۱۲۶۷۶۱۲
۹۸۷۲
۹۸۷۲
پ

سقوط در اقیانوس و پایان یک ماموریت تاریخی

ماموریت آرتمیس ۱ با سقوط موفقیت‌آمیز کپسول بدون سرنشین اوریون در اقیانویس آرام به پایان رسید.

همشهری آنلاین نوشت: ماموریت آرتمیس ۱ با سقوط موفقیت‌آمیز کپسول بدون سرنشین اوریون در اقیانویس آرام به پایان رسید.

ماموریت آرتمیس ۱ بعد از ظهر یکشنبه (۱۱ دسامبر) با سقوط موفقیت‌آمیز کپسول بدون خدمه اوریون (Orion) در اقیانوس آرام در حدود ۱۶۰ کیلومتری سواحل باخا در کالیفرنیا به پایان رسید.

هنوز بخش زیادی از داده‌های این ماموریت تجزیه و تحلیل نشده است و با وجود این، ناسا ماموریت ۲۵.۵ روزه آرتمیس ۱ را موفقیت‌آمیز می‌داند. مایک سارافین، مدیر ماموریت آرتمیس ۱، روز یکشنبه در یک جلسه توجیهی پس از سقوط اوریون گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ یک از ما بتوانیم ماموریتی با این میزان از موفقیت را تصور کنیم. ما اکنون صاحب یک سیستم اساسی حمل و نقل در اعماق فضا هستیم.»

این سیستم حمل و نقل از اوریون و سیستم پرتاب فضایی (SLS) تشکیل شده که کپسول را در ۱۶ نوامبر از مرکز فضایی کندی ناسا (KSC) در فلوریدا به ماه فرستاد.

مقامات آژانس فضایی گفته‌اند که این اولین پرتاب SLS بود و این وسیله نقلیه عظیم، تقریبا بی‌عیب و نقص عمل کرد.

کپسول اوریون در ۲۵ نوامبر در مدار ماه قرار گرفت و شش روز بعد طبق برنامه حرکت کرد. در ۵ دسامبر، اوریون در یک پرواز نزدیک به ماه، موتورش را سوزاند و خودش را در مسیر زمین قرار داد.

بازگشت به خانه نیز طبق برنامه پیش رفت. سپر حرارتی اوریون با عرض ۵ متر - بزرگترین سپر حرارتی تاکنون - از کپسول در طی بازگشت آتشینش به جو زمین محافظت کرد. سیستم‌های چتر نجات آن به موقع مستقر شدند، سرعت فرود اوریون را کاهش دادند و امکان فرود نرم را فراهم کردند.

سقوط در اقیانوس و پایان یک ماموریت تاریخی

فضاپیمای اوریون ماموریت آرتمیس ۱ پس از سقوط موفقیت‌آمیز در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ در اقیانوس آرام شناور شد

اوریون توسط کشتی نیروی دریایی ایالات متحده، بارگیری و به سن‌دیگو منتقل و بعد، از آن‌جا برای بررسی کامل به مرکز فضایی کندی فرستاده می‌شود.

ناسا تا زمانی که این کار و تجزیه و تحلیل داده‌های پرواز اوریون به نتیجه نرسد، حکم رسمی در مورد پرواز آزمایشی صادر نخواهد کرد. اما با توجه به اینکه همه چیز در آرتمیس ۱ روان و بدون دردسر پیش رفت، احتمالا ارزیابی این ماموریت آن را موفقیت‌آمیز اعلام خواهد کرد.

جانت پترو، مدیر مرکز فضایی کندی (KSC ) در جلسه توجیهی درباره اوریون گفت: «من فکر می‌کنم این وسیله نقلیه و عملکرد آن واقعا فراتر از انتظارات بود.»

بررسی و تجزیه و تحلیل ماموریت آرتمیس ۱، به ناسا در ماموریت آرتمیس ۲ کمک خواهد کرد. در ماموریت آرتمیس ۲، ناسا در سال ۲۰۲۴ فضانوردان را برای یک ماموریت ۱۰ روزه به مدار ماه می‌فرستد.

آرتمیس ۳، ماموریت بعد از آن، در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ انجام خواهد شد و در آن، فضانوردان در نزدیکی قطب جنوب ماه، پا روی آن می‌گذارند. ماموریت‌های آینده در برنامه آرتمیس ناسا به ساخت یک پایگاه تحقیقاتی در آن منطقه کمک می‌کند؛ جایی که تصور می‌شود در آن آب یخ‌زده پیدا شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج