۱۲۶۹۵۷۲
۱۴۵۶
۱۴۵۶
پ

تعدیل نیرو به غول تکنولوژی چین رسید

نشریات چینی گزارش داده‌اند که شرکت شیائومی نیز اخراج کارگران چندین واحد از کسب‌وکار موبایل و خدمات اینترنتی خود را آغاز کرده است.

دیجیاتو نوشت: نشریات چینی گزارش داده‌اند که شرکت شیائومی نیز اخراج کارگران چندین واحد از کسب‌وکار موبایل و خدمات اینترنتی خود را آغاز کرده است.

نشریات چینی گزارش داده‌اند که شرکت شیائومی نیز اخراج کارگران چندین واحد از کسب‌وکار موبایل و خدمات اینترنتی خود را آغاز کرده است. طبق این گزارش‌ها، غول فناوری چین قصد دارد نیروی کار خود را تا حدود 15 درصد کاهش دهد.

رویترز به نقل از نشریه مستقر در هنگ کنگ، ساوت چاینا مورنینگ پست توضیح می‌دهد کارمندان اخراج‌شده شیائومی در شبکه‌های اجتماعی چینی مانند ویبو، گزارش‌هایی درباره کاهش مشاغل و کارمندان این شرکت منتشر کرده‌اند.

در ادامه این گزارش گفته شده است که تعداد کارکنان شیائومی تا ۳۰ سپتامبر، ۳۵,۳۱۴ نفر بوده که بیش از ۳۲ هزار نفر از آن‌ها در چین مشغول به کار بوده‌اند و اکنون این تصمیم می‌تواند هزاران کارگر را تحت تأثیر قرار دهد که بسیاری از آن‌ها به‌تازگی در جریان استخدام ماه دسامبر سال گذشته این شرکت، به آن ملحق شده بوده‌اند.

کاهش هم‌زمان درآمد شیائومی

تعدیل نیرو به غول تکنولوژی چین رسید

شیائومی در ماه نوامبر از کاهش 9.7 درصدی درآمد خود در سه‌ماهه سوم سال خبر داد که تحت تأثیر محدودیت‌های مربوط به کووید-19 در چین و همچنین کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان ایجاد شده است. غول چینی همچنین گفت که درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند که تقریباً 60 درصد از کل فروش آن را تشکیل می‌دهد، نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش یافته است.

این گزارش درحالی منتشر شده که علاوه بر شیائومی، بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری نیز با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که آن‌ها را به تعدیل نیرو وادار کرده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به توییتر اشاره کرد که پس از روی کار آمدن ایلان ماسک، تصمیم به تعدیل نیروی گسترده کارمندان خود گرفت و این روند همچنان ادامه دارد؛ اخیراً بخشی از تیم زیرساخت توییتر اخراج شده‌اند. HP دیگر شرکتی است که تصمیم گرفته تا سه سال آینده 6000 نیروی کار خود را اخراج کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج