۱۲۶۹۶۷۵
۱۰۲۷
۱۰۲۷
پ

مکرون: به روابط متوازن با عراق پایبند هستیم

رئیس جمهوری فرانسه طی سخنانی در جریان دومین کنفرانس بغداد در سواحل بحرالمیت، تاکید کرد که کشورش به روابط متوازن با عراق پایبند است. در همین حال، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت که عراق باید پُلی میان کشورهای منطقه باشد.

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری فرانسه طی سخنانی در جریان دومین کنفرانس بغداد در سواحل بحرالمیت، تاکید کرد که کشورش به روابط متوازن با عراق پایبند است. در همین حال، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت که عراق باید پُلی میان کشورهای منطقه باشد.

به گزارش از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جریان این کنفرانس بر پایبندی کشورش به حمایت از امنیت و حاکمیت عراق تاکید کرد.

مکرون: به روابط متوازن با عراق پایبند هستیم

وی در این باره اظهار داشت: کشورهای شرکت کننده در کنفرانس همگی به دنبال برقراری امنیت و ثبات در عراق و منطقه بوده و همه به روابط متوازن با عراق پایبند هستند.

مکرون تاکید کرد: اگر می‌خواهیم ثبات عراق را تضمین کنیم، باید مشکلات را با همسایگان آن حل و فصل کنیم.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در جریان این کنفرانس با بیان اینکه این اتحادیه دوست واقعی عراق است، تاکید کرد: اتحادیه اروپا از محمد شیاع السودانی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا ماموریت هیات خود در عراق را تا آوریل ۲۰۲۴ تمدید می‌کند، تاکید کرد: ما مشتاق همکاری نزدیک با بغداد و کشورهای منطقه هستیم.

بورل گفت: عراق باید پل ارتباطی میان کشورهای منطقه باشد و دولت جدید به ریاست السودانی به دوره پرتلاطم در این کشور پایان داد. اتحادیه اروپا متعهد به عراقی قدرتمند و دموکراتیک است و باید به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق احترام گذاشت.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران اردوگاه آوارگان «الهول» در سوریه پرداخت و تاکید کرد: از تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران اردوگاه الهول حمایت می کنیم.

دومین دور کنفرانس بغداد ظهر امروز سه شنبه با مشارکت مسئولان بلندپایه ۱۲ کشور از جمله «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی «عبدالله دوم» شاه اردن در سواحل بحرالمیت در این کشور آغاز بکار کرد.

در این کنفرانس که به دعوت «عبدالله دوم» شاه اردن و با هماهنگی «شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برگزار شده است، سران و مقامات کشورهای ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه، همراه با دبیرکل سازمان همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای عربی و نمایندگان سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه حضور دارند.

این کنفرانس بر اساس تصمیم اولین کنفرانس که در آگوست ۲۰۲۱ در بغداد برگزار شد، به میزبانی اردن برگزار می‌شود و هدف آن حمایت از حاکمیت، امنیت و ثبات عراق و توسعه مکانیسم‌های همکاری با این موضوع به گونه‌ای است که امنیت، ثبات و روند توسعه منطقه را افزایش دهد.

بر اساس اعلام رسانه‌های اردن، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سفرای کشورهای عربی، اتحادیه اروپا و گروه ۲۰ حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج