adexo3
۱۲۷۶۶۶۱
۱۸۰۷
۱۸۰۷
پ

دادگاه متهمان اعتراضات علنی برگزار می‌شود؟

روزنامه هم میهن نوشت: غیرعلنی بودن دادگاه‌های مربوط به وقایع‌اخیر، ظلمی بزرگ به حق دانستن ملت و نافی احساس عدالتی است که نظم و ثبات جامعه بر آن استوار است.

روزنامه هم میهن نوشت: غیرعلنی بودن دادگاه‌های مربوط به وقایع‌اخیر، ظلمی بزرگ به حق دانستن ملت و نافی احساس عدالتی است که نظم و ثبات جامعه بر آن استوار است.

دادگاه متهمان اعتراضات علنی برگزار می‌شود؟

عدالت ترمیمی آن است که برای تک‌تک این قربانیان و بدون تبعیض، پرونده‌ای در دستگاه قضا گشوده شود و در پیشگاه مردم همه‌چیز ازجمله انگیزه‌های متهمان احتمالی، روشن شود. در مورد اولین جرقه این وقایع یعنی فوت مهسا، هیچ دادگاه علنی‌ای برای رسیدگی به گزارش‌های پزشکی قانونی و ادعاهای دیگر و صدور حکم برگزار نشد یا حداقل مردم در آن حاضر نبودند و همین حالا که بیش از سه‌ماه از آن واقعه می‌گذرد در طول سه‌هفته، حکم اعدام دو جوان صادر و اجرا می‌شود. با فرض کشته شدن آن عزیز بسیجی به دست آنها، درحالی‌که اصلا از قبل او را نمی‌شناختند و هیچ مسئله و انگیزه شخصی‌ای بین آنها وجود نداشته است، جامعه حق دارد حرف‌های آنها را بشنود و بداند چه شده است که آنها به حدی از نفرت و خشم رسیده‌اند که در قتل وحشیانه یک هموطن مشارکت کرده‌اند.

اگر متخصصان جامعه‌شناسان، روانشناسان، جرم‌شناسان، سیاستمداران و البته مسئولان‌امر در جریان جزئیات چنین وقایع، انگیزه‌ها و زمینه‌های آن قرار بگیرند، از هر کلاس درسی بیشتر می‌آموزند تا وقایع آینده را بهتر بفهمند و بحران‌ها را زودتر چاره کنند. غیرعلنی بودن دادگاه‌های مربوط به وقایع‌اخیر، ظلمی بزرگ به حق دانستن ملت و نافی احساس عدالتی است که نظم و ثبات جامعه بر آن استوار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج