۱۲۶۸۴۵۰
۶۵۰
۶۵۰
پ

پایان یک باور غلط درباره گوشی‌های موبایل و آذرخش

شیائومی قصد دارد به باورهای غلط در رابطه با گوشی‌های هوشمند پایان دهد. امروز نیز می‌خواهیم ببینیم تاثیر رعد و برق روی عملکرد گوشی هوشمند چیست.

گجت‌نیوز نوشت: شیائومی قصد دارد به باورهای غلط در رابطه با گوشی‌های هوشمند پایان دهد. امروز نیز می‌خواهیم ببینیم تاثیر رعد و برق روی عملکرد گوشی هوشمند چیست.

برای پاسخ به این مسئله شیائومی آزمایشی را با کویل‌ تسلا طراحی کرد. این سیم‌پیچ که در سال ۱۸۹۱ توسط نیکولا تسلا اختراع شده است می‌تواند به عنوان یک ترانسفورماتور رزونانس دوتایی را برای تولید ولتاژ بالا در جریانات کم هدایت کند. در این آزمایش شیائومی از اختراع تسلا برای شبیه‌سازی رعد و برق استفاده کرد.

در طول آزمایش گوشی شیائومی ۱۲S در حال پخش ویدیو است که رعد و برق به آن اصابت می‌کند. در کمال تعجب می‌بینیم که پخش ویدیو بدون مشکل ادامه پیدا می‌کند که یعنی در رابطه با تاثیر رعد و برق بر عملکرد گوشی اغراق شده است. در ادامه آزمایش نیز رعد و برق روی کیفیت تماس‌ هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

اما این شایعه از کجا شروع شد؟ در گذشته که استفاده از تلفن‌های ثابت رواج بیشتری داشت، مردم می‌ترسیدند که رعد و برق با گذشتن از سیم به آنها آسیب برساند. در واقعیت هم همین اتفاق افتاد و چندین نفر به این خاطر کشته شدند. به عنوان مثال در سال ۱۹۸۵ یک نوجوان اهل نیوجرسی در حال صحبت با تلفن بود که جریان برق با گذشتن از سیم وارد گوش او شد و به ایست قلبی وی منجر گشت.

هرچند رعد و برق عموما از جریان‌ برق با فرکانس پایین تشکیل شده است. در حالی که گوشی‌های هوشمند از فرکانس‌های بالا استفاده می‌کنند. بدین ترتیب احتمال اینکه رعد و برق روی سیگنال‌های گوشی شما تاثیر بگذارد، بسیار پایین است. آیا پس می‌توان با خیال راحت در هنگام رعد و برق بیرون رفت؟ خیر، چونکه ممکن است رعد و برق به خودتان اصابت کند.

در سال ۲۰۱۹ بود که یک مرد هندی در هنگام صحبت با گوشی مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت و جان باخت. هرچند که به‌گفته اداره هواشناسی ملی آمریکا احتمال اینکه یک فرد در طول زندگی خود مورد اصابت رعد و برق قرار بگیرد ۱ در ۱۵۳۰۰ است. با همه اینها اگر در هنگام رعد و برق داخل خانه باشید، خشم آسمان روی سیگنال‌های گوشی تاثیر نخواهد گذاشت.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج