۱۲۶۷۳۰۵
۱۲۲۷
۱۲۲۷
پ

بورل از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران اروپا از تصمیم این نهاد اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

ایسنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران اروپا از تصمیم این نهاد اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که موضوع ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه نیز در دستور کار این نشست خواهد بود.

بورل  به موضوع اجرای حکم مجیدرضا رهنورد، یکی از افراد بازداشت‌شده در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران اشاره کرده و گفت: دومین اعدام انجام شده است.

او از گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیرامور خارجه ایران خبر داد و گفت: شب گذشته مکالمه‌ای طولانی با وزیر امور خارجه ایران داشتم. مسلما درباره این وضعیت صحبت شد. من نگرانی در این باره و محکومیت[این اقدام] را از سوی اتحادیه اروپا مطرح کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و گفت که  تحریم‌هایی که امروز اعمال می‌شوند، هم به دلایل حقوق بشری و هم به دلیل آن چه حمایت ایران از [روسیه در جنگ] اوکراین می‌خواند،‌خواهند بود.

او با تکرار  ادعای دولت‌های غربی مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق فروش پهپادها به آن،‌ گفت: ایران همچنان می‌گوید که پس از آغاز جنگ به روسیه پهپاد نداده‌ و برنامه ندارند که به روسیه موشک بدهند.

بورل در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری با گفتن این که اتحادیه اروپا «بسته تحریمی سرسختانه‌ای» برای اعمال علیه ایران در نظر گرفته است، با اشاره به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد گفت: ایران باید بداند که اتحادیه اروپا قویا [این اقدامات] را محکوم خواهد کرد و هر کاری برای حمایت از زنان ایرانی و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و مردود دانستن حکم اعدام انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا،‌ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اخیرا به اظهارات مداخله جویانه برخی از کشورها و مقامات اروپایی به دنبال اجرای حکم اعدام محسن شکاری واکنش نشان داده بود.

وزرات امور خارجه در صفحه توییترش نوشته بود: ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است.

وزارت امور خارجه افزود: اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج