های احتمالی و یافته‌های علمی، برای انسان امروز روشن کرده‌اند، اما متخصصان موفق شده‌اند با استفاده از اسکلت‌ و فناوری‌های نوین، چهره برخی از مردم را پس از گذشت چندین قرن با جزئیات حیرت‌انگیزی بازسازی کنند.

به نقل از لایوساینس، ‌ متخصصان و کارشناسان با استفاده از بقایای به جا مانده از مردم گذشته، چهره آن‌ها را بازسازی کرده‌اند. برخی از این افراد، یک انسان معمولی و برخی دیگر به خانواده‌های اشراف و سلطنتی تعلق داشتند و یا حتی پادشاه و ملکه بودند.

در ادامه برخی از چهره‌های بازسازی‌شده را مشاهده می‌کنید:

زن نئاندرتالی که در «جبل‌الطارق» کشف شد

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

این تصویر فوقِ واقعی، ما را به ۴۰,۰۰۰ سال پیش می‌برد. در این تصویر چهره یک زن جوان نئاندرتال‌ را مشاهده می‌کنید که از نخستین انسان‌های ساکن «جبل الطارق» محسوب می‌شد. این زن ۲۰ ساله درحالی دفن شده بود که یک کودک کوچک روی قفسه سینه او آرمیده بود. کارشناسان معتقدند این زن حین زایمان در دوران نوسنگی جانش را از دست داده بود.

چهره زن ۵۰۰۰ ساله

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

اسکلت این زن در انگلستان کشف شد. باستان‌شناسان معتقدند این زن حدود ۵,۵۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد و جانش را در حین زایمان از دست داده است. این زن ۱.۴۵ سانتی‌متر قد داشته که حتی به عنوان یک زن دوران نوسنگی نیز کوتاه محسوب می‌شود. باستان‌شناسان او را به همراه یک طلسم خوش‌شناسی کشف کردند.

اوتسی، مرد یخی

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

کوهنوردان بقایای این مرد را در رشته کوه «آلپ اوتستال» واقع در مرز اتریش و ایتالیا کشف کردند. او در فاصله ۳۳۵۰ تا ۳۱۰۰ پیش از میلاد زندگی می‌کرد و در سن ۴۶سالگی درگذشت که عمر طولانی برای یک انسان عصر مسی محسوب می‌شود.

شاه «هِنری هفتم» ‌

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

این تصویر بسیار طبیعی را که «مت رافری»، یک متخصص گرافیک طراحی کرده، ‌ چهره «هِنری هفتم»، ‌ پادشاه انگلستان است که در ۲۱ آوریل سال ۱۵۰۹ میلادی درگذشت. این متخصص چهره پادشاه انگلستان را با استفاده از نقاب مرگ او بازسازی کرده است.

هیلدای دروئیدی

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

«هیلدا» ‌ یکی از قدیمی‌ترین «دروئید» ‌های (عضوی از طبقه تحصیل‌کرده و پیشه‌ور در میان اقوام سلت‌های عصر آهن) اسکاتلند محسوب می‌شود که در عصر آهن زندگی می‌کرد و در فاصله بین ۵۵ پیش از میلاد تا ۴۰۰ میلادی درگذشت.

باستان‌شناسان جمجمه بدون دندان و بقایای این زن را در سواحل اسکاتلند کشف کردند. بازسازی مومی چهره او حتی چروک‌های ریز این زن را نیز به تصویر کشیده است.

شاه «ریچارد سوم» ‌

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

این بازسازی از چهره شاه «ریچارد سوم» ‌ به رغم تصویری که «ویلیام شکسپیر» از او خلق کرده است، چهره دوستانه‌تری از این شاه را به نمایش می‌گذارد. استخوان‌های «ریچارد سوم» ‌ زیر یک پارکینگ در انگلستان کشف شد. باستان‌شناسان معتقدند او در سال ۱۴۸۵ میلادی درگذشت.

ملکه تمدن واری

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

جمجمه ملکه تمدن «واری» ‌ که حدود ۱۲۰۰ سال پیش زندگی‌ می‌کرد به همراه آثار تاریخی مجللی در هرمی باستانی واقع در کشور «پرو» کشف شد. این ملکه در یک تالار مجزا دفن شده بود و در سایر بخش‌های مقبره ۵۸ زن اشراف‌زاده دیگر دفن شده بودند. این افراد به تمدن «واری» ‌ تعلق داشتند که در فاصله ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلادی در این مکان شکل گرفت.

چهره یک مرد پارینه‌سنگی زبرین

ملکه و پادشاهان قدیم چه شکلی بودند؟

در دوران پارینه‌سنگی زبرین، یعنی حدود ۴۰,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ سال پیش، ‌ گروهی از انسان‌های خردمند که با نام «Cro-Magnon» شناخته می‌شوند در اروپا ساکن شدند. این تصویر بر اساس بقای یکی از همین افراد است که در فرانسه کشف شد. با این حال باستان‌شناسان معتقدند این گروه از افراد در این دوره از تاریخ در جنوب انگلستان نیز زندگی می‌کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پس نتی چی شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج