جاباما
۱۲۷۶۹۱۵
۵۴۴۷
۵۴۴۷
پ

بیانیه مشترک مصر و عربستان علیه ایران

عربستان سعودی و مصر امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدندکه هر گونه تلاش‌های منطقه‌ای برای آنچه آن را مداخله در امور داخلی کشور‌های عربی می‌نامند، رد می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو: در نشستی که در سطح وزاری خارجه بین عربستان و مصر در ریاض برگزار شد، بیانیه‌ای صادر گردید و طرفین مدعی شدند که ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود به صورت کامل پایبند باشد.

عربستان سعودی و مصر امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدندکه هر گونه تلاش‌های منطقه‌ای برای آنچه آن را مداخله در امور داخلی کشور‌های عربی می‌نامند، رد می‌کنند.

بیانیه مشترک مصر و عربستان علیه ایران

شبکه خبری العربیه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، عربستان و مصر هر گونه تلاش منطقه‌ای «برای تهدید منافع ملت‌های منطقه عرب» را مردود می‌دانند. این ادعا‌ها در نشستی که در سطح وزاری خارجه بین عربستان و مصر در ریاض برگزار شد، مطرح شده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه ریاض و قاهره بر لزوم تداوم هماهنگی در راستای حمایت از امنیت کشور‌های عربی تأکید دارند، آمده است: امنیت و ثبات سودان، بخش لاینفک امنیت ماست.

در ادامه، عربستان و مصر ضمن مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، مدعی شدند: ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود به صورت کامل پایبند باشد. ایران باید به اصول بین‌الملل پایبند بوده و در امور کشور‌های عربی مداخله نکند.

این کشور‌ها ضمن نادیده گرفتن نقش خود در بحران‌های کشور‌های عربی از جمله مردم یمن که در محاصره همه جانبه به سر می‌برند، هر گونه تلاش برای خدشه وارد کردن به امنیت در گذرگاه‌های آبی را محکوم کردند.

این ادعا در حالی علیه برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح شده است که عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اخیرا اعلام کرد که کشورش به دنبال تولید سوخت هسته‌ای برای مصارف داخلی و صادرات است.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی معدن در ریاض تاکید کرد که عربستان سعودی برنامه انرژی هسته‌ای را برای استفاده صلح آمیز و کاهش انتشار کربن راه اندازی کرده و درصدد دستیابی به رهبری بازار منطقه‌ای انرژی پاک است.

بن سلمان گفت: ما به دنبال ساخت راکتور‌های هسته‌ای برای تولید برق هستیم و برنامه‌ای برای ساخت دو راکتور به منظور شناخت این فناوری قبل از توسعه آن وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج