۱۲۷۷۴۵۲
۱ نظر
۸۸۸۸۱
۱ نظر
۸۸۸۸۱
پ

محتوای حمایت شده

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو به حذف چربی و پوست اضافه اطراف شکم و دور کمر می‌انجامد. این نوع جراحی بهترین گزینه برای خانم هایی است که بعد از زایمان دچار اضافه وزن و افتادگی شکم شده اند.

همیشه برای داشتن و ظاهر زیبا و جذاب نیاز است هر شخص به اندام خود رسیدگی کند تا با پوشیدن لباس های زیبا، اندام متناسب و ایده‌آل خود را نمایان کند. زیبایی بدن به مرور زمان و در اثر عوامل های مختلفی دچار تغییرات می‌شود که جزو یکی از بزرگترین دغدغه های بزرگ خانم ها و آقایان به شمار می رود چرا که می‌خواهند بدنی با فرم زیبا داشته باشند. اما چربی های اضافی که در شکم وجود دارد این اجازه را به آنها نمی دهد به همین دلیل جراحی های مختلف زیبایی شکم و پهلو وجود دارد که می توان با انجام آن به نتیجه مطلوبی برسید. یکی از متداول ترین جراحی های شکم و پهلو ابدومینوپلاستی است که با روش های مناسب این عمل را برای متقاضیان پیشنهاد می دهد در ادامه مقاله شما را با عمل ابدومینوپلاستی شکم و پهلو آشنا می‌کنیم و امیدوارم با مطالعه این مقاله بتوانید اطلاعات کافی کسب کرده و به درستی راهنمایی شوید.

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه‌های ابدومینوپلاستی دکتر شاهین کریمیان کلیک کنید.

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

 جراحی شکم با ابدومینوپلاستی جزو عمل های زیبایی به شمار می رود که چربی و پوست های اضافی شکم و پهلو برداشته می شود این جراحی باعث صاف و کوچک شدن شکم همچنین به کشیده شدن عضلات شکم کمک می‌کند. عمل ابدومینوپلاستی یک جراحی بسیار پیشرفته بوده و استقبال زیادی دارد. امروزه عمل جراحی ابدومینوپلاستی مدرن بدون ساکشن دیگر معنا ندارد و معمولا با استفاده از ساکشن معمول دستگاه‌های پال، لیپوماتیک یا ویزر، پیکرتراشی همراه با عمل ابدومینوپلاستی انجام می شود.

ابدومینوپلاستی به جمع کردن عضلات ضعیف شکم که در طول بارداری ضعیف شده یا به دلیل تغییرات وضعیت و عوامل ارثی هستند، کمک می کند.

عمل ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چگونه انجام می‌شود؟

عمل ابدومینوپلاستی به دو صورت انجام می شود مینی ابدومینوپلاستی که در این عمل پوست های اضافی شکم را جراحی میکند. بهترین گزینه برای کسانی است که پوست اضافی در قسمت تحتانی شکم و پهلو دارند و ناف آنها بالاتر از حالت طبیعی قرار داشته باشد. در این عمل برش های بزرگ زده نشده و محل قرارگیری ناف نیز تغییر نمی کند، طول درمان و نقاهت آن نیز کمتر می باشد.

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

 عمل ابدومینوپلاستی به صورت کامل افتادگی و شلی پوست در ناحیه شکم و پهلوی که زیاد تر باشد، انجام میشود در این عمل برش از یک سر مفصل ران تا سر دیگر زده و جراحی را انجام میدهند این جراحی باعث تقویت عضلات شکم و تناسب بین عضلات می شود اما در این عمل محل قرارگیری ناف نیز تغییر می کند.

در مطلب دکتر ابوالفضل عباس زاده تزریق چربی به باسن نیز در خیلی از بیمارانی که از باسن خود رضایت ندارن همزمان با عمل ابدومینوپلاستی قابل انجام است که به آن لیفت باسن برزیلی می گویند.

چه کسانی کاندیدهای مناسب عمل ابدومینوپلاستی شکم و پهلو هستند؟

به طور کلی افرادی که دارای مشخصات زیر هستند می‌توانند کاندیدهای مناسبی برای عمل ابدومینوپلاستی شکم و پهلو باشند:

  • افرادی که بر اثر لاغری و یا زایمان دچار شل شدگی پوست می‌شوند
  • افرادی که دارای چین شکم هستند
  • افرادی که افتادگی عضلات شکم دارند
  • افرادی که دارای چین و چروک پوست شکم هستند
  • افرادی که چاقی موضعی دارند

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

مراقبت‌های لازم بعد از ابدومینوپلاستی شکم و پهلو

 مراقبت هایی که باید بعد از ابدومینوپلاستی انجام دهید تا بهبودی خود را کاملا به دست آورید به شرح زیر است قابل ذکر است که بسیار دقت داشته و به درستی انجام دهید:

  • برخلاف برخی از عمل های دیگر انجام ابدومینوپلاستی نمی توان به صورت مطلق استراحت کرد باید به مرور زمان به فعالیت های روزمره خود بپردازید.
  • داروهایی که برای شما تجویز شده است مرتب و طبق نسخه مصرف کنید زیرا در این عمل احتمال عفونت وجود دارد. پس به طور کامل استفاده و رسیدگی کامل شود.
  • مشکلاتی جدی مانند: در محل جراحی خونریزی های غیر عادی وجود داشت سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بعد از عمل نیاز است که برنامه غذایی مناسب داشته باشید همچنین با در نظر داشتن توصیه های پزشک از همان روزهای ابتدایی با مقداری فراوان مایعات شروع کرده و غذاهای سالم مصرف کنید.
  • بعد از ابدومینوپلاستی بیمار احتمال دارد به مدت چند هفته دچار ضعف شود پس به صورت ناگهانی از جای خود بلند نشده و همراه داشته باشید.
  • در صورت مشکل یبوست حتما به پزشک خود مراجعه کنید تا داروهای مرتبط تجویز شود.
  • قبل از انجام عمل باید لباس مناسب به بیمار داده شود و اشیا مصنوعی از بیمار جدا شده تا در هنگام عمل جراحی با مشکل مواجه نشوید.
  • قبل از عمل نیز باید موارد حیاتی مانند ضربان قلب، نبض، دما و فشار خون نیز ثبت شود.
  • استعمال سیگار و دخانیات را  قبل از عمل کنار بگذارید. حداقل به مدت ۳ ماه پس از عمل نیز از استعمال سیگار و دخانیات اجتناب کنید.
  •  داروهایی که باعث رقیق کننده خون می شود همانند آسپرین و ژلوفن استفاده نکنید چرا که این داروها باعث خونریزی بیشتر می شود.

خطرات عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

 این جراحی بسیار محبوب در میان متقاضیان و طرافداران خاصی  دارد اما این عمل ساده و آسان نیست چرا که این جراحی نیاز به بیهوشی دارد و حدود ۵ تا ۶ ساعت در اتاق عمل گذرانده و به مدت چندین هفته دوره نقاهت را باید سپری کرد تا سلامت کامل را به دست آورد.

بعد از عمل نیز باید در رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهند تا جراحی آن ها موثر باشد همچنین برای کسانی که مشکل دیابت دارند دوره بهبودی سخت و نیاز به مراقبت‌های بیشتر دارد.

قابل ذکر است  کسانی که مشکل دیابت دارند در صورتی که قند خون آنها به خوبی در درازمدت کنترل نشده باشد، عوارضی هم چون نقاهت طولانی و خطر عفونت برای آنها ممکن است پیش بیایید. به هر حال تمامی افراد دیابتی قبل از عمل باید مشاوره با همکاران فوق تخصص غدد انجام دهند.

به هر حال تمامی بیمارانی که تحت عمل ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی قرار می گیرید باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را مناسب سازی کنند تا نتیجه جراحی آنها پایدار بماند.

 قبل از انجام عمل نیز باید آزمایشات روتین انجام داده تا هرگونه مشکل از قبل عمل شناخته شده و به درستی تصمیم بگیرید.

قبل از جراحی نیز نیاز است که ناشتا بوده و بین ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از عمل چیزی میل نکرده باشید تا آزمایش ها صحیح باشد.

 برای عمل نیاز است سوابق و پرونده پزشکی را همراه داشته باشید تا با مشاهده پزشک به سوابق بهترین تصمیم را برای عمل شما بگیرد.

قبل از جراحی شکم، پزشک باید میزان پوست و چربی اضافی که در قسمت شکم و پهلو های شما وجود دارد، پس از بررسی و معاینه کامل را انجام دهد این تحقیق توسط تصویربرداری و آزمایش خون انجام می شود که با بررسی آن ها می توانند جراحی شکم شما  را به خوبی انجام دهد.

دوره بهبودی کامل و نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

 دوره نقاهت به اندازه شش هفته طول می کشد که به مرور زمان سلامتی کامل را به دست آورید برخی از بیماران در لحظات اول به مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت دچار درد و تورم در ناحیه شکم می‌شوند که باعث شکایت و نارضایتی آنها است این موارد کاملاً طبیعی و بعد از گذشت مدتی برطرف میشود.

 برای از بین بردن درد و تورم ناحیه شکم و پهلو نیاز است از رختخواب بیرون آمده و به راه رفتن به صورت کند و آرام ادامه دهید این کار باعث جلوگیری از لخته شدن خون در اندام های تحتانی میشود.

 بیشتر بیماران ۳ تا ۵ هفته بعد از عمل میتوانند در اماکن عمومی حضور داشته باشند اما توصیه می شود که هفته اول بعد از جراحی در منزل استراحت کرده و از انجام فعالیت های بدنی همچون ورزش های سنگین خودداری کنند.

به تعویض پانسمان در زمان معین بسیار اهمیت دهید و نکات و دستوراتی که پزشک برای شما تجویز کرده است به درستی رعایت کرده تا روند بهبودی شما سریعتر و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

با مطالعه مقاله اطلاعات کافی نسبت به جراحی ابدومینوپلاستی شکم و پهلو کسب کردید امیدوارم اطلاعات جامع و به روز در اختیار شما قرار داده باشیم. این عمل در دنیای امروزی بسیار استقبال داشته است زیرا زیبایی های ظاهری و بدن شما را به شکل بسیار خاص نمایان می کند. پس اندامی زیبا و ظاهری آراسته را با انجام عمل ابدومینوپلاستی به ارمغان آورید.

 

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

دکتر شاهین کریمیان - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر شاهین کریمیان در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ مدرک دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند، سپس در سال ۱۳۷۶ دکترای تخصصی جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نمودند و در سال ۱۳۸۲ با فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل گردیدند. دکتر شاهین کریمیان عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و همچنین عضو انجمن بین المللی جراحان زیبایی می‌باشند.

دکتر شاهین کریمیان با بیش از ۲۰ سال سابقه تخصصی پزشکی در جراحی و تجارب ارزشمند در جراحی پلاستیک و زیبایی در مطب ونک تهران، خدمات زیبایی و درمانی به بیماران ارائه می‌نمایند. برخی از خدمات زیبایی و درمانی که توسط دکتر شاهین کریمیان ارائه می‌شود شامل، جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی شکم و سینه، جراحی زیبایی پلک، جوانسازی پوست صورت، لیفتینگ صورت، تزریق بوتاکس، جراحی زیبایی گوش، کاشت مو و ... می‌باشد. دکتر شاهین کریمیان جراحی‌های خود را در مرکز جراحی آلفا در میرداماد و بیمارستان لاله تهران انجام می‌دهند.

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه‌ها کلیک کنید.

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۴۷۴۳۰

۰۲۱-۸۸۶۴۷۴۳۱

۰۹۱۲۳۰۸۳۹۷۹

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

برای دیدن نمونه‌های بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

dr.karimian@

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

جهت مشاوره مستقیم با دکتر شاهین کریمیان در واتساپ کلیک کنید.

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

clinicsurgery.ir

ابدومینوپلاستی شکم و پهلو چیست؟

میدان ونک (ضلع شمال شرقی) - کوچه صانعی - پلاک ۱۹ (ساختمان پزشکان نشاط) - طبقه ۶ - واحد ۱۹

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانیه

      کاش منم پول داشتم جراحی میکردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج