۱۲۷۵۸۴۸
۳۱۵۸۸
۳۱۵۸۸
پ

راز گریه‌های رهبر کره شمالی بعد از نوشیدن الکل

کیم اکنون با چالشی مواجه است که تمام میانسالان دچار آن می‌شوند: اینکه چگونه تهدیدی را که برای خود ایجاد می‌کند کاهش دهد. او اضافه وزن دارد، سیگاری شدید است و به شدت مشروبات الکلی می‌نوشد. هم چنین، اغلب توصیه‌های پزشکان و همسرش را برای ورزش و کاهش وزن نادیده می‌گیرد. غیبت‌های طولانی کیم از انظار عمومی نشان می‌دهد که او با مجموعه‌ای از مشکلات جدی سلامتی دست و پنجه نرم می‌کند.

فرارو: جای یک سوراخ بر روی ساعد راست گوشتالوی "کیم جونگ اون" در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی مشاهده شد. این موضوع واکنشی فوری در میان ناظران مسائل سیاسی کره شمالی برانگیخت. آنان پرسیدند آیا این اثر تزریق بوده است؟ اثری از یک جراحی بوده است؟ دست کم این سوراخ نشانه‌ای غیرعادی از آسیب پذیری در مردی بود که با قدرتی خفه کننده بر ملت خود حکومت می‌کند.

به نقل از دیلی تلگراف، این علامت سوزن اندکی پس از آن که کیم ماه قبل از دید عموم خارج شده بود در کلیپ‌ها و تصاویر دیده شد. شایعاتی منتشر شده بود که او یا مرده یا در وضعیت نباتی به سر می‌برد. هنگامی که او در نهایت در حال بازدید از یک کارخانه کود شیمیایی دیده شد ناظران پزشکی خارجی به این نتیجه رسیدند که سوراخ ممکن است مربوط به یک عمل قلبی - عروقی برای قرار دادن استنت (یک لوله مشبک است که در شریان کرونر تنگ شده یا مسدود شده جاگذاری می‌شود و عروق کرونر خون و اکسیژن را به سلول‌های عضله قلب می‌رسانند) بوده باشد.

حقیقت هرگز آشکار نشد. کیم به قدری در مورد سلامتی خود پنهان کاری می‌کند که در سفر‌های نادر به خارج از کشور با توالت شخصی اش سفر می‌کند تا از جست و جوی سرنخ‌هایی توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در مدفوع‌اش جلوگیری کند. با این وجود، کاهش وزن چشمگیر که به دنبال ترس از سلامتی او در سال ۲۰۲۰ میلادی احتمالا به دلیل جراحی چاقی رخ داد گواه این است که حتی دیکتاتور‌ها باید آزمایش‌های میانسالی را تحمل کنند.

این ماه طبق بهترین حدس و گمانه زنی‌های ما کیم ۴۰ ساله می‌شود. "پیتر وارد" کارشناس مسائل کره شمالی و پژوهشگر فوق دکترا در دانشگاه کوکمین سئول می‌گوید: "کیم احتمالا اکنون بیش از سه سال گذشته احساس می‌کند به مرگ نزدیک شده است و ظاهرا اوایل سال جاری نیز به کووید مبتلا شده بود".

راز گریه‌های رهبر کره شمالی بعد از نوشیدن الکل

به نظر می‌رسد رژیم کره شمالی خود موضوع مرگ احتمالی کیم را پذیرفته و بی سر و صدا نقش بی سابقه "دبیر اول" یک معاون عملی را در سلسله مراتب حزب حاکم ایجاد کرده است.

کیم از سال ۲۰۱۱ میلادی پایگاه قدرت خود را تثبیت کرده و هر گونه تهدیدی را که برای حکومت‌اش وجود دارد سرکوب کرده است. "وارد"، اما معتقد است تاثیر یک بحران مالی جهانی و تحریم‌ها بر اقتصاد کره شمالی همراه با تغییرات آب و هوایی که بر کشاورزی آن کشور اثری ویرانگر داشته سخت‌ترین دهه را برای رهبری کیم به دنبال داشته است.

حکومت کره شمالی از کیم تصویر یک تامین کننده خیرخواه و شخصیت نیمه الهی را به مردم آن کشور عرضه کرده که الهام بخش فداکاری و ترس است. با این وجود، برای بقیه جهان او تقریبا یک چهره تمسخرآمیز است. در ماه مارس گذشته زمانی که او در یک فیلم تبلیغاتی به سبک تاپ گان ظاهر شد در حالی که کت چرمی براق پوشیده بود و از کنار یک موشک هیولاوار عبور می‌کرد تمام صحنه‌ها در حالت اسلوموشن بودند و مخاطبان غربی او را مسخره می‌کردند.

با این وجود، تهدیدی که هم اکنون از سوی کیم متوجه جهان است به هیچ وجه شوخی نیست. "لیندسی میلر" نویسنده کتاب "کره شمالی: مانند هیچ کجا" از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی با همسر دیپلمات خود در پیونگ یانگ زندگی می‌کرد. او یکی از معدود غربی‌هایی است که شنیدن صدای غرش آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را هنگام برخاستن موشک هواسونگ - ۱۲ از فرودگاه پایتخت کره شمالی در آگوست ۲۰۱۷ میلادی تجربه کرده بود.

میلر به یاد می‌آورد که ساکنان شهر به طور عادی به کار خود ادامه دادند. او می‌گوید: "چیزی که من را عصبی‌تر کرد واکنش بین المللی بود. من ترسیده بودم. به دیپلمات‌ها گفته شد که در صورت نیاز به خروج اضطراری چمدان خود را آماده شده همراه شان داشته باشند. آنان نگران احتمال وقوع جنگ واقعی بودند".

 

راز گریه‌های رهبر کره شمالی بعد از نوشیدن الکل

به نظر می‌رسد که کیم در حال افزایش ریسک است. از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی او آزمایش‌ها و پرتاب‌های بی سابقه‌ای از موشک‌های بالستیک و کروز از جمله یک سلاح مافوق صوت و بزرگترین موشک اش هواسونگ - ۱۷ را انجام داده که برای حمل کلاهک هسته‌ای بیش از ۱۴۹۶۳ کیلومتر در دسترس سرزمین اصلی ایالات متحده طراحی شده اند. مقام‌های اطلاعاتی اکنون هشدار می‌دهند که کیم برای هفتمین آزمایش هسته‌ای احتمالا یک سلاح تاکتیکی و رویارویی بیش‌تر با سئول، واشنگتن و غرب آماده می‌شود.

کیم جونگ اون چه توانایی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

"چون این بوم" ژنرال سابق ارتش کره جنوبی توضیح می‌دهد که در آسیا اهمیت ۴۰ سالگی این است که یک فرد "در قضاوت خود تزلزل نکند". او می‌افزاید: "میراث کیم جونگ اون یک میراث مائوئیستی و استالینیستی است. بنابراین، اگر او ۴۰ ساله باشد احتمالا فکر می‌کند که "راه من راه درست است". او بیش‌تر متقاعد می‌شود که کیست و بسیار سرسخت خواهد بود".

تمایل به عزم ظالمانه در کیم در کودکی مشهود بود. "آنا فیفیلد" کارشناس کره شمالی می‌گوید: "کیم کودکی‌ای غیر طبیعی داشت و در خانواده‌ای ناکارآمد بزرگ شد. از همان دوران کودکی با او مانند یک شاهزاده رفتار می‌شد به گونه‌ای که حتی خانواده سلطنتی بریتانیا هم چنین رفتاری با اعضای شان نداشتند".

فیفیلد که در سال ۲۰۱۹ میلادی بیوگرافی‌ای درباره کیم نوشته می‌گوید او در کودکی می‌دانست که کلید‌های پادشاهی به وی تحویل داده خواهد شد به ویژه پس از آن که "کیم جونگ ایل" پدرش او را برای حکومت به سبک مشت آهنین مناسب‌تر از برادران بزرگ‌ترش تشخیص داد.

مناظر خیره کننده در امتداد استراحتگاه ساحلی شرقی وونسان جایی بود که کیم دوران اولیه زندگی اش را در ویلا‌های مجلل با دروازه‌های بلند آهنی سپری کرد. دارایی و اموال نقش مهمی در زندگی کیم دارند. تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا به جهان اجازه می‌دهند امپراتوری اموال در حال گسترش او را مشاهده کند. تصاویر اخیر از منطقه ونسان چهار کشتی تفریحی و یک تفرجگاه تفریحی را با ۱۰ ویلا در یک ساحل شنی سفید به طول ۵۳۰ متر و باغ‌های آراسته نشان می‌دهند. طول یک قایق ۸۰ متر است و گفته می‌شود که دارای سرسره‌های آبی دوتایی است.

او در سال ۲۰۰۸ میلادی با "ری سول جو" ازدواج کرد و گفته می‌شود که سه فرزند دارد. به گفته "بروس سونگاک چونگ" از دانشگاه ملی کیونگ پوک کره جنوبی خانواده کیم از ۳۰ ویلا لوکس و چندین جزیره خصوصی برخوردار هستند.

با این وجود، کیم اکنون با چالشی مواجه است که تمام میانسالان دچار آن می‌شوند: چگونه تهدیدی را که برای خود ایجاد می‌کند کاهش دهد. او اضافه وزن دارد، سیگاری شدید است و به شدت مشروبات الکلی می‌نوشد (گفته می‌شود شراب‌های گران قیمت فرانسوی را ترجیح می‌دهد). هم چنین، اغلب توصیه‌های پزشکان و همسرش را برای ورزش و کاهش وزن نادیده می‌گیرد. پدرش در سن ۶۹ سالگی درگذشت. غیبت‌های طولانی کیم از انظار عمومی نشان می‌دهد که او با مجموعه‌ای از مشکلات جدی سلامتی دست و پنجه نرم می‌کند.

راز گریه‌های رهبر کره شمالی بعد از نوشیدن الکل

دکتر "چوی جین ووک" چهره دانشگاهی کره شمالی که در سئول به سر می‌برد می‌گوید: "شنیده ایم که او پس از نوشیدن یاد مشروبات الکلی گریه می‌کند. او بسیار تنها و تحت فشار است".

کیم در ماه نوامبر به طور غیرمنتظره‌ای "کیم جوآئه" دختر محبوب اش را در کانون توجه قرار داد. در اولین معرفی او به جهان کیم در حالی که یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید را بازرسی می‌کرد در عکس‌ها به آرامی دست دخترش را گرفته بود. تحلیلگران در مورد پیام او گمانه زنی کردند. آیا دختری با ژاکت پفی سفید و کفش قرمز وارث او خواهد بود؟ و یا آن که کیم صرفا قصد دارد چهره‌ای انسانی را از خود به نمایش بگذارد. جوآئه که در سال ۲۰۱۲ میلادی به دنیا آمده در صورت مرگ ناگهانی کیم برای تصاحب مسئولیت رهبری کشور بسیار جوان خواهد بود.

بین ناظران اتفاق نظر گسترده‌ای وجود دارد که این نقش به طور موقت به خواهر کوچک‌تر جاه طلب کیم جونگ اون یعنی "کیم یو جونگ" که اغلب در حالی که پرونده هایش یا حتی زیرسیگاری اش را حمل می‌کند در کنارش دیده می‌شود محول خواهد شد. "آندری لانکوف" استاد دانشگاه کوکمین در سئول می‌گوید: "برای کیم منافع خانواده در اولویت قرار دارد".

هیچ تخمین قابل اعتمادی از ثروت شخصی کیم وجود ندارد. در سال ۲۰۱۳ میلادی رسانه‌های کره جنوبی اعلام کرده بودند که این ثروت می‌تواند ۵ میلیارد دلار باشد، اما دارایی‌های شخصی او حتی با افزایش سطح خطرناک گرسنگی در این کشور ۲۶ میلیونی نیز در حال افزایش است. سال گذشته، او به شهروندان هشدار داد که خود را برای بحرانی شبیه به قحطی دهه ۱۹۹۰ میلادی آماده کنند بحرانی که گفته می‌شود تا ۳.۵ میلیون نفر را کشته است.

پروفسور "هیزل اسمیت" از مرکز مطالعات کره در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن تایید می‌کند که ناامنی غذایی اکنون در سطح مشابهی قرار دارد. او می‌افزاید: "شرایطی که ما در سال‌های قحطی داشتیم و سوء تغذیه را تشدید کرد امروز نیز وجود دارد. در حال حاضر در کره شمالی گرسنگی وجود دارد".

این بحران سال هاست که به دلیل سوء مدیریت خانواده کیم در بخش کشاورزی و یک سیستم متمرکز که به شدت بر تامین غذا برای نخبگان نظامی و سیاسی با هزینه تمام شده برای مردم تمرکز دارد شکل گرفته است.

کمبود‌ها در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و شیوع کرونا برنامه جهانی غذای سازمان ملل در کره شمالی را متوقف ساخت. آن سازمان هشدار داد که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از جمعیت کره شمالی دچار سوء تغذیه هستند.

راز گریه‌های رهبر کره شمالی بعد از نوشیدن الکل

البته کیم هرگز طعم گرسنگی را نچشیده است. او در کودکی اش در دوره قحطی دهه ۱۹۹۰ در کره شمالی در بهشت خود با اتاق‌های بازی بزرگ پر از اسباب بازی و آشپزخانه‌های پر از شیرینی و میوه‌های استوایی وقت می‌گذراند. با این وجود، کیم در دوران کودکی تنها و بدون همبازی بود. او در سن ۱۲ سالگی با نام مستعار "پاک یون" در یک مدرسه بین المللی با شهریه ۲۰۰۰۰ دلاری در برن در سوئیس ظاهر شد. کیم از کودکی و نوجوانی فردی سرسخت و غیر قابل تحمل بود. همکلاسی هایش به یاد می‌آورند که او از ضعف‌های تحصیلی‌اش ناامید شده بود.

یکی از همکلاسی‌های او می‌گوید: "کیم به ساق پای مان لگد می‌زد و به روی ما تف می‌انداخت". سایر همکلاسی هایش پرخاشگری و صحبت‌های بیهوده او در زمین بسکتبال را به یاد می‌آوردند. با این وجود، "ژائو میکالو" دوست پرتغالی اش او را فردی "ساکت"، "قاطع" و "جاه طلب" توصیف می‌کند.

در سال ۱۹۸۸ میلادی مادر کیم به سرطان سینه مبتلا شد. کیم به کشورش بازگشت تا با سرنوشت خود روبرو شود و جانشین پدرش شد. دوران جوانی و تحصیلات غربی او این امید را ایجاد کرد که کیم ممکن است تمایل بیش تری به اصلاحات داشته باشد، اما این انتظارات به سرعت از بین رفتند. فیفیلد می‌گوید: "کیم متوجه شد که اگر با وی به طور عادی رفتار شود دیگر فرد مهمی نخواهد بود. او باید این سیستم را کاملا دست نخورده نگه می‌داشت در غیر این صورت خانواده اش تمام قدرت و موقعیت شان را از دست می‌دادند".

او می‌افزاید: "شیوه زمامداری کیم ماکیاولیستی است. او در تلاش است تا ترس را در دل مردم و مقام‌های ارشد رژیم ایجاد کند تا مطمئن شود که آنان به عبور از او فکر نمی‌کنند".

فیفیلد می‌گوید "ری سول جو" همسر کیم در تلاش بوده تا سلسله کیم را مدرن کند. او حتی در اجلاس سال ۲۰۱۸ با بانوی اول کره جنوبی دست در دست نیز دیده شد. اما کیم با روش ترسناکی حکومت می‌کند.

نه سال پیش کیم دستور اعدام "جانگ سونگ تاک" عمویش را صادر نمود و او را به خیانت متهم کرد. او در سال ۲۰۱۷ میلادی دستور قتل "کیم جونگ نام" برادر ناتنی اش را در فرودگاه کوالالامپور با استفاده از عامل اعصاب صادر کرد.

لانکوف، کیم را به عنوان یک "مدیرعامل نسل سوم" گاهی دمدمی مزاج، اما منطقی توصیف می‌کند. مردی که آماده شده بود که در داخل به شدت خشن رفتار کند و در عین حال برای محافظت از خود و خانواده‌اش در برابر تهاجم خارجی یک عامل بازدارنده هسته‌ای نیز ساخته است.

لانکوف می‌افزاید: "هدف او بسیار ساده است ده‌ها سال بعد در عمارت خود به مرگ طبیعی بمیرد. او می‌خواهد در قدرت بماند. او می‌فهمد اگر قدرت را از دست بدهد احتمالا خیلی زود جان خود و همه کسانی را که دوست دارد از دست خواهد داد. او از زندگی خود محافظت می‌کند نه از سبک زندگی اش".

با این وجود، به دلیل وجود فناوری و اینترنت در زمان فعلی کار کیم دشوارتر است. او باید نسل جوان‌تر و آگاه به فناوری را از طریق قوانین سخت گیرانه و مجازات"رفتار ضد سوسیالیستی" تحت کنترل نگه دارد. در سال ۲۰۲۱ میلادی او یک کارزار سرکوبگرانه کنترل "حرف ها، رفتارها، مدل مو و لباس جوانان" و اعمال ممنوعیت جدید بر "ویدئو‌ها و صحبت کردن به سبک "کره جنوبی" را آغاز کرد. در اختیار داشتن رادیو توسط شهروندان کره شمالی سال‌ها حبس را به دنبال دارد و دسترسی به اینترنت باز مسدود شده و تنها امکان دسترسی به اینترنت به شدت سانسور شده دولتی وجود دارد.

ممکن است یک چرخش داستانی حیرت‌انگیز دیگر وجود داشته باشد و این رخدادی است که تنها به نگرانی‌های فزاینده کیم می‌افزاید. در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از مسموم شدن "کیم جونگ نام" در مالزی پسر او مرد جوانی به نام "کیم هان سول" از ماکائو از طریق تایپه پایتخت تایوان به مقصدی نامعلوم منتقل شد. او برادرزاده کیم جونگ اون است. او اکنون ۲۷ ساله است و ممکن است چهره‌ای تهدید کننده برای رهبری کیم باشد. او اکنون جایی نامعلوم در اروپا تحت محافظت به سر می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج