۱۲۷۵۷۷۵
۷۵۰
۷۵۰
پ

کاهش کیفیت هوای تهران در این مناطق

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۱۹ دی‌ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

ایسنا نوشت: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۱۹ دی‌ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، هرچند همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

شکل‌گیری ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و گاهی وزش باد در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. کاهش نسبی تندی باد همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را به‌ دنبال خواهد داشت‌.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۲۰ دی‌ماه) همراه با آغاز تردد خودروها باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

تداوم این شرایط جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه‌شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۹۲ یعنی شرایط قابل قبول قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول بود.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج