جاباما
۱۲۷۴۸۷۱
۷۷۳۲
۷۷۳۲
پ

شهادت زاکانی برای ابراهیم رئیسی

علیرضا زاکانی گفت: من می‌توانم شهادت دهم که دولت چه زحماتی می‌کشد، اما این انباشتگی نیازمند این است که بخش زیادی از فرصت‌های دولت به جبران گذشته ختم شود تا به ایجاد شرایط مطلوب دست یابد.

ایسنا : علیرضا زاکانی گفت: من می‌توانم شهادت دهم که دولت چه زحماتی می‌کشد، اما این انباشتگی نیازمند این است که بخش زیادی از فرصت‌های دولت به جبران گذشته ختم شود تا به ایجاد شرایط مطلوب دست یابد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهر رفسنجان با مرور شرایط موجود کشور و وظایفی که هرکس نسبت به این شرایط دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل همه زحمات پرچمداران حق است، بنابراین بزرگترین نعمتی که برای ما بوده و هست و خواهد بود، نعمت نظام اسلامی‌ است که عملا از پیوستگی دین و حضور گسترده مردم و رهبری یک امام به منصه ظهور رسیده است.

 شهردار تهران با اشاره به اینکه هم به اهداف انقلاب نزدیک شدیم و بعضا رسیدیم و هم در بخش‌هایی فاصله معناداری داریم، تصریح کرد: ما اگر بخواهیم پنج ویژگی را ماحصل انقلاب اسلامی بیان کنیم، باید از آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی برای توسعه معنویت و گسترش عدالت و پیشرفت نام ببریم که اگر این چند مورد را مرور کنیم، توفیقات جدی داشتیم، اما کاستی‌هایی هم داشتیم. ما در مقام استقلال، استقلال سیاسی داریم، اما استقلال اقتصادی و فرهنگی نداریم و هنوز راه زیادی در این حوزه داریم و آزادی عمومی ما دربند تحقق استقلال فرهنگی و اقتصادی است.

زاکانی اضافه کرد: اصل هشتم که دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف مردم به مسئولان هم یکی از ارکان آن است.

مبارزه با فقر، فساد و تبعیض از اصلاحات ضروری کشور است

زاکانی خاطرنشان کرد: ما صحبت از عدالت کردیم اما اصلاحات ضروری امروز کشور مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است؛ اینها اساسا ضد عدالتند و فاصله معناداری بین فقیر و غنی در جامعه وجود دارد و انقلابی که یک موی کوخ‌نشین را به کاخ‌نشینان نمی‌داد یک روز مسئولانش کاخ‌نشین شدند.

وی افزود: صحبت از معنویت کردیم، اما فاصله معناداری داریم و باید بازبینی و تلاش کنیم جامعه معنوی را بر مبنای نگاه دینی و اعتقادی خودمان بنیان بگذاریم.

زاکانی گفت: کشوری که در گذشته حداقل امکانات را نداشت، امروز جانیان جهانی ما را متهم می‌کنند که دارید امکانات پیشرفته به روسیه می‌دهید که علیه اوکراین استفاده کند.

تهدیدکنندگان تهدید خود را به سخره می‌گیرند

وی خاطرنشان کرد: امروز کسی از بُعد تهدید امنیتی و نظامی نمی‌تواند حتی ما را تهدید کند، تهدید هم که می‌کنند خودشان این تهدید را به سخره می‌گیرند، اما این ابعاد پیشرفت در مافیای تودرتوی اجزای مختلفی که در حوزه‌های مختلف شکل گرفته در ابعاد مختلف دیده نمی‌شود، بلکه جاهای خاصی دیده می‌شود که عنایت ویژه رهبری معظم و وجود عناصر رهرو مورد تأکید ایشان در آن عرصه‌ها بوده است، پس در داخل نیاز به یک تحول داریم.

شهردار تهران اظهار کرد: انباشتگی مشکلات از گذشته تا امروز شرایطی ایجاد کرد که در این اوضاع و احوال آشفته سه‌ماه که بزرگترین نقطه مواجهه دشمن با ما بود، بیشترین سرمایه‌گذاری را کردند، اما موفق نشدند آنچه می‌خواستند اتفاق بیفتد.

وی اذعان کرد: دولت و مجلس انقلابی و دستگاه قضایی در حال تلاشند. دولت امروز به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور تمام تلاشش معطوف به این است که این انباشتگی مشکلات گذشته را کنار بزند و راهی به سمت آینده باز کند که کار بسیار سختی است.

من شاهد تلاش‌های دولت هستم

زاکانی ادامه داد: من می‌توانم شهادت دهم که دولت چه زحماتی می‌کشد، اما این انباشتگی نیازمند این است که بخش زیادی از فرصت‌های دولت به جبران گذشته ختم شود تا به ایجاد شرایط مطلوب دست یابد.

شهردار تهران بیان کرد: اگر بین موفقیت‌های ما بنا باشد تصمیم بگیریم، بزرگترین موفقیت باید در داخل کشور رقم بخورد؛ اگر داخل کشور موفق شدیم به‌صورت خودکار شعار انقلاب اسلامی که اثرات آن را در جهان می‌بینیم، عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام فکر کردند کار انقلاب تمام است، گفت: دشمن مانند حشره موذی است که وجودش محرز است، اما ما نباید زخمی داشته باشیم که روی زخم بنشیند. دشمنی دشمنان و بی عقلی عناصر مرتبط با آنان آشکار است.

زاکانی با اشاره به فتنه‌هایی که در کشور رقم خورد، توضیح داد: سال ۸۸ وجهه سیاسی به جریان کوی دادند، سال ۹۶ و ۹۸ وجهه اقتصادی را برجسته کردند و سال ۱۴۰۱ وجهه اجتماعی و فرهنگی را پیش انداختند که به میزان شرایط بتوانند مقدمه یک بهمنی ایجاد کنند که همراه آن سایر وجوه سیاسی و اقتصادی را همراه کنند و پرونده انقلاب را ببندند، اما به لطف الهی ملت هوشیارتر از این بود که به این جنایتی که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند، اجازه موفقیت دهند.

زاکانی در ادامه، تبعیت از امامین انقلاب را موجب موفقیت در امور دانست و افزود: اینکه انقلاب تا امروز آمده در تبعیت ملت از ولی و امام جامعه است و این ملت نمونه است و باید قدر این ملت دانسته شود.

وی با اشاره به اینکه منزلت باید در جامعه رشد پیدا کند، اظهار کرد: تکریم و مشارکت باید صورت گیرد تا جامعه رشد کند.

شهردار تهران اضافه کرد: نگاه امامین انقلاب ما خادمی مردم و سالار دیدن مردم است. در حالی که بسیاری از مسئولان ما این نگاه را نداشتند و برای‌شان فساد حلال بود.

مردم باید همه‌کاره کشور شوند

وی با اشاره به اینکه مردم باید همه‌کاره این کشور شوند، گفت: اگر در گام دوم انقلاب توانستیم مردم‌سالاری را در تمام حوزه‌ها نهادینه کنیم، موفق شدیم.

شهردار تهران گفت: نظام تربیتی ما مختل است که باید با دو ویژگی رشد و مسئولیت‌پذیری متحول شود؛ خانواده، مدرسه، مسجد، دانشگاه، مراکز آموزشی و تربیتی و رسانه‌ها همه باید نقش‌آفرین شوند تا بتوانند عنصر رشدیافته مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم که اینگونه نیست.

وی از شوکت و اقتدار نام برد و ابراز کرد: در زمینه اقتدار قاطعیت با کسانی است که دشمنی‌شان ثابت شده است و رأفت با عموم مردم مورد نظر است. اولین قدم این است که فاصله حرف و عمل مسئولان در ذهن مردم کم شود؛ کسی که حرف می‌زند اهل عمل باشد وگرنه اگر فاصله داشته باشد، نسبت به نظام بدبینی ایجاد می‌شود.

با کمک بیانیه گام دوم می‌توانیم جهش کنیم

زاکانی متذکر شد: سرعتی که تا امروز آمدیم، بالا نبوده که اگر توفیق داشته باشیم از گام دوم بهره بگیریم می‌توانیم جهش کنیم.

وی تأکید کرد: اگر از اول انقلاب تا امروز مسئولان یک‌صدم حاج‌قاسم بودند و دولت‌هایی که داشتیم مانند شهید سلیمانی تقید و تبعیت از امام جامعه داشتند، امروز خیلی جلوتر بودیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی خاطرنشان کرد: راه امروز برگشت به اصل انقلاب اسلامی و شعارها، آرمان‌ها و بهره‌گیری از تبعیت ولی و امام جامعه است؛ چنین رهبری ممتاز است و مسئولان نباید از این نعمت غفلت کنند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج