جاباما
۱۲۶۷۲۳۹
۱۹۳۷
۱۹۳۷
پ

زاکانی دانشجویان را به قیام علیه خود دعوت کرد؟

​به دنبال اظهارات حاشیه ساز زاکانی شهردار تهران خطاب به دانشجویان این ابهام مطرح می شود که او دانشجویان را به قیام علیه خود دعوت گرده است.

عصر ایران: زاکانی شهردار تهران ۱۶ آذرماه گفت: «جنبش دانشجویی باید قیام کند قیامش را به تراز بالا برساند و برود در موقعیتی بایستد که پرچمدار ملت باشد شما باید قیام کنید تا قانون اساسی محقق شود. خیلی از فصل های قانون اساسی محقق نشده نیاز به قیام دارد.» 

او در این سخنرانی همزمان با روز دانشجو با ادبیاتی نامناسب خطاب به دانشجویان گفت: «مرد باشید بیایید میدان فساد وجود دارد با شعار و گروه فشار کسی با جایی نمی رسد.

زاکانی تاکید داشت که اگر دانشجویان فریاد نکشند مسولان خوابشان می برد و دچار غفلت می شوند. ابهام بزرگ آن است کسی از قیام برای قانون اساسی صحبت می کند که «قانون هوای پاک » را اجرا نکرده است.

قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ و مصوبات کاهش آلودگی هوا مجموعه وظایفی برای شهرداری ها از جمله شهرداری تهران مصوب کرده است از جمله نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، برقی کردن این وسایل، نصب قطعه کاهش آلودگی هوا روی اتوبوس های کارکرده و تاکسی ها اما این قوانین و مصوبات همچنان روی زمین مانده و اجرا نشده است.

هنوز به عملکرد مراکز معاینه فنی در استان تهران انتقادات بسیاری وارد است. این مراکز تحت مدیریت شهرداری است اما هنوز اقدامی برای بهبود عملکرد آنها صورت نگرفته از سوی دیگر یکی از مصوبات مهم یعنی برخورد با خودرهای آلاینده بدلیل اختلاف شهرداری تهران و پلیس اجرا نشده و طبیعتا آتش این اختلاف دامن مردم تهران را گرفته است. 

در گزارش ویدیویی پیش رو ضمن اشاره به اظهارات زاکانی و وظایف او برای کاهش آلودگی هوای تهران چند پرسش مطرح شده از جمله اینکه آیا زاکانی دانشجویان و شهروندان تهران را علیه خودش به قیام دعوت می کند؟ 

زاکانی دانشجویان را به قیام علیه خود دعوت کرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج