۱۲۶۷۹۸۷
۲۴۰۰
۲۴۰۰
پ

مارپیچ مرگ در انتظار بیت‌کوین

خبرآنلاین: متیو سیگل از VanEck گفت که موج ورشکستگی ماینرها می تواند بیت کوین را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تحت فشار نگه دارد، در حالی که احیای آن در نیمه دوم سال را پیش بینی کرد.

چشم انداز دارایی های پرریسک پس از گزارش تورم روز سه شنبه ایالات متحده که حاکی از کاهش انتظارات برای کاهش نقدینگی فدرال رزرو (فدرال رزرو) است، روشن به نظر می رسد.

به گفته غول سرمایه گذاری VanEck، با این حال، بیت کوین (BTC)، ممکن است تحت فشار باقی بماند، زیرا ممکن است چندین ماینر سقوط کنند و شرایط بهبود اقتصاد کلان را تحت الشعاع قرار دهد.

متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی های دیجیتال در VanEck در چشم انداز سال ۲۰۲۳ گفت:" بیت کوین ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار را در سه ماهه اول در بحبوحه موج ورشکستگی ماینرها تجربه خواهد کرد که نقطه پایین زمستان ارزهای دیجیتال است."

امسال، ماینرهای بیت کوین یا کسانی که مسئول ساخت سکه هستند، بین افزایش هزینه های عملیاتی و کاهش قیمت بیت کوین گرفتار شده اند.

سودآوری ماینرها با قیمت بیت کوین ارتباط نزدیکی دارد، زیرا آنها ارز دیجیتال را به عنوان پاداشی برای حل معماهای پیچیده ریاضی برای تأیید تراکنش های روی بلاک چین دریافت می کنند. پاداش های دریافتی اغلب برای تامین هزینه های عملیاتی منحل می شوند.

مارپیچ مرگ در انتظار بیت‌کوین

بنابراین، هنگامی که قیمت، مانند امسال ۶۱٪ سقوط می کند، منجر به تسلیم ماینرها می شود، وضعیتی که استخراج کنندگان ضعیف از بازار خارج می شوند، ذخایر خود را می فروشند و باعث کاهش بیشتر قیمت می شوند. در بدترین سناریو، تسلیم شدن می تواند منجر به مارپیچ مرگ شود.

ماینرها برای مقابله با شرایط نامطلوب بازار، ذخیره سکه‌های خود را کم کرده‌اند. داده های ردیابی شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Glassnode نشان می دهد که موجودی موجود در کیف پول های ماینر از ژوئیه تا کنون بیش از ۲۵۰۰۰ بیت کوین (۴۴۴ میلیون دلار) کاهش یافته است و به ۱.۸۱۸ میلیون بیت کوین به پایین ترین حد در ۱۴ ماه گذشته رسیده است.

این روند می‌تواند ادامه یابد؛ میانگین ارزش بازار شاخص استخراج دارایی‌های دیجیتال جهانی MVIS در حال حاضر تنها ۱۸۰ میلیون دلار است. با توجه به قیمت‌های بالاتر برق اخیر و قیمت‌های پایین بیت‌کوین، ماینرهای زیادی ممکن است خاموش شوند و استخراج بیت‌کوین تا حد زیادی سودآور نیست.

کاهش قیمت به ۱۲۰۰۰ دلار به معنای کاهش ۸۲ درصدی از رکورد ۶۹۰۰۰ دلاری است که در نوامبر ۲۰۲۱ ثبت شده بود؛ با این وجود سیگل انتظار دارد بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به ۳۰۰۰۰ دلار بازگردد.
سیگل خاطرنشان کرد: کاهش تورم، کاهش نگرانی‌های انرژی، آتش‌بس احتمالی در اوکراین و چرخش در عرضه M۲ باعث شروع روند صعودی جدید می‌شود و افزود که یک کشور صادرکننده نفت، ارز دیجیتال را به صندوق ثروت خود اضافه خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج