۱۲۶۹۴۶۱
۱۷۳۴
۱۷۳۴
پ

برای هدیه چه سکه‌ای بخریم بهتر است؟

بخشی از تقاضا در بازار سکه برای خرید هدیه است. گروه از خریداران معمولا به دنبال خرید ربع سکه می‌روند. آیا خرید انواع سکه و به خصوص ربع سکه برای هدیه مناسب است؟

تجارت نیوز نوشت: بخشی از تقاضا در بازار سکه برای خرید هدیه است. گروه از خریداران معمولا به دنبال خرید ربع سکه می‌روند. آیا خرید انواع سکه و به خصوص ربع سکه برای هدیه مناسب است؟

بخشی از تقاضا در بازار سکه برای خرید هدیه است. گروه از خریداران معمولا به دنبال خرید ربع سکه می‌روند. آیا خرید انواع سکه و به خصوص ربع سکه برای هدیه مناسب است؟

مهم‌ترین مسئله‌ای که الان موجب تردید معامله گران بازار سکه برای خرید این فلز ارزشمند می‌شود، حباب آن است. براساس نرخ انواع سکه در صبح امروز سه شنبه ۲۹ آذر(ساعت ۹ صبح)، سکه امامی ۱۸ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان قیمت دارد. اما حدود ۲ میلیون این مبلغ را حباب تشکیل می‌شود.

کمترین حباب را سکه بهار آزادی دارد. از آنجایی که سکه بهار آزادی نسبت به سکه امامی تقاضای کمتری دارد، با قیمت پایین‌تری هم معامله می‌شود. پیش از معاملات امروز قیمت سکه طرح قدیم ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن را حباب تشکیل می‌دهد.

براساس نرخ‌ها شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز، نیم سکه با این که نصف وزن سکه بهار آزادی را دارد اما حبابش بیش از ۲ برابر آن است. در واقع قیمت یک نیم سکه ۱۲ میلیون تومان است اما ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حباب دارد.

 

برای هدیه چه سکه‌ای بخریم بهتر است؟

 

 

حباب ربع سکه عجیب و غریب به نظر می‌رسد. چرا که ربع سکه یعنی از نظر وزنی یک چهارم سکه تمام است حباب ۲.۵ برابری دارد. هر ربع سکه با قیمت ۹ میلیون تومان معامله می‌شود، که بیش از نصف آن حباب است. در واقع کسانی که ربع سکه را برای دادن هدیه انتخاب می‌کنند، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول حباب می‌دهند. ربع سکه به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر انواع سکه، بیشتر برای خرید هدیه استفاده می‌شود.

وضعیت سکه گرمی هم مانند ربع است. یعنی در حالی قیمت معامله‌ای سکه گرمی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که ۲ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان آن را حباب تشکیل می‌دهد.

 

 

برای هدیه چه سکه‌ای بخریم بهتر است؟

 

حالا روشن شد که چرا نباید روی سکه‌های امامی، طرح جدید، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی برای هدیه دادن حساب کرد. اما چه سکه‌ای برای این کار بهتر است؟

 

سکه پارسیان بهتر است یا بانکی؟

ربع سکه با وزن ۲.۰۳۳ گرمی، تقریبا معادل یک سکه پارسیان ۲ گرمی است که در واقع نشان دهنده وزن یکسان آنهاست. البته عیارهای متفاوتی دارند. عیار سکه پارسیان ۱۸ و عیار ربع سکه ۲۱.۶ است که قاعدتا باید قیمت ربع سکه کمی بیشتر از پارسیان باشد. اما فاصله قیمتی این ۲ نوع سکه بسیار فاحش است.

در حال حاضر یک سکه پارسیان ۲ گرمی در بازار ۴ میلیون تومان قیمت دارد، یعنی معادل نصف قیمت ربع سکه. در واقع قیمت واقعی ربع سکه با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با قیمت سکه پارسیان منطقی به نظر می‌رسد. اما حباب باعث شده که قیمت ربع سکه ۹ میلیون تومان باشد. همچنین همان طور که در بالا گفته شد، قیمت واقعی ربع سکه حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

الان حباب هم خرید و فروش می‌شود،. یعنی همانطور که خریدار سکه را با حباب می‌خرد، موقع فروش هم سکه را با حبابش می‌فروشد. اما در طولانی مدت احتمال و ریسک ترکیدن حباب وجود دارد. در واقع در روند کاهشی حباب زودتر از قیمت واقعی سکه ارزش خود را از دست می‌دهد. همین موضوع بدون پیش‌بینی سکه خریدن را را در میان مدت و بلند مدت پرریسک می‌کند.

برای هدیه دادن هم خرید سکه با حباب توجیه اقتصادی ندارد. سکه پارسیان بدون حباب است و موقع فروش فقط مبلغ کمی بابت به عنوان سود فروشنده کسر می‌شود. در واقع به نظر می‌رسد خرید سکه پارسیان حتی نسبت به خرید انواع طلا نیز بهتر باشد.چرا که به طلا مالیات، اجرت و سود تعلق می‌گیرد. حتی طلای کارکرده هم مشمول ۷ درصد سود می‌شود.

البته برای اطمینان از قیمت سکه‌های پارسیان و عیار و وزن آن‌ها سکه‌های پارسیان را حتما از طلافروشی‌های مطئن خریداری کنید. در هنگام خرید مطمئن شوید که عیار سکه‌ای می‌خرید حتما ۱۸ باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج