۱۲۶۷۵۷۲
۱۰۴۱۳
۱۰۴۱۳
پ

کشف اسرار زندگی دراکولای واقعی در یک نامه

دانشمندان امیدوارند با بررسی زیست‌مولکول‌های نامه «ولاد دراکولا» از قرن پانزدهم میلادی به سؤالات بیشتری درباره زندگی و محیط پیرامون او پاسخ بدهند.

دیجیاتو نوشت: دانشمندان امیدوارند با بررسی زیست‌مولکول‌های نامه «ولاد دراکولا» از قرن پانزدهم میلادی به سؤالات بیشتری درباره زندگی و محیط پیرامون او پاسخ بدهند.

کشف اسرار زندگی دراکولای واقعی در یک نامه

دو محقق به نام‌های «گلب» و «اسوتلانا زیلبرشتاین» در یک شب بارانی، دقیقاً در همان روزی که برام استوکر 125 سال پیش رمان خود را نوشت، کار روی نامه‌ای 500‌ساله از ولاد دراکولا را شروع کردند. این دو نفر که با عنوان «کارآگاهان پروتئین» معروف شده‌اند، می‌توانند از روی زیست‌مولکول‌های موجود در این نامه تصویری از شرایط جسمانی این فرمانده جنگی و البته محیط زندگی او را ترسیم کنند.

گلب زیلبرشتاین می‌گوید: «کار ما پیداکردن اثرات بیوشیمیایی به‌جامانده از زمانی است که این شیء تاریخی خلق شد یا درواقع توسط این شخصیت تاریخی مورد استفاده قرار گرفت. وقتی زیست‌مولکول‌های تاریخی پیدا می‌شوند، ما شروع به آنالیز آن‌ها می‌کنیم. یعنی ترکیب مولکولی و سن آن‌ها را مشخص می‌کنیم. این مولکول‌ها پایدارتر از DNA هستند و اطلاعات بیشتری درباره شرایط زیست‌محیطی، سلامت، سبک زندگی و تغذیه فرد ارائه می‌کنند.»

دراکولا اولین نمونه این شکل از تحقیق نیست

این دو دانشمند در گذشته به همین روش به اطلاعاتی درباره «میخائیل بولگاکوف» و «آنتون چخوف»، نویسندگان روسی و «جورج اورول»، نویسنده انگلیسی دست پیدا کرده بودند. گلب زیلبرشتاین درباره بررسی نسخه خطی «مرشد و مارگاریتا» از بولگاکوف می‌گوید: «ما اثرات مورفین و پروتئین‌های پاتولوژی کلیه را در صفحات این کتاب خطی پیدا کردیم.» این مسئله نشان می‌دهد که او در زمان نوشتن این رمان تحت‌تأثیر داروهای مسکن برای رفع درد کلیه بوده است.

کشف اسرار زندگی دراکولای واقعی در یک نامه

درباره چخوف، آن‌ها آخرین پیراهن و نامه او را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این نویسنده مشهور از بیماری سل رنج می‌برده و مسکن مصرف می‌کرده، اما درنهایت بر اثر سکته از دنیا رفته است. درخصوص اورول هم محققان به بررسی نامه‌ای از او به مسکو پرداختند و نشانه‌های سل را پیدا کردند.

آن‌ها حالا امیدوارند تا با بررسی این نامه بتوانند تصویری از زندگی دراکولا را رسم کنند و به این سؤال پاسخ بدهند که او در چه شرایطی زندگی می‌کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج