۱۲۶۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

انتقاد حداد عادل از حاتمی​کیا و فیلم «آتشکار»

غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی در دیدار با اعضای اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران حرفهای جالبی را بیان کرده است .

غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی در دیدار با اعضای اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران حرفهای جالبی را بیان کرده است .

برخی اظهارات وی را می خوانید:

*می خواهم از حرف آقای فرحبخش شروع کنم که اعلام کردند متدینین با سینما مخالف هستند . من هم قبول دارم که چنین مخالفتی می شود . قبلا زیاد تر بوده . اگر پسری از خانواده مذهبی سراغ این کار می رفت و یا فقط تماشاگر بود مادرش عزا می گرفت . امام ( ره) با آن بیانات خواستند تا اذهان گشوده شود . از سینما با فحشایش مخالفت کرد تا انقلابی ها به آن و قدرتش اعتماد کنند .

*خود ما زمانی که روزنامه می خریدیم صفحات نا مناسب سینمایی را مخفی می کردیم . پسرم فرید الدین که هم اکنون ۴۰ ساله است کنجکاو می شد و عکسها را نگاه می کرد با زبان کودکی به بی شرمانه بودن عکسهای هنری فیلمهای آن زمان اشاره می کرد .

*در این سی سال دو گروه با هم جنگیده اند . انقلاب کرده ها و مخالفان . در سینما هم دو جریان هست . جریانی که می خواهد سینما ساخته شود و جریانی که نمی خواهد . ولی شما اگر فقط به اسامی فیلمهای هر دوره بنگرید متوجه می شوید که هر دوره یک تمایلی بوده است . تغییرات دیدگاهی همیشه بوده است . برای جلب مشتری هر دوره کاری صورت گرفته است .

*سینمای ما قبلا مردم را فراری می داده است . ولی هم اکنون رهبر حکومت اسلامی با سینماگران جلسه می گذارد . رهبر انقلاب با سینما به هیچ وجه مخالف نیست . از علما هم خواسته است به این هنر توجه کنند . سینما حذف شدنی نیست . باید از ظرفیتش استفاده کرد .
واردش شد . کمیسیون فرهنگی فیلمهایی را دیده است .

برخی را دفاع کرده است . بعضی ها را خلاف می دیدم . ( آتشکار) . از 8 نفر هیئتی که دیدیم 7 نفر مخالف بودند . آن نفری که مخالف نبود خوابش گرفته بود و نمی دانست چه بگوید ( خنده حضار ) مصلحت نمی دانستیم ولی بالاخره پخش شد .

*ما هم سوال داریم که دست های پشت پرده ای هست که می خواهد چنین فیلمهایی ساخته شود . یک فیلم ناجور می تواند ده فیلم خوب دیگر را هم خراب کند . همان یک فیلم بد می تواند ذهنیت علما و دلسوزان را نسبت به سینما خراب کند

* در مورد به رنگ ارغوان گفتم حلقه دار اول و آخر فیلم را بردارید . مضمون بریده شدن درخت ها هم مضمون مورد نظر ما نبود . در وانفسای هجمه های دشمنان به کشور این مضمون خوب نبود . که درخت را نماد انسان نشان داده بودند و معانی خطرناکی می شد از ان استخراج کرد .

* همین آقای حاتمی کیا با سابقه طولانی و تعهد ثابت شده اش با همین تک فیلمها هجمه هایی را موجب می شود .

* ما نمی خواهیم مثل آلمان شرقی ایدئولوژی حکومت را در سینما جاری کنیم . شما حرف مردم را بزنید . به ارزش های مردم توهین نکنید . ما هم نمی خواهیم در هنر از احکام گفته شود . عرصه هنر این نیست . شعر هم همینطور هست .

خود من می خواستم در محضر رهبر انقلاب شعری بخوانم متفاوت که فکر می کردم دلخوری ایجاد شود ( مورد منکراتی ) . به صورت خصوصی که برای رهبر خواندم ایشان استقبال کردند و حتی خندیدند و تاکید کردند که در جلسه اصلی بخوانم . من هم خواندم . به دنبال این نباشید که هر بار خواستید از دین و مذهب فیلم بسازید به صورت برجسته از آن بگویید .

*در اوایل جنگ فیلمهایی را نمایش می دادیم و عده ای با آن مخالفت می کردند . ما گفتیم بیایید و وارد عرصه بشوید و فیلم بسازید . باغی را در خیابان فرشته گشتیم و پیدا کردیم . 100 نفر آمدند . 50 درصد آنها در آینده مدیران هنری شدند . وقتی جنگ شروع شد ما وسط کلاس بودیم .

*آقا همیشه سینماگران را مختار دانسته اند . نگفته اند حتما آنچیزی که می خواهیم بسازید . گفته اند از جمهوریت و آزادی و استقلال دفاع کنید . کسانی که امروز در بی بی سی هستند روزی تصمیم گیران سینمای ما بوده اند . رهبر ما نگران این گونه حاشیه روی ها هستند .

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

انتقاد حداد عادل از حاتمی​کیا و فیلم «آتشکار»


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج