۱۲۷۳۵۸۸
۳۲۷۴
۳۲۷۴
پ

هشدار درباره مصرف این نوشیدنی محبوب

اگرچه طی مطالعات متعددی فواید بسیار زیادی برای قهوه شناسایی است، با این حال، در افراد مبتلا به فشار خون، مصرف بیش از ۲ فنجان قهوه در روز خطر مرگ قلبی را دو برابر می کند.

سیناپرس نوشت: اگرچه طی مطالعات متعددی فواید بسیار زیادی برای قهوه شناسایی است، با این حال، در افراد مبتلا به فشار خون، مصرف بیش از ۲ فنجان قهوه در روز خطر مرگ قلبی را دو برابر می کند.

مطالعات گذشته نشان داده است که مصرف یک فنجان قهوه در روز می تواند با کاهش خطر مرگ و جلوگیری از تکرار حمله قلبی یا سکته مغزی برای بازماندگان سکته های قلبی مفید باشد. مصرف منظم قهوه همچنین برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان ها مفید است.

قهوه همچنین ممکن است به سرکوب اشتها کمک کند. علائم افسردگی؛ و بی حالی در واقع، تنها خطرات ثابت شده قهوه هستند که ناشی از کافئین است و مصرف بیش از حد آن می تواند فشار خون را افزایش داده و باعث اضطراب، تپش قلب و بی خوابی شود.

طی مطالعات جدید که شامل بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ شرکت ‌کننده مرد و زن در سنین ۴۰ تا ۷۹ سال بود، مشخص شد که مصرف ۲ فنجان یا بیشتر قهوه در روز با دو برابر شدن خطر مرگ ناشی از بیماری ‌های قلبی و عروقی در افراد مبتلا به فشار خون شدید در مقایسه با افراد دیگر مرتبط است.

این مطالعه اولین مطالعه ای است که ارتباط بین مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا شناسایی می کند. گفتنی است منظور از فشار خون بالا، فشار ۱۶ روی ۱۰ بوده و در این میان باید توجه داشت با صرف یک فنجان قهوه، بدون در نظر گرفتن دسته فشار خون، هیچ افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی مشاهده نشد.

به همین دلیل محققان می گویند: افراد مبتلا به فشار خون شدید باید از نوشیدن بیش از حد قهوه خودداری کنند.

هشدار درباره مصرف این نوشیدنی محبوب

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج